Galblaas verwijderen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 18:02

Och, kan ze niet verschrikkelijk noemen, ben best leuke tegen gekomen en inderdaad handig om je littekens uit de zon te houden.

Badpak is uit? Sorry.. ben niet zo heel erg op de hoogte van badmode.

grietsjuh

Berichten: 461
Geregistreerd: 05-03-08

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 20:08

Hmmz mijn littekens zijn nu, 8 mnd verder al aardig aan het wegtrekken. Sommige zijn nog wel rood, maar heb er ook nog nooit iets opgesmeerd. Ga binnenkort ook maar eens beginnen met die olie, schijnt wel heel goed te zijn.

Valt het je tot nu toe allemaal mee Rhodos?

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 10:52

Dat duurt dan nog aardig lang voordat de littekens wegtrekken.

Het valt me niet heel erg mee. Vooral de pijn valt me tegen.

viv77

Berichten: 2205
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 10:54

Hey Rhodos,lees net dat je van de week geholpen bent..En?, is het mee gevallen?
Ik ben met littekens en al gewoon de zon ingegaan,geen last van gehad en ja je ziet ze een beetje maar daar kan ik niet echt wakker van liggen..
Succes ermee..

even foutje veranderd :o
Laatst bijgewerkt door viv77 op 21-03-10 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 11:01

Alles van voor de operatie viel me mee, alles van na die tijd tegen. Ben ook een beetje slechte patiënt hoor. Vind dat ik nu al lang genoeg last heb gehad, wil weer rijden, dagelijkse dingen doen, werken. Dat rustig aan is niets voor mij.

Don_Zhivago

Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 12:15

Rhodos schreef:
Alles van voor de operatie viel me mee, alles van na die tijd tegen. Ben ook een beetje slechte patiënt hoor. Vind dat ik nu al lang genoeg last heb gehad, wil weer rijden, dagelijkse dingen doen, werken. Dat rustig aan is niets voor mij.


Nou succes dan maar..
de eerste 3-4 dagen kon ik niks..
daarna ging het weer iets beter..

de pijn is mij indd ook heel erg tegen gevallen!
en een badbak trek ik niet aan, dat vind ik echt evrschrikkenlijk :D
dus dan maar zo'n tankini :D

JECKYLL

Berichten: 1411
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: VELP

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 12:20

Ik heb 2 maanden niet gereden door de operatie.. mijn navel wilde niet dicht, bleef maar troep uit komen. Gelukkig is het nu goed dicht enzo, maar vind het litteken daar erg lelijk. Lijkt wel een extra randje in me navel.

Don_Zhivago

Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: ridderkerk

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 12:25

Jeckyll dat wondje is bij mij ook lang open gebleven.

zat elke keer een korstje op en na het douche ging die weer open en kwam er troep uit..

mn litteken begint nu "mooi" te genezen.
maar omdat ze op de kleine sneetjes hechtingen uitwendig hebben gezet.. zijn die littekens lelijk geworden...

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 20:00

Heb ik wat betreft dat navelwondje geluk, al mijn wondjes zijn dicht en droog.

Ik heb vanmorgen een zetpil diclofynac genomen. Bah.. wat een zeer. Die zetpil helpt wel maar zorgt er ook voor dat ik weer dingen ga doen en dat lijkt me ook niet de bedoeling. Probeer morgen toch maar weer zonder.

Hebben jullie ook een potje met de galstenen meegekregen? Hoeveel zijn er bij jullie uitgekomen?

JECKYLL

Berichten: 1411
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: VELP

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 21:47

Nee, bij ons deden ze dat niet. Hebben het na de operatie nog gevraagd maar de chirurg zei : 'Oh ik heb nie eens gekeken en de galblaas meteen weggegooid, zie er zoveel'. Dus geen idee hoe ze eruit zagen :(

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 21:52

Bij mij is hij er vorige week uitgehaald, de operatie is me erg meegevallen, had alleen erg last van mijn rechterschouder van het gas dat ze in je buik laten lopen.
Ik ben in het Antonius Ziekenhuis(lokatie Ouderijn) geholpen, daar den ze alles op één dag en de artsen zijn zéér bedreven met de scoop!

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 10:52

Ow, dat is wel jammer Jeckyll. Ik heb er niet eens om gevraagd. De verpleegkundige op de uitslaapkamer heeft ze onder mijn kussen gelegd, ben er nu wel blij mee.

@Chanicha: hoe is het nu met je? Wat doe je nu zo al op een dag? Ben wel benieuwd, jij zit net een paar dagen voor mij aan dan denk ik. De pijn begint bij mij nu duidelijk af te nemen. Ik doe nog wel heel rustig aan. Vanmiddag wil ik nog wel even langs mijn paard maar dat is het denk ik ook voor vandaag.

Don_Zhivago

Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: ridderkerk

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 14:46

ik heb ook mn steen meegekregen...

alleen had ik maar een kleine :D lijkt net een konijnen keutel :D haha

MarjaG

Berichten: 979
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Breukelen

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 14:49

Ik kreeg ze ook mee. Grooooote stuiters waren het.

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 15:10

Ik heb wel een heel potje vol met grote knikkers.. ongelovelijk.

MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:22

Rhodos schreef:
Hebben jullie ook een potje met de galstenen meegekregen? Hoeveel zijn er bij jullie uitgekomen?

Ik ben vorig jaar juni geopereerd. Heb ervoor specifiek om die stenen gevraagd, ze hadden ook toegezegd dat ik ze zou krijgen, maar toen ik wakker werd ... niks. Ze hadden niks gezien zeiden ze. Terwijl ik ze op de echo met eigen ogen gezien had. Vaag.

