Galblaas verwijderen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Don_Zhivago

Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 20:37

nowornever schreef:
Don Zhivago wat heb je trouwens een prachtig paard.


:D dank je wel :D

Don_Zhivago

Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:49

ik ben vandaag naar het ziekenhuis geweest en ik heb een afspraak gehad met de chirurg..

ze hebben besloten met toch te opereren..
de klachten komen niet allemaal overeen maar omdat het echt pijn aanvallen zijn, en de rest er goed uit ziet gaan ze er vanuit dat het wel echt mn galblaas is..

dinsdag 19 januari heb ik een afspraak bij de anesthesist en die gaat onderzoeken of ik onder narcose mag, daarna duurt het 4-6 weken voordat ik een oproep krijg (precies rond mn verjaardag |( )

ik heb ook te horen gekregen dat het geen dagopname is, maar dat ik een nachtje moet blijven ter observatie.. lijkt me echt 3x niks in een ziekenhuis slapen..

Ivonka

Berichten: 4948
Geregistreerd: 11-12-05
Woonplaats: Malden

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 00:43

hoop dat het je klachten en aanvallen wegneemt Don.

Och een nachtje overleef je wel. Liever thuis maar je bent waarschijnlijk toch erg moe van de narcose nog.

Don_Zhivago

Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: ridderkerk

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 13:19

Ja dat denk ik ook, maar ik kan meestal niet slapen in vreemde omgevingen..

dus ik hoop dat ik nog stoned ben van de narcose...

Ivonka

Berichten: 4948
Geregistreerd: 11-12-05
Woonplaats: Malden

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 13:21

Ik slaap heel slecht in ziekenhuizen. Het is vaak zo rumoerig en ik word dan steeds wakker. Als ik dan thuis ben, ben ik kapot haha. Hoezo uitrusten in een ZH.

MarjaG

Berichten: 979
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 14:31

Ik was ook blij dat ik weer naar huis mocht. Daarbij vrees ik dat ik anderen wakker houd, want ik snurk nogal. :o

Don_Zhivago

Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: ridderkerk

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:32

ik heb vandaag mn pre-operatieve screening gehad..

Ik ben gezond en mag onder narcose :D

alleen heb ik een zeldzame bloedgroep, dat is de enige maar aan het verhaal.
Bloed is wel op voorraad maar niet erg veel.

Ook hebben ze me meteen gevraagd of ik bloeddonor wil worden..
dus daar ga ik ook maar even over nadenken..

nu is het wachten op mn oproep..

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 17:01

Ik heb afgelopen donderdag een MRI gehad, nu wachten op de uitslag. Dan wordt besloten of eerst een ERCP nodig is of dat ik direct een oproep krijg voor verwijdering van de Galblaas. In het begin dacht ik nog dat het snel ging, maar het duurt nu al met al toch nog een hele poos.

Ik ben benieuwd Don_Zhivago wanneer je onder het mes gaat en hoe het verder gaat.

Don_Zhivago

Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: ridderkerk

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 22:12

ik ook, ze zeggen 6-8 weken..

Maar het is op oproep dus hoop dat ze eerder plek hebben..

Haha erg he zo'n MRI heb er toen 1 gehad voor mn knieen... dat apparaat maakt echt een pest herrie!!!

Don_Zhivago

Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: ridderkerk

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:56

het is zover, woensdag a.s word ik geopereerd...

ik zal jullie weten hoe ik het heb ervaren...

Ivonka

Berichten: 4948
Geregistreerd: 11-12-05
Woonplaats: Malden

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 11:59

Succes Zhivago!

MarjaG

Berichten: 979
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Breukelen

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 15:37

Veel succes!

JustJoyce
Berichten: 1753
Geregistreerd: 05-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 15:40

6 jaar geleden is mijn galblaas verwijderd, ik heb hiervoor minstens een jaar ermee rond gelopen, omdat er nog maar weinig jonge mensen dit hadden en ze mij dus gewoon een medicijn meegaven.

We zijn toen met een erge aanval naar de huisartsenpost geweest en die man beweerde: "U moet met haar gaan praten, ze heeft vast stress of problemen".

Maar na eindelijk geopereerd te zijn, ben ik daarna best wel snel wezen paardrijden. Ik had niet gewacht tot de hechtingen er weer uit waren (wat eigenlijk wel moest). De operatie is trouwens met een kijkoperatie gedaan.

Don_Zhivago

Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: ridderkerk

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 13:59

man o man...

het is me allemaal zwaar tegen gevallen..

de narcose waar ik zo tegenop zag viel me mee.. maar na de operatie..

narcose niks van meegemaakt, werd ook goed en rustig wakker...

terug naar de afdeling om te rusten, ook dat ging goed..

paar uur laten mocht ik wat eten.. het werd een cup-a-soupje... 15 min. en het kwam terug..

spuigen deed onwijs zeer aan mn buik. het voelde alsof ik weken achter elkaar alleen maar mn buikspieren getraind heb..

ondanks alles mocht ik naar huis woensdag avond, ik wilde niks anders dus ik ging..

die nacht ging het mis, heb alleen maar overgegeven en werd elke keer zeiknat van het zweet wakker (ze hadden me nooit mogen laten gaan!!!)
mijn buurman is om 1 uur 's nachts nog morfine pillen voor me gaan halen bij het ziekenhuis

donderdag ochtend werd ik om 7 uur wakker, en had onwijs pijn in mn buik en mn rug. ook was ik nog steeds misselijk en ete durfde ik niet.

