Geopereerd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maflingertje

Geopereerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 08:18

Vorige week donderdagmorgen werd ik met pijn in mijn buik wakker. Geen pijn in de gehele buik, maar alleen rechts. Mijn eerste gedachte: dat is de blindedarm!

Huisarts gebeld, uitgelegd wat er was en ik kon een uur later op het spreekuur komen. Ik had mijn vriend al wakker gemaakt, dus gauw aangekleed, hond uitgelaten en in de auto gestapt om naar de huisarts te gaan.

De huisarts gaat natuurlijk lopen drukken op je buik, maar de pijn werd eigenlijk steeds minder. Ik had verder helemaal geen bijverschijnselen zoals koorts e.d. De huisarts twijfelde. Wel of niet de blindedarm. Dus dan maar naar het ziekenhuis voor verder onderzoek.

Weer in de auto en op weg naar het ziekenhuis. De pijn werd nog steeds minder. Gemeld bij de spoedeisende hulp, maar het duurde nog zeker een 3 kwartier voordat ik geholpen werd.

Eerst kwam er een of andere co-assistent die je van alles gaat vragen. Dan komt er iemand die je bloed af gaat nemen (er werd ook meteen een infuus gezet. Dan hoefden ze maar 1x te prikken in het geval dat...) de bloeddruk werd gemeten, de pols en hoeveel zuurstof er in het bloed zat en noem maar op. Dan is het nog een uur wachten voordat de bloeduitslagen er zijn.

Dan komt er nog een keer een chirurg een bezoek brengen, die overal gaat lopen drukken/kloppen. Blindedarm, galblaas, nieren... Zijn opmerking: mevrouw, we weten niet zeker wat het is. Het lijkt de blindedarm te zijn, maar u heeft alleen maar pijn en verder geen bijverschijnselen. We gaan nu een echo maken om alles zeker te weten.

Dan moet je weer wachten tot je aan de beurt bent voor die echo. Ze gaven een wachttijd aan van ongeveer een uur, maar gelukkig kwamen ze na een kwartiertje al zeggen, dat ik al kon komen voor die echo. De echo was snel klaar en ik kon weer terug naar de spoedeisende hulp. Daar kreeg ik binnen 10 minuten de uitslag van de echo. Een acute blindedarmontsteking!

Ik ben donderdagavond rond 6 uur nog geopereerd en vrijdagmorgen om half 8 stond de chirurg al naast mijn bed. Ik mocht naar huis. De operatie was goed gegaan en ik mocht blij zijn, dat ik er zo vroeg bij was. De blindedarm was maar heel licht opgezet/ontstoken.

Ik doe nu nog lekker rustig aan. Heb nog wel pijn, maar is met paracetamol goed te houden. Over 3 weken moet ik terug naar het ziekenhuis voor controle van de wondjes en daarna hoop ik weer vol aan de bak te kunnen.

Een ding waar ik heel blij mee ben en dat is dat ik mijn gevoel ben gevolgd door naar de huisarts te gaan, omdat ik dacht dat het de blindedarm was. Dat gevoel was dus helemaal juist!

Mano88

Re: Geopereerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 08:21

jeetje, wat een goede service van je dokter! fijn dat je er zo snel bij was :) Beterschap!

tinkert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 08:22

Jeetje, dat is schrikken dan,gelukkig was je er snel bij. Beterschap!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 08:47

Fijn dat je meteen zo snel geholpen bent! Dat is niet bij iedere huisarts het geval :+
Als het goed is zijn het maar hele kleine wondjes, toch? Mijn moeder heeft haar galblaas moeten laten verwijderen en die heeft 3 mini-sneetjes. Mijn vriend daarentegen heeft een jaar of 10 geleden zijn blinde darm moeten laten verwijderen en die heeft een litteken van 20 CM lang

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 08:49

Beterschap voor nu!!

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 09:12

Beterschap! Heb het zelf ook gehad, alleen ik heb week krom gelegen van de pijn en werd bij mijn huisarts weg gestuurd met de opmerking dat ik wel eens ongesteld kon worden! Na lang drammen en terugkomen mocht ik eindelijk door naar het ziekenhuis en binnen 3 uur was ik geopereerd!

Ik ben maandagavond geopereerd, donderdag uit het ziekenhuis en zondags (bikkel dat ik ben) kringkampioenschap springen meegereden.... Is niet aan te raden, auw auw auw (was wel kampioen geworden maar wel met een dikke waarschuwing van de jury aan mijn broek toen ze erachter kwamen dat ik net uit het ziekenhuis kwam) :P

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:02

LZP -> MW

Maflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 14:14

Bedankt allemaal!

@ Anne. Het zijn inderdaad maar 3 kleine sneetjes. 1 links in het midden van de buik, 1 net onder de navel en 1 net boven het schaambeen.