groeihormonen behandeling bij kind

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gaapje

groeihormonen behandeling bij kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 11:16

Hallo

Mijn zoon van 11 is afgelopen vrijdag begonnen met een groeihormoon behandeling , hij is 11 jaar en 1,30 meter .
Zijn er mensen hier die daar ervaring mee hebben ?

Hij is in het ziekenhuis (wkz) gekomen toen hij nog geen 4 jaar was .
Ik kwam daar met hem terecht omdat hij vreselijk veel dronk , let op wel 12 liter op een dag !!!

Na veel onderzoeken kwam eruit , hij heeft Diabetes Insipidus (waterziekte).
Zijn nieren consentreren niet , hij bleef dus drinken en plassen .

Ondertussen krijgt hij daar pillen voor , 2 keer per dag 1 tablet desmopresine.
In al die jaren groeide hij heel weinig , tot soms niks .

Onderzoeken , opname's , veel vreselijk onderzoeken niks kwam eruit waarom hij niet groeide .
hij maakt zelfs genoeg groeihormonen aan , alleen hij groeit dus amper .
Nu na een test behandeling van groeihormonen in mei en juni dit jaar , kwam eruit dat hij er toch op reageert en gaat groeien .

Eindelijk de goedkeuring van de groeistichting , dat hij voorlopig voor een jaar een machting heeft gekregen dat het vergoed word .
Volgend jaar dus weer aan vragen , en wat een rompslomp is dat zeg , uuren bellen en regelen .

Moet zeggen het kost ook echt mega veel , je krijgt het niet zomaar .
We konden natuurlijk ook nee zeggen op de behandeling , er komt heel wat bij kijken (vooral de bij werkingen ).

Maargoed , hij zou uit komen op 1,45 meter als hij niet behandeld zou worden , eigenlijk geen keuze dus maar ...... gewoon doen .
Afgelopen vrijdag is het eerste pakket bezorgt ( ja word bezorgt , op tijd en datum )
Alles moet ook gekoelt zijn , mag nog geen 10 min buiten de koelkast .

We spuiten naaldloos, op hoge druk word het onder de huid gespoten .
Hij mag alleen in zijn billen spuiten , zijn buik en benen zijn te gespiert ( een echte sportman haha)

Is of zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben ?
Kan op internet een hoop vinden ,maar zo ervaringen uitwisselen lijkt me toch een stuk leuker .

en een echt aktief forum kan ik niet vinden

dit is de link van hoe hij spuit (naaldloos dus )

gr gaap

odetteke

Re: groeihormonen behandeling bij kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:21

Weet je toevallig ook vanaf welke geschatten volwassen lengte jongetjes in aanmerking komen voor zo'n behandeling?

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 11:24

nee eigenlijk niet

mijn zoon is ook een appart geval , omdat hij dus wel groeihormonen aan maakt .

weet wel dat ze 150/155 heel klein vinden .
ze hopen dat die van mij de 1,70 gaat halen .

mijn dochter is ook zo klein , der eerste verwijsbrief ligt ook al klaar.

ze gaan vaak aktie ondernemen als ze gaan afwijken in de groei curve , dus een lijn die ineens naar beneden gaat zakken

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:31

Ik ben zelf 1.58, mijn jochie is ook wat kleiner dan gemiddeld, maarja, hij is nogmaar 2, dus de komende jaren kan er nog heeeel veel gebeuren. Ik zou het toch erg vervelend voor hem vinden als hij de 1.70 niet gaat halen.

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 11:33

ik ben ook maar 160 , papa is wel 183 .

zehouden het wel in de gaten bij het CB , gaat het afwijken krijg je vanzelf brief voor de huis arts .

bij mijn dochter maak ik me ook totaal geen zorgen is gewoon een kleintje .
nu 6 jaar en 1.04 , die is verder ook gezond .

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:39

ik ben 1.59 ofzo :+ heb er zelf geen last van, word alleen wat geirriteerd als ik ID moet laten zien voor sigaretten :') (word over 24 dagen 20 jaar) verder heb ik een prima leven :+ kan overal tussendoor wurmen, makkelijk te verstoppen en kan ook op pony's rijden := Mijn vader is ook 1.85 en mijn broertje 1.87 ofzo :+ moeder is 1.63

Mijn buurjongetje heeft een echte groeiziekte, die ik nu 9 of 10 en hij ziet er uit als 4.... heel zielig!

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 11:50

lifaya schreef:
ik ben 1.59 ofzo :+ heb er zelf geen last van, word alleen wat geirriteerd als ik ID moet laten zien voor sigaretten :') (word over 24 dagen 20 jaar) verder heb ik een prima leven :+ kan overal tussendoor wurmen, makkelijk te verstoppen en kan ook op pony's rijden := Mijn vader is ook 1.85 en mijn broertje 1.87 ofzo :+ moeder is 1.63

Mijn buurjongetje heeft een echte groeiziekte, die ik nu 9 of 10 en hij ziet er uit als 4.... heel zielig!

dat is zeker sneu .

nee die van mij is dus 11 , en heeft scelet van iemand van ongeveer 7 jaar .
maar hij ziet er zeker ook kwa uiterlijk uit als 11 , dat scheelt een heleboel

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:01

lifaya schreef:

Maar als je als jongen 1.59 bent wordt het wel vervelend ;) Vrouwen die klein zijn worden vaak wel schattig gevonden.... maar ben je als jongen zo klein dan verkleint dat volgens mij de kansen op een relatie behoorlijk.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:03

volgens mij zijn er zat jongens die klein zijn (mijn lengte) die het toch goed doen bij de dames :P alleen maken ze er een groot (ironisch :+ ) probleem van. Zolang mijn vriend maar niet kleiner is dan mij zit alles goed, en ik vind niet zo snel een kleinere vriend :+

TS, dan heeft jouw kindje wel geluk idd! Want mijn buurjongen ziet er gewoon helemaal uit als 4 a 5 jaar...

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:03

odetteke schreef:
lifaya schreef:

Maar als je als jongen 1.59 bent wordt het wel vervelend ;) Vrouwen die klein zijn worden vaak wel schattig gevonden.... maar ben je als jongen zo klein dan verkleint dat volgens mij de kansen op een relatie behoorlijk.

Idd en in Nederland al helemaal.

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:05

.
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 28-05-22 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:12

Je zou eens hier kunnen kijken?
http://www.ferring.nl/694.htm
Ik heb een tijd groeihormonen (Zomacton) naaldloos gespoten na een operatie aan de Hypofyse.

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 12:13

mijn zoon vind het spuiten ook niet erg .
het geeft alleen een hard geluid , daar reageert hij dan op en spant zijn billen samen .

ja en dan voelt hij het wel

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 12:14

chanicha schreef:
Je zou eens hier kunnen kijken?
http://www.ferring.nl/694.htm

Ik heb een tijd groeihormonen (Zomacton) naaldloos gespoten na een operatie aan de Hypofyse.

hij spuit ook Zomacton met de zomajet

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 16:40

Mijn ex-man heeft jaren lang gespoten, dus voor info mag je pb-en weet er alles vanaf ;)

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 16:44

Pascal schreef:
Mijn ex-man heeft jaren lang gespoten, dus voor info mag je pb-en weet er alles vanaf ;)

dank je , zal vanavond even een pb sturen