Hevige menstruatiepijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leslie90

Hevige menstruatiepijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 01:04

Meiden,

Ik heb elke keer last van erg hevige menstruatiepijn. Aan het begin van mijn maand voel ik het al, ik word duf en krijg erge stekende buikkrampen en pijn. Het voelt net alsof heel me baarmoeder samen trekt. Vanochtend was het zo erg dat ik thuis ben gebleven, en zelfs ibuprofen werkt nauwelijks. Ik heb de hele ochtend in bed gelegen en kon niet opstaan anders werd ik duizelig en misselijk :( kon alleen maar liggen. Verder tijdens mijn menstruatie valt het wel mee, alleen het begin is zo erg ;( Wie herkent dit, en wat kan ik er aan doen?

Mijn oma zei dat haar vriendin ook altijd echt goed ziek was tijdens haar menstruatie, maar op internet lees ik allerlei enge dingen zoals poliepen in de baarmoeder enzovoort :? moet ik dit serieus nemen?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 01:24

Ben je aan de pil?
Dit kan namelijk al een hoop schelen. Mijn zusje en ik waren er ook altijd heel ziek van. Maar als je eenmaal aan de pil bent, wordt het echt stukken minder. I.p.v. Imbuprofen kun je ook Aleve Feminax proberen. Werkt lang en is speciaal voor de menstruatiepijn.

En jezelf niet onnodig enge verhalen gaan aanpraten hoor. Maak je alleen jezelf maar gek mee. :Y)

sashafierce

Re: Hevige menstruatiepijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 01:27

Precies, ik had vroeger ook altyd ontzettend last ervan. Daarom ook aan de pil gegaan. Ik heb er nogsteeds wel last van( hoort erbij he..), maar laang niet zo erg als eerst!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 08:59

hier nog een slachtoffer van hevige periodes. Ik ben aan de pil maar dan nog kan ik af en toe echt erge buikpijn hebben en duurt mijn periode 8 dagen. Toen ik nog niet aan de pil was, was het wel iets erger, toen voelde ik mijn ei sprong ook altijd goed. Aan de pil gaan zou dus een mogelijkheid zijn, als je al aan de pil bent zou ik langs je HA gaan om misschien sterkere medicijnen tegen de pijn te krijgen, of misschien weet die wel een andere oplossing! Je weet het nooit he .... en anders een warme kruik / douche. en niet teveel uitvoeren :)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 09:04

Hier nog iemand met precies hetzelfde probleem! Aan de pil was voor mij de oplossing.

Ik zou niet al te snel bang zijn voor poliepen e.d. volgens mij is dit meer als je "plotseling" last van dit soort klachten krijgt.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 09:07

Ik heb dat ook. Echt iedere eerste dag crepeer ik echt van de buikpijn. Tenminste, tot dat ik aleve feminax ontdekte. Dat kan ik echt aanraden, dat werkt heel erg goed!
Neem ik ze niet kan ik niet eens lopen van de pijn, neem ik ze wel heb ik eigenlijk geen last meer :) Je zou het kunnen proberen.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 09:10

Als tiener had ik ook altijd ontzettend last (we konden zelfs een keer niet op vakantie..). Ben toen aan de pil gegaan (was ik ook wel even ziek van) en toen ging het veel beter. Sinds een half jaar ben ik gestopt met de pil (ben nu 29) en ik heb nu nergens meer last van. Geen pijn, niets.

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 09:10

Ik ben ook aan de pil, maar sinds kort heb ik ook hevig pijntjes..
Ik ben bang voor een erfelijke bacterie ;(
Maar idd alive feminax werkt goed!
Alleen niet in nemen als je niks in je maag hebt!
Dan word je kots misselijk

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:27

Er zijn heel veel vrouwen die last hebben van een pijnlijke menstruatie, ik ook tot iets meer als een jaar geleden. Ik ben vrij vroeg met de pil begonnen, omdat ik vroeger meer ongesteld was als niet ongesteld, de pil bracht hier verandering in.
Maar op den duur werd mijn ongesteldheid steeds erger en pijnlijker. Mijn huisarts adviseerde mij om de pil 1 of 2 keer door te slikken en dan een rustweek te houden. De pijn bleek tijdens de stopweek, het werd niet erger het vond alleen minder vaak plaats. Toen kreeg ik ook nog af en toe doorbraakbloedingen.

Hierna was ik het helemaal zat, omdat ik me vreselijk beroerd voelde tijdens mijn stopweek. Daarnaast werkte de pil averechts met andere medicijnen die ik slik. Nu heb ik al een jaar een mirena spiraaltje, werd direct minder ongesteld en het was minder pijnlijk. Na drie maanden werd ik helemaal niet meer ongesteld, dit was de bedoeling(het werkt bij 95%van de mensen geloof ik goed). Het inbrengen is niet heel fijn, maar dat kon gewoon bij de huisarts, en hij blijft 5 jaar zitten(zonder ongesteldheid en kans op babbies). Je kan hem natuurlijk eerder laten weghalen, als je dit wilt. Daarnaast geeft hij stukken minder hormonen af as dat in de pil zit. Er zijn verschillende spiraaltjes, dit is voor mij een hele goede en hij werkt voor mij uitstekend.

Verder inderdaad aleve en een warme kruik.

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:29

t schijnt... heb ik gehoord van een oud vrouwtje op me werk dat granaatappel heel goed helpt tegen de pijn... zodra je het aanvoelt komen elke dag 1 eten....