Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
eppie38 schreef:Hoi, ik denk echt dat je een zware depressie hebt waar je zonder hulp niet meer uit komt, natuurlijk denkt je huisarts dat niet joh, maar al denkt hij dat wel, dan is dat lekker zijn probleem, gewoon die verwijsbrief halen en doorzetten,
Wat je verder beschrijft, lijkt ook wel beetje op chronische hyperventilatie, daarbij kun je vaak hoofdpijn hebben, moe zijn, het gevoel hebben dat alles aan je voorbij gaat, angstgevoelens, door het constant gespannen zijn (lichaamshouding) zware benen, geen uithoudingvermogen enz.
Ik heb daar zelf ook jaren last van gehad en ben er eigenlijk met simpele ademhalingsoefeningen vanaf gekomen, als je een angstaanval krijgt is het goed als je bv even op de bank gaat zitten en je probeert te ontspannen, schouders laten hangen, buik laten hangen, leg je handen zachtjes op je buik en adem door neus in en mond uit (alsof je door een rietje blaast), als je je zo kunt ontspannen, gaan de angstgevoelens meestal weg, angst en ontspanning gaan namelijk niet samen.
Wat je angstgevoelens betreft, denk daar eens over na wanneer je ontspannen bent, waar ben je bang voor, weet je als je je realiseert dat of je nu wel of niet ergens bang voor bent, het gebeurt toch wel.
Meschien geen oplossing maar die angsten meedragen is ook geen oplossing.
Als ik weer angst naar boven voel komen ontspan ik me en denk dan, ach we zien het wel.
Het heeft me veel oefenen gekost en ook therapie, die volg ik nog steeds maar de angst vaagt meteen weg.
Zonder de juiste begeleiding kom je er net uit echt niet, dus zet dat door, dat ben je aan jezelf verplicht.
Heel veel sterkte, het is geen gemakkelijke weg maar wat heb je te verliezen behalve die rotgevoelens eens de baas te worden.
Meschien goede tip voor je, ik zelf heb er veel baat bij gehad.
Het boekje: Ik wil zo graag mezelf weer zijn.
De schrijfster is Saskia Hameeteman Blanker en het is te bestellen bij bol.com, kost 15,= in, verzendkosten
Ik heb er veel baat bij gehad en lees er bijna nog dagelijks in.