Soms lijkt het leven wel even te zwaar...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oeless

Soms lijkt het leven wel even te zwaar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 16:07

Tja ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen, maar het word me allemaal te veel ik kan gewoon even niet meer...
Ik zit al een aantal jaren niet goed in mijn vel, gewoon wat zwakjes, het begon met hoofdpijn etc.
Elke keer naar het ziekenhuis gekleppert, scans gehad maar nee er was niks te zien, alles was 100% goed...
Zo af en toe last van dwangneurose wat mij af en toe echt te veel onder dwang zet.

Op school ging het ook al wat matig, het ging altijd erg goed, ik had goede cijfers en had nergens wat voor te vrezen.
Tot het de laatste jaren wat minder goed ging, opzich wel goede cijfers maar ik was veel afwezig, en ik was niet goed bij de les etc.
Het werd nu pas echt te veel, ik heb continu huilbuien, een schult gevoel voor niks, mij druk maken om dingen wat ik helemaal niet moet doen.

Voor twee weken geleden heb ik de stap gezet, de maatschappelijk werkster van school had zwangerschaps verlof, en er kwam een invaller waar ik een gesprek mee aan ging.
Ze zag duidelijk aan mij dat ik gewoon vol zat, en dat daar dringend wat aan moest gebeuren, ik moet naar een psycholoog wat volgens haar zeker een vereiste is.
Maandag eerst naar de huisarts voor een verwijsbrief, hij zou wel denken daar heb je haar ook weer staan, die heeft ook altijd wat.
Ergens ben ik blij da het nu allemaal in werking word gezet, maar ergens ben ik ook helemaal leeg en uitgeput, het word allemaal te veel...

eppie38

Re: Soms lijkt het leven wel even te zwaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 16:30

Hoi, ik denk echt dat je een zware depressie hebt waar je zonder hulp niet meer uit komt, natuurlijk denkt je huisarts dat niet joh, maar al denkt hij dat wel, dan is dat lekker zijn probleem, gewoon die verwijsbrief halen en doorzetten,
Wat je verder beschrijft, lijkt ook wel beetje op chronische hyperventilatie, daarbij kun je vaak hoofdpijn hebben, moe zijn, het gevoel hebben dat alles aan je voorbij gaat, angstgevoelens, door het constant gespannen zijn (lichaamshouding) zware benen, geen uithoudingvermogen enz.

Ik heb daar zelf ook jaren last van gehad en ben er eigenlijk met simpele ademhalingsoefeningen vanaf gekomen, als je een angstaanval krijgt is het goed als je bv even op de bank gaat zitten en je probeert te ontspannen, schouders laten hangen, buik laten hangen, leg je handen zachtjes op je buik en adem door neus in en mond uit (alsof je door een rietje blaast), als je je zo kunt ontspannen, gaan de angstgevoelens meestal weg, angst en ontspanning gaan namelijk niet samen.

Wat je angstgevoelens betreft, denk daar eens over na wanneer je ontspannen bent, waar ben je bang voor, weet je als je je realiseert dat of je nu wel of niet ergens bang voor bent, het gebeurt toch wel.
Meschien geen oplossing maar die angsten meedragen is ook geen oplossing.
Als ik weer angst naar boven voel komen ontspan ik me en denk dan, ach we zien het wel.
Het heeft me veel oefenen gekost en ook therapie, die volg ik nog steeds maar de angst vaagt meteen weg.

Zonder de juiste begeleiding kom je er net uit echt niet, dus zet dat door, dat ben je aan jezelf verplicht.
Heel veel sterkte, het is geen gemakkelijke weg maar wat heb je te verliezen behalve die rotgevoelens eens de baas te worden.

Meschien goede tip voor je, ik zelf heb er veel baat bij gehad.
Het boekje: Ik wil zo graag mezelf weer zijn.
De schrijfster is Saskia Hameeteman Blanker en het is te bestellen bij bol.com, kost 15,= in, verzendkosten

Ik heb er veel baat bij gehad en lees er bijna nog dagelijks in.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 16:38

De huisarts zal echt niet denken van heb je haar ook weer. Ik ga ook vaker naar de huisarts, maar die kijkt nooit zo van heb je haar ook weer, die van mij is juist heel geinteresseerd. Ik denk dat je met hulp er zeker weer wel uit gaat komen! Het zal misschien even duren, maar met zulke hulp kom je er meestal weer wel boven op!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 16:44

Hee,

ik denk dat ik wel weet hoe je je voelt. Ik stuur je even een PB. Sterkte meid!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 16:48

Ook ik weet hoe je je voelt, goed dat je de stap hebt genomen om naar een psycholoog te gaan.

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 17:33

eppie38 schreef:
Hoi, ik denk echt dat je een zware depressie hebt waar je zonder hulp niet meer uit komt, natuurlijk denkt je huisarts dat niet joh, maar al denkt hij dat wel, dan is dat lekker zijn probleem, gewoon die verwijsbrief halen en doorzetten,
Wat je verder beschrijft, lijkt ook wel beetje op chronische hyperventilatie, daarbij kun je vaak hoofdpijn hebben, moe zijn, het gevoel hebben dat alles aan je voorbij gaat, angstgevoelens, door het constant gespannen zijn (lichaamshouding) zware benen, geen uithoudingvermogen enz.

Ik heb daar zelf ook jaren last van gehad en ben er eigenlijk met simpele ademhalingsoefeningen vanaf gekomen, als je een angstaanval krijgt is het goed als je bv even op de bank gaat zitten en je probeert te ontspannen, schouders laten hangen, buik laten hangen, leg je handen zachtjes op je buik en adem door neus in en mond uit (alsof je door een rietje blaast), als je je zo kunt ontspannen, gaan de angstgevoelens meestal weg, angst en ontspanning gaan namelijk niet samen.

Wat je angstgevoelens betreft, denk daar eens over na wanneer je ontspannen bent, waar ben je bang voor, weet je als je je realiseert dat of je nu wel of niet ergens bang voor bent, het gebeurt toch wel.
Meschien geen oplossing maar die angsten meedragen is ook geen oplossing.
Als ik weer angst naar boven voel komen ontspan ik me en denk dan, ach we zien het wel.
Het heeft me veel oefenen gekost en ook therapie, die volg ik nog steeds maar de angst vaagt meteen weg.

Zonder de juiste begeleiding kom je er net uit echt niet, dus zet dat door, dat ben je aan jezelf verplicht.
Heel veel sterkte, het is geen gemakkelijke weg maar wat heb je te verliezen behalve die rotgevoelens eens de baas te worden.

Meschien goede tip voor je, ik zelf heb er veel baat bij gehad.
Het boekje: Ik wil zo graag mezelf weer zijn.
De schrijfster is Saskia Hameeteman Blanker en het is te bestellen bij bol.com, kost 15,= in, verzendkosten

Ik heb er veel baat bij gehad en lees er bijna nog dagelijks in.

In die dingen herken ik gewoon heel erg veel van mezelf.
En het is fijn om te weten dat het wel weg kan gaan met de juiste hulp. :)