Een bobbel bij mijn verstandkies help wat is het????

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ShenaBell

Een bobbel bij mijn verstandkies help wat is het????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 20:51

Ik heb sinds 2 dagen een bobbeltje zitten bij me verstandkies die door aan het komen is
Op dit moment is die kant van me kaak ook dik en heb het iedee dat het bobbeltje groter wordt het doet ook zeer
Het bobbeltje is zacht alsof er pus in zit of zo door prikken durf ik dus niet
Eten lukt niet echt en slikken gaat ook niet altijd even makkelijk
Me tanden op elkaar zetten lukt nog wel maar moet het wel voorzichtig doen anders ben ik bang dat ik op het bobbeltje bijt

Wie kan me helpen hiermee?
Wat is het en wat moet ik er mee doen??

Alvast bedankt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 20:53

Nu weet je waarom baby's zo koortsig en huilerig zijn als hun tandjes doorkomen... Het hoort erbij! Niets engs!

ShenaBell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 20:56

MarcoBorsato schreef:
Nu weet je waarom baby's zo koortsig en huilerig zijn als hun tandjes doorkomen... Het hoort erbij! Niets engs!

Ik snap dat het zeer doet als je kies doorkomt maar er hoort toch geen bobbeltje op te komen??
En je kaak hoort dan toch niet dik te worden????
En mijn verstandskies zit er al minimaal een half jaar en groet zo nu en dan een klein beetje

_Tara_

Re: Een bobbel bij mijn verstandkies help wat is het????

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 20:59

Kan zijn dat het wat ontstoken is. Heb ik zelf ook last van gehad :j Is inderdaad erg rot. Had er ook flinke keelpijn van. Goed blijven poetsen op die plek ook al doet 't pijn werkt het beste.

ShenaBell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 21:00

_Tara_ schreef:
Kan zijn dat het wat ontstoken is. Heb ik zelf ook last van gehad :j Is inderdaad erg rot. Had er ook flinke keelpijn van. Goed blijven poetsen op die plek ook al doet 't pijn werkt het beste.

Na hoeveel dagen was het bij jou weg??

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 21:01

Jeetje. Heeft wel een week geduurd denk ik.

ShenaBell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 21:02

_Tara_ schreef:
Jeetje. Heeft wel een week geduurd denk ik.

Damm kan ook al niet eens goed eten ( heeft ook zijn voordelen )
Maar je bent niet naar de dokter of tandarts mee geweest?

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 21:05

Kan goed zijn dat er een ontsteking bij zit.
Heb het regelmatig gehad, ben blij dat ze eruit zijn.

Heb het ooit gehad dat de ontstekingsplek openknapte...dat was goor kan ik je vertellen.

Ik had er meestal zo'n dag of 4-7 last vast van.

Ook ooit mee bij de tandarts geweest, die heeft er toen waterstofperoxide(?) ingespoten
Laatst bijgewerkt door marlies85 op 09-10-09 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 21:06

Jouw verhaal lijkt op wat ik laatst had. Ik had ook een zacht bultje bij mijn verstandskies (aan de onderkant) en dat deed echt gemeen zeer. Bij de tandarts bleek dat er eigenlijk niet genoeg ruimte was voor mijn bovenste verstandskies, waardoor ik op het tandvlees (en wang) aan de onderkant beet. Dat was geïrriteerd en opgezwollen waardoor ik eigenlijk niet gewoon mijn tanden op elkaar kon zetten zonder er op te bijten. Die bovenste verstandskies hebben ze toen getrokken (leek me verschrikkelijk maar viel ontzettend mee!) en daarna werd het snel beter. Als ik jou was zou ik er niet mee rond blijven lopen en even een afspraak bij de tandarts maken. Sterkte!

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 21:07

Bij mij komt nu ook een verstandskies door. en heb indd ook een wat gezwollen kaak en vaak steken pijn.

denk dat dat de druk is die je kies op je tandvlees en kaak zet omdat ie daar doorheen wil.

ik loop hier al 2 weken mee

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 21:08

ShenaBell schreef:
MarcoBorsato schreef:

Ik snap dat het zeer doet als je kies doorkomt maar er hoort toch geen bobbeltje op te komen??
En je kaak hoort dan toch niet dik te worden????
En mijn verstandskies zit er al minimaal een half jaar en groet zo nu en dan een klein beetje

Ja dat hoort er echt bij

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 21:11

Ook ik heb dit gehad. Die van mij is ook aan het doorkomen. Had ineens een dikke wang en het deed behoorlijk pijn. Heeft een dikke week geduurd en toen was het weer klaar en was er weer een stukje kies door. Ik zou alleen de pus in de gaten houden. Denk dat het wel weg gaat, maar zo niet bel dan ff de tandarts voor de zekerheid maandag. Sterkte ermee. Het kan best pijn doen.(met een ibuprofen ging het bij mij wel goed)

ShenaBell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 21:12

Dank jullie wel ik zal zeker maandag de tandarts bellen als het nog steeds zo erg is ga nu maar me bedje in !

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 21:15

Ik heb dat ook gehad toen mijn verstandskies door kwam. Ik ben er toen mee naar de tandarts gegaan omdat het echt ontzettend pijn deed Volgens hem was het een ontsteking van mijn tandvlees omdat die kies doorkwam. Hij heeft me een mondspoel middel mee gegeven waar ik 2 keer per dag mijn mond mee moest spoelen en toen was het zomaar weer weg.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 05:38

M'n vader is tandarts dus toen ik er last van had, heb ik hem even laten kijken. Hij zei dus gewoon dat ik juist op die plek goed moest blijven poetsen ook al deed 't pijn.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 10:16

Dat heb ik ook gehad maar dan niet bij mijn verstandkies maar bij een 'gewone' kies. Wat bleek, die moest nog gewisseld worden, maar die andere kies eronder kwam al door. En die kwam via de zijkant erdoor (tandarts dacht dat het ontstoken was, totdat ik ineens 'kies' voelde) Dus toen werd die andere getrokken zodat deze (hopelijk ) nog recht zou door komen, en dat is ook gebeurd :).

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:11

Het is inderdaad heel normaal hoor. Zoals al eerder is gezegd, misschien een ontsteking. Voor de zekerheid gewoon even tandarts bellen, die zegt wel wat je verder moet doen. Spoelen met waterstofperoxide houd het ook schoon. Kan je gewoon krijgen bij de drogist.