Van mezelf heb ik een erg slecht gebit. Vroeger niets aan gedaan en nu ja een schaamte om mee rond te lopen. Nadat een collega van me die ook een erg slecht gebit heeft naar Utrecht is gegaan om het daar op die school te laten doen ben ik ook maar eens rondgaan kijken op internet. Ik ben erg bang van de tandarts dus ik heb gezocht op een angst-tandarts. Al gelijk kwam ik bij de CDC kliniek in Best uit.
Daar op de site rondgekeken en wat bleek? Als je in augustus zou komen voor een 1e consult dan zou je deze gratis krijgen. Omdat de CDC kliniek 10 / 20? jaar zou bestaan.
Ik mezelf ingeschreven op hun website. In de hoop dat ik in aanmerking zou komen. Binnen een paar dagen lag er al een brief thuis met de datum dat ik langs kon komen.
Ik kwamdaar aan.. Lang wachten, toen gingen we foto's maken van mijn gebit.
Daarna weer terug naar de wachtkamer..
Eindelijk werd ik dan geroepen door de tandarts. Ik ga zitten en wat ik te horen kreeg was niet leuk..
"Tja, er valt niets meer aan te doen. Alle tanden zijn dusdanig aangetast dat alles eruit moet. Dan kan er een prothese in."
Ik schrok echt heel erg, zo erg had ik het nu nooit verwacht..
Zo gezegt zo gedaan. Een afspraak gemaakt om geheel onder narcose alles te trekken en verder te gaan met een prothese.
Op de dag zelf was ik erg zenuwachtig. Ze moesten ook niets aan mij vragen erover of ik barstte al in tranen uit.. Bang voor de napijn..
Alles is goegegaan ik heb ook geen napijn gehad. Nouja wel een pijn natuurlijk maar dat was meer van de prothese het zit allemaal niet lekker enzovoorts. Lang niet zoveel pijn als kiespijn.

Nu is het ergste aangebroken ik wordt er helemaal gek van.
Ik kan niet normaal eten. Alleen zacht eten zoals yoghurt, soep etc. Nou da komt nu mijn strot wel uit. Ik wil gewoon normaal kunnen eten! Maar dat gaat nog niet. Het gebit drukt dan op de wonden en dat doet zo ogelooflijk veel zeer.
Ook ben ik gestopt met roken sinds woensdag. Helemaal niet de bedoeling, wat zou ik graag een sigaretje willen. Iedere dag probeer ik het weer. Maar een trekje nemen, het zuigen eraan doet zo ongelooflijk veel zeer dat ik er gelijk mee stop en denk laat maar..
Iemand meer ervaringen met een prothese en die graag zijn / haar ervaring wilt delen?
Ik ben erg benieuwd ook naar hoe jullie het deden en hoelang het duurde voordat jullie weer normaal konden eten.
Bedankt voor het lezen van het lange verhaal.
Mijn vader staat er om "bekend" dat alles ontzettend snel geneest bij hem dus kon hij de volgende week alweer normaal eten.
en zag overal om me heen biefstukjes en lekkere tompoucen.

Nouja meer een irritatie maar lang niet zoveel pijn als kiespijn.