Binnenkort een Corset..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ginootje

Binnenkort een Corset..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 13:56

hallo,

Ik krijg binnenkort een corset(Ik weet niet of je het zo schrijft)
Mijn vraag is dus: Hebben mensen hiermee ervaring? & Doet het pijn?

Ik heb een jaar erover na gedacht of ik het wel zou doen.. Van de week de beslissing genomen ;)

Gr.Michelle

Tezzy

Re: Binnenkort een Corset..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 14:01

Ik heb een tijd met een korset gelopen..
Mag ik vragen waarom je er eerste 'krijgt'

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 14:04

Ik heb hele erge rugklachten.. En ik kan niet meer recht op lopen.. Ik ben nu 16 jaar en ik heb loop nu al als een oud vrouwtje van 80.. Mijn schouders staan al super ver naar binnen & me rug staat ook krom.. Helaas krijg ik het zelf niet recht vanwege de pijn! Ik ben 2 jaar geleden ook van een paard van 1.85 gevallen.. Vandaar dat het nu pijnlijker is met recht op lopen..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 14:07

zo! :oo

Ik loop ook zo krom als de t*ring, door een hernia, ben ook 16 en loop ook echt vreselijk voorover! Bij mij is het al verbeterd door mijn rug te tapen, dan trekt de tape samen en dat is geen fijn gevoel dus ga je vanzelf rechtop lopen. Heb je al wat tegen de pijn? Het klinkt alsof het allemaal vastzit bij jou? Dat heb ik ook.. Ik sport nu twee keer in de week onder leiding van een fysiotherapeut en ik merk al heel veel verbetering!

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 14:08

Oke, je zegt zelf al dat je van jezelf niet rectop kunt lopen van de pijn. Als je dus een korset hebt, zul je 'gedwongen' worden om in een bepaalde houding te lopen..
Ik weet niet of je een beugel hebt/hebt gehad.. Ongeveer hetzelfde idee, de beugel corrigeert je tanden, een korset (of brace) corrigeert je rug (of andere dingen)..

Ik ben zelf 17, heb er eentje gehad, erg pijnlijk. En aangezien het niet heel erg hielp heb ik er maar een half jaarte mee gelopen, het was voor mij te pijnlijk.. Ik ben toen fysio gaan doen, veel sporten om spiergroepen aan te sterken en inmiddels kan ik rechtop lopen en zitten (stil staan wil nog niet echt)

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 14:10

Hannah: Mijn rug zit inderdaad vast.. Dat trainen onder fysiotherapie heb ik ook al gedaan ;) maar helaas niks werkt.. Ik moet 16 oktober weer terug naar mijn Revalidatie arts en ga het dan voorstellen dat ik toch graag voor de Korset kies!

Gothic_Tezzy: Daarom ik moet ook gedwongen worden! Met woorden helpt het helaas niet.. iK heb ook een beugel gehad en weet hoe het voelt haha ;)

Ik wil mijn rug ook liever niet intape.. Het lijkt me erg pijnlijk :oo

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 14:11

Gothic_TeZZy schreef:
Oke, je zegt zelf al dat je van jezelf niet rectop kunt lopen van de pijn. Als je dus een korset hebt, zul je 'gedwongen' worden om in een bepaalde houding te lopen..
Ik weet niet of je een beugel hebt/hebt gehad.. Ongeveer hetzelfde idee, de beugel corrigeert je tanden, een korset (of brace) corrigeert je rug (of andere dingen)..

Ik ben zelf 17, heb er eentje gehad, erg pijnlijk. En aangezien het niet heel erg hielp heb ik er maar een half jaarte mee gelopen, het was voor mij te pijnlijk.. Ik ben toen fysio gaan doen, veel sporten om spiergroepen aan te sterken en inmiddels kan ik rechtop lopen en zitten (stil staan wil nog niet echt)

Fysio helpt echt niet bij mij..
Ik loop dan liever met pijn en een mooi resulstaat dan dat ik binnenkort al helemaal krom loop..