's morgens hefet mijn moeder het ziekenhuis weer gebeld en ik moest terug komen.
eerst ruim 1,5 uur op de S.E.H gelegen. ging nog steeds kapot vand e pijn. maar ze gaven me niks :S
uiteindelijk had mn moeder om pijnmed. gevraagd en het zou eraan komen.
30 min later nog niks, ze waren me vergeten!!!!

dus ik ben al strompelend naar die balie gegaan en heb even duidelijk gemaakt dat ik pijn had en iets MOEST hebben..

daar kwamen de zetpillen weer om de hoek kijken, maar ze hielpen dus ik was weer wat blijer..

uiteindelijk naar boven gegaan voor een echo... het zag er goed uit, had iets wondvocht in mn buik maar dat was normaal.

daarna nog 2 uur bij de observatie gelegen en toen mocht ik naar huis..

nu 3 dagen later is de pijn te doen :D
ben gestopt met de pijnstillers en gebruik alleen nog maar paracetamol..

het enige wat me echt tegen heeft gestaan is dat ik zo ziek was van de narcose! en de pijn de eerste 2-3 dagen...

nu gaat het weer redelijk...

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 16:03

Dank je wel voor je verhaal Don_Zhivago maar jeetje zeg.. wat een tegenvaller! Ik hoop voor je dat het snel echt de goede kant op gaat! Afgelopen woensdag ben je geopereerd en het gaat nu redelijk? Wanneer mag je weer op paard?

Heel heel veel beterschap! :(:)

Don_Zhivago

Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:53

Rhodos schreef:
Dank je wel voor je verhaal Don_Zhivago maar jeetje zeg.. wat een tegenvaller! Ik hoop voor je dat het snel echt de goede kant op gaat! Afgelopen woensdag ben je geopereerd en het gaat nu redelijk? Wanneer mag je weer op paard?

Heel heel veel beterschap! :(:)


Het gaat elke dag een beetje beter en het spugen is over..

Wanneer ik te paard mag weet ik niet, wil niet te snel gaan.. het is toch een groot risico, van buiten lijkt het niet veel, maar van binnen ben je flink toegetakeld hoor..
Stel dat ik van mn paard val is er een kans op een bloeding dus ik doe het heel erg rustig aan (ben gister wel ff bij hem geweest)

a.s donderdag moet ik op controle en een week later weer, dan zal ik vragen wat hun vinden.. wanneer ik weer veilig op mn paardje kan..

MarjaG

Berichten: 979
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 15:13

Och hemel Don Zhivago, dat is een tegenvaller Ze laten je tegenwoordig inderdaad wel erg vroeg naar huis gaan. Maar dit is toch wel echt te vroeg geweest.
Dat ze je dan ook nog vergeten op SEH |o
Heel veel beterschap!

Don_Zhivago

Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: ridderkerk

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 15:31

dank je wel...

Het gaat vandaag weer een beetje beter..
alleen beginnen nu mn hechtingen te jeuken :(

viv77

Berichten: 2205
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 15:42

Die jeuken bij mij dus ook nog steeds, en dan dus niet de hechtingen maar de littekens..Bij vorst kriebelen ze als het ware..
Don_Zhivago: wat een tegenvaller zeg,dat je zoveel pijn hebt gehad?? Heb ik echt mazzel mee gehad geloof ik..

Don_Zhivago

Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: ridderkerk

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 15:46

zodra de wonden helemaal dicht zijn ga ik rescue litteken creme halen, misschien voor jou ook een idee??

Als je weinig tot geen pijn heb gehad heb je erg veel mazzel gehad indd :D

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 11:35

@Don_Zhivago: Fijn dat het alweer wat beter gaat. Ik onthoud je tip van de rescue litteken creme. Ik denk dat je ook gelijk hebt, wat betreft het rustig aan doen voor je weer op paard gaat. Ik ben wel benieuwd wat de arts zegt als je donderdag heen gaat.

Ik heb vandaag mijn uitslag van de MRI gehad en ik hoef gelukkig geen ERCP. Ik kan nu wachten op de oproep van de operatie en ik hoop dat dat zo snel mogelijk is. Ik zou het zo jammer vinden als ik geopereerd wordt als het mooie weer aanbreekt.

Don_Zhivago

Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: ridderkerk

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:23

@ Rhodos.. ik stond ook voor een oproep en dat kan heel snel gaan :D bij mij heeft er maar 1,5 week tussen gezeten..(bezoek anesthesist en operatie)

Als ik donderdag naar het ziekenhuis ben geweest zal ik even laten weten wat ze zeggen mbt paardrijden..

morgen moet ik naar de fysio voor mn rug, door die operatie tafel ben ik zo stijf als een plank..

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 15:05

Even dit topic weer een schopje geven. Ik ga namelijk donderdag de 18e onder het mes. Best spannend!

@Don_Zhivago: hoe is het nu met jou en hoe lang ben je nu uiteindelijk uit de roulatie geweest?

Don_Zhivago

Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: ridderkerk

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 22:16

@ Rhodos...

Het gaat nu super... ik ben 2,5 week in de ziektewet geweest omdat ik vond dat ik de tijd moest nemen.. (begin altijd met alles te snel)

In de laatste paar dagen van mn ziektewet zat ik alweer op mn paardje.. de eerste keer alleen stappen..
keer dr na beetje draven wat heel raar voelde..

en al vrij snel weer fanatiek :D

de littekens zien er nog niet uit (kan als je wilt een foto plaatsen) maar volgens het ziekenhuis trekt dat nog weg..

reken er maar op dat je min. 2 weken uit de roulatie bent..

Succes met je operatie ik hoop dat jij je minder beroerd voel van de narcose als ik zelf ;)

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 09:23

Bedankt voor je verslagje, ben ik echt heel blij mee :j . Ik hoop dat het mij, op de beroerdigheid van de narcose na, net zo voorspoedig verloopt!