Dikke handen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wondertje

Dikke handen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 07:22

Vannacht werd ik wakker met ontzettende jeuk aan me handen. Dit heb ik wel is vaker gehad en als ik ze dan onder de koude kraan deed was het over. Nu dus ook gedaan en het ging al een stuk beter en heb gelukkig nog een paar uurtjes kunnen slapen. Toen ik vanochtend wakker werd waren mn handen ineens helemaal opgezet. Ze voelen ontzettend warm aan en ik kan geen vuist maken. Me linkerhand is minder erg als me rechter. Wie heeft enig idee wat dit zou kunnen zijn?

http://img39.imageshack.us/i/afbeelding047w.jpg/
http://img143.imageshack.us/i/afbeelding048.jpg/
(dat me rechter ringvinger zo krom staat is overigens ''normaal'')

loveRoes

Re: Dikke handen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 07:24

ik volg dit even, heb ik precies zo ook een keer gehad!

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 07:32

ik heb dit zelf ook vaak, volgens mij komt t bij mij bij temperatuurverschillen, koud/ warm en dan te warm. (ik heb t zomers alleen ook), ze zijn het nog aan het onderzoeken,
maar volgens mij komt t mischien bij mij omdat ik afwijking van raynaud heb.
enige wat helpt is inderdaad handen onder de koude kraan houden ;)
let op ik heb ook een keer een bacterie gehad die hiervoor zorgde en dat t zo enorm ging jeuken, dus als je t niet vertrouwd naar de huisarts gaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 07:35

Vooral s'winters heb ik dit ook heel vaak. Kan in mijn geval dan gerust een aantal weken aan houden. Ben er meerdere keren mee naar de huisarts gegaan maar van haar moet ik gewoon wachten tot het over gaat.

Mijn handen zijn trouwens ook altijd koud en kunnen ook gerust, grijs/paars/blauw worden.

wondertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 08:31

Ik heb wel vaker, met name zomers, dat me hadden jeuken door de warmte. Maar ze zijn nog nooit zo dik geweest.
@ Judith, een paar weken aanhouden? Dat ga ik echt niet trekken. Het is best gevoelig als ik me handen intensief moet gebruiken, kun je er bij de dokter geen vochtafdrijvers oid voor krijgen?

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 08:33

Ik weet wel wat dit is .
Een excuus om naar de HA te gaan :D ?
Ik denk dat ze je hier beter kunnen helpen ..
Succes en beterschap!

wondertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 08:40

Ik zou graag naar de huisarts gaan maar moet vandaag de hele dag werken, mocht het vanavond niet over zijn ga ik wel even naar de huisartsenpost van het ziekenhuis. En je zegt ik weet wel wat het is, meen je dat?

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 08:41

Nee, sorry, excuus.
Had het iets duidelijker op moeten schrijven .
Maar ik ben van mening dat je echt even een afspraak moet maken bij de HA :j .
Heel veel succes !

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 10:59

Huisartsenpost lijkt me niet voor zulk soort dingen bedoeld, gewoon morgen gaan naar je eigen HA als het dan nog niet over is.
Succes!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 11:20

Word wel eens vaak Winterhanden genoemd.

Ik heb vaak alleen de jeuk en dat blijft vaak zo'n 10 min. duren en daarna is het over!

Heb een paar weken geleden maar handschoenen gekocht voor dit komende koude weer.

wondertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 11:38

Helaas moet ik morgen ook de hele dag werken, vandaar. Ik moet zeggen dat ik er nu minder last van heb, maar het blijft raar dik. Dus huisartsenpost gaat m vanavond niet worden. Als ik er morgen nog last van heb bel ik me eigen ha wel even voor wat ik het beste kan doen.

Bij winterhanden heb je toch hele droge handen en krijg je scheurtjes enzo? Daar heb ik geen last van. Het is alleen gezwolle en als ik op me knokkel druk voelt dat pijnlijk.
Maar er zijn dus geen ervaringsdeskundigen hier? Daar was ik eigelijk naar opzoek :)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 11:46

Tsja, als iedereen naar de HAP komt die overdag moet werken is er helemaal geen doorkomen meer aan. Je kunt toch vrij krijgen om naar de dokter te gaan? Met een kwartiertje ben je weer op je werk. HAP is voor spoedgevallen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 11:49

Lijkt wel of je vocht vasthoud ;)

wondertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 11:57

Nee ik kan geen vrij krijgen, ik sta in een winkel waarvan ik naast de eigenaresse de enige werknemer ben. Zij is op vakantie, dus ik kan niet even de winkel dichtdoen. Maar een discussie over wel of niet naar de hap gaan lijkt me niet echt van toepassing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 09:35

En? Naar de hap geweest om pilletjes te halen?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 11:30

Ik krijg dit vaak als ik door een mug gestoken ben in mn hand := helemaal opgezwollen hand :P Blijkbaar allergische reactie... (op andere plekken heb ik het niet)
Wat ik moest doen van de huisarts is een nat verband eromheen doen, dan slinkt het langzaamaan, en is het na paar dagen weg.
Maar ik zou indd even naar de Huisarts gaan.

wondertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 13:04

Ja ik ben naar de hap geweest en heb pilletjes gekregen tegen allergie. Tot nu toe hebben ze niet erg geholpen want werd vanmorgen wakker met een dikke lip en oog, echt geen gezicht. Handen zijn wel weer normaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 13:10

Is er niet iets in de winkel waar je deze reactie op kunt hebben?

wondertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 13:45

Ja dat zou best kunnen maar ik zou niet weten wat. Ik denk dat ik urticaria heb, sinds vandaag precies dezelfde symptomen. Plots opkomen en verdwijnende allergische plekken en verdikkingen. Ga maandag wel gewoon langs de huisarts als het nog niet over is met deze pillen. Heb zelf wel een aantal dingen wat het zou kunnen zijn maar geen behoefte om het te laten testen als het met deze pillen over kan gaan (naaldenfobie)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 13:46

Als een pilletje helpt zou ik ook niet verder zoeken (ook naaldenfobie).

Iemand dacht van mij ook ooit dat ik urticaria had; maar helaas was het dat niet. Dit soort dingen moet je wel echt zeker weten, een aanhoudende opbouwende allergische reactie kan gevaarlijk zijn ivm anafylactische shock die kan optreden. Neem maar van mij aan dat je dat wel wilt vermijden.