Over de littekens: de twee kleintjes aan de zijkant zie je nu bijna niet meer. Die in mijn navel is niet erg mooi, maar valt gelukkig in z'n geheel ín mijn navel, dus die zie je niet echt. Die midden onder mijn borstbeen is nog wel duidelijk aanwezig, een dikke rode streep die ook niet echt lichter lijkt te worden nog.

Het ergste van de operatie vond ik de pijn in mijn schouder door dat gas, daar heb ik bijna twee weken last van gehad.
Merk wel dat ik nu nog steeds af en toe last van mijn buik heb. Mijn toch al prikkelbare darmen zijn flink gevoeliger geworden en op sommige etenswaren reageer ik gewoon niet goed (boerenkool, sinaasappelsap). Maar hopelijk trekt dat wel bij. De internist zei dat je soms tot wel een jaar na een operatie last kunt hebben, er is toch wel flink in die buik 'geroerd'.

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:30

Het gaat wel goed met mij, alleen vanmorgen teruggeweest in het ziekenhuis.
Het "grote" wondje was open, zat een giga bloeduitstorting omheen, en er bleef oud bloed uitkomen.
Voor de rest gaat het wel hoor, je kan alleen wel merken dat je een narcose hebt gehad qua conditie (wat is dat) maar dat gaat met de dag ook beter.
Ik heb alweer van alles gegeten en nog geen problemen.
Ik had een stuk of 11 keutels, heb ze wel meegekregen maar echt fris vind ik het niet in dat potje hoor!!
En bij jou Rhodos?

Don_Zhivago

Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: ridderkerk

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:38

ik had van de week ook opeens weer buikpijn, precies dezelfde pijn als voor de operatie..

het kan iig niet komen door een galsteen, maar wat het dan wel is??
hopen dat het niet meer terug komt...

JECKYLL

Berichten: 1411
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: VELP

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:41

Ik heb vanochtend weer een aanval gehad.. dat kan nog steeds na een operatie hoor. Zolang je nog je galwegen hebt, kan je daar een steentje in krijgen.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:43

Dat kan ook wel je litteken zijn. Ik heb het ook nog weleens. Galwegen kunnen ook inderdaad.... balen Jeckyll!

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 15:48

He, dat is raar Don_Zhivago en natuurlijk heel vervelend. Maar net wat Jeckyll zegt, het zouden je galwegen kunnen zijn al is dat niet te hopen! Ik vind het wel gek dat ik nu 2 personen hoor die zo kort na de operatie direct al weer last hebben. Hebben ze jullie galwegen van te voren wel goed gecontroleerd?

@Chanicha: Balen dat je weer terug moest ivm de wond. Hoe hebben ze dat nu opgelost?
Ik eet ook weer alles, merk wel dat ik snel een opgeblaasd gevoel krijg na het eten. Kan dat niet helemaal verklaren. Heeft toch niets met je galblaas uit te staan?
Ja, die stenen zien er niet echt smakelijk uit..

ninja2

Berichten: 3645
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: de rips

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 17:43

ik word een beetje bang hoor door dit topic.

Ik heb al sins de 13de week van de zwangerschap veel last gehad van galaanvallen. maar steeds werd ik van het kastje naar de muur gestuurd.
Na de bevalling 3 aanvallen in een week gehad die ruim 4 uur duurde. Ik werd er gek van dus weer naar de HAP een week daarvoor nog naar huis gestuurd met de mededeling je hebt buikgriep mevr neem maar een paracetamol.

Deze keer werd ik opgenomen in het ziekenhuis. 10 dagen later een echo,MRI en ERCP later stond ik weer buiten om vervolgens dinsdag weer opgenomen te worden om de galblaas te verwijderen.

Ik baal als een stekker zit namelijk met een pasgeboren baby en ik zou moeten genieten van me verlof.

Wel fijn dat ik dadelijk van de pijn af ben.

Maar maak me grote zorgen over het herstel. Dadelijk kan ik me iegen kind niet oppakken en verzorgen na de operatie. Ik zie er zo tegen op.
Ik heb van de ERCP al veel last gehad hoe moet dat dan dadelijk met de operatie

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 17:50

:(:)

Ik kan me inderdaad voorstellen dat je er tegenop ziet en inderdaad het verzorgen van je zoontje zal je even uit handen moeten geven. Ik zit nu op dag 8 en voel me eigenlijk heel goed. Ben niet meer moe, slaap niet meer overdag. Pijn is goed te dragen. Het is een nog wat beurs gevoel maar ik rij wel auto en doe wat lichte klusjes in huis en bij mijn paard.

Heel veel sterkte ermee!

MarjaG

Berichten: 979
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Breukelen

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 18:00

Ninja, allereerst gefeliciteerd met een wondertje van een zoon. Ik kan me je gevoelens heel goed voorstellen, maar in dit soort topics kom je natuurlijk niet alleen de goede verhalen tegen. Ga er toch zo onbevangen mogelijk in, stressen heeft geen zin en werkt eerder tegen je herstel.

NatassJa

Berichten: 7492
Geregistreerd: 27-11-06
Woonplaats: Flakkee

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 00:18

Mijn moeder had sinds zondag ernstige pijn in (wat dus bleek) dr galblaas. Dinsdag moest ze een echo maken en hij was ernstig ontstoken. Ze wilde haar al gelijk opnemen, maar eigenwijs als ze is, eerst maar kijken of antibiotica werkt. Vandaag werd de pijn zo erg dat ik haar naar het ziekenhuis heb gesleurd. Nu is ze opgenomen, moet ze eerst aan het infuus tot de ontsteking weg is, en halen ze hem gelijk weg..

Wel spannende week/weken!