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 14:13

Bij de ene persoon zal het gedwongen worden minder pijn doen dan het zelf doen en bij een ander weer meer pijn..
Een goede vriendin van me heeft nog steeds een korset en die heeft minder pijn door het gedwongen woden, ze moet hem nu wel steeds vaker uit doen zodat ze ook zonder kan, maar als oefening gebruikt ze dan haar korset.. *Snap je volgens mij erg onduidelijk maargoed*

Fysio verschilt idd ook..
Maarja, elk mens is nou eenmaal anders en zal dus ook anders aangepakt moeten worden

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 14:14

Jaa ik snap het ;) Duurt het lang voordat je hem krijgt?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 14:15

Oke! En bepaalde oefeningen werken ook niet om je rug soepeler te maken? Wat bij mij goed werkt is op de grond gaan liggen op je rug, dan rug hol en bol maken.. dit een paar x per dag doen. Op je buik gaan liggen en jezelf omhoog duwen met je armen werkt bij mij ook goed! Maargoed als het niet helpt dan helpt 't niet! ;) Jij weet 't zelf natuurlijk 't beste! :j

Intapen ís niet pijnlijk, je ziet er niet ineens uit als een mummie maar je hebt gewoon twee stukjes tape.. van iets onder de schouders tot iets boven de onderrug. Snap dat het bij jou wel pijnlijk is.. Zouden ze niet bijv. je kunnen tapen maar dan niet zo strak dat je meteen rechtop loopt maar dat ze het langzaam aan steeds verder opbouwen?

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 14:16

Pff, dat verschilt heel erg.. Ik weet het eignelijk niet zo goed meer :o
ik geloof dat ik hem met een maand had... Maar durf het niet met zekerheid te zeggen..
Ik was namelijk 12 toen ik dat ding kreeg en m'n geheugen is niet zo geweldig :P

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 14:18

Ik heb voor mijn rug een orthopedisch corset.Aan de achterkant zitten er baleinen in zodat je een dwangstand krijgt zeg maar.
Erg vervelend ding, kon er niet eens fatsoendelijk mee zitten :')
Maar ik mocht hem alleen dragen als ik echt veel last had van m'n rug.
Nu pas ik hem niet meer aangezien ik bijna 38 weken zwanger ben :)
Bij mij zat er tussen het aanmeten en het ding mee naar huisnemen enkele weken met tussendoor een keer of 2 passen.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 14:20

die oefeningen heb ik ook allemaal gedaan..

Ik ga het eens met mijn revalidatie arts erover hebben.. Dat tape lijkt me geen succes.. Bang dat ik het namelijk makkelijk los klap.. Als me iets niet lekker zit probeer ik het net zo lang tot dat het los is..(Jammer genoeg) Als ik een korset heb kan ik niet anders.. Dan moet ik wel rechtop lopen..

marlies: Zo'n orthopedisch korset krijg ik volgens mij ook.. Succes met de zwangerschap verder! :)
Heeft die bij jou wel geholpen?

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 14:34

Ik heb hem niet zo veel gedragen, maar als ik hem droeg had ik echt een stuk minder last van m'n rug :j

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 14:34

Oke! :) Laat je ons weten hoe 't verder gaat? :D

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 14:35

Okee ;) Waarschijnlijk zal ik hem wel heel veel dragen..

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 14:35

Jaa ik zal jullie op de hoogte houden ;) :)

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 14:39

Heb ook een korset gehad maar dat was omdat ik m'n rug gebroken had. Ik had hem na 2 dagen (gelukkig want ik mocht me die eerste 2 dagen niet bewegen, alleen maar heel stil in bed liggen).
Heb hem uiteindelijk 2 maanden gehad. Werd in een bepaald houding gedwongen.
"Vroeger" kregen mensen een gipskorset, ben blij dat ik dat niet gehad heb hoor. Jongen vroeger uit de klas had dat (ook omdat hij een slechte rug had).

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:40

Pff lijkt me niet echt fijn!

Ik heb ook wel vaak last van mn rug en loop/zit ook neit altijd rechtop. En alsik dan mn rug hol maak kraakt het := Maar ik loop niet gigantisch krom ofzo.. :P

Ben benieuwd indd.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:28

hebben we het nu over een corset in de zin van brace,als steunmiddel, of als correctiemiddel?

mijn nichtje (10 jaar oud) heeft zulke erge scoliose dat ze een corrigerend corzet heeft nu. deze moet ze 23 van de 24 uur aan.en dit totdat ze uitgegroeid is,dus waarschijnlijk nog wel 8 jaar oid.
de eerste keer dat ze dat ding aanmoest,sprongen de tranen in mn ogen,zo'n jong grietje, en dat ding mest zo snoeihard worden aangetrokken,vreselijk.
maar bij de laatste controle bleek haar ruggegraat echt al rechter te zijn geworden.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:25

Hmm ik heb ook zoiets gehad. Kon ook niet mer recht lopen. Niet van de pijn maar het ging gewoon niet. Mijn rug ingetaped en ik moet je zeggen ik werd daar erg moe van. Echter heeft het bij mij wel snel geholpen. En korset lijkt me toch pijnlijker. :=

Heel veel succes. :(:)

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:52

Ik heb nu ook een corset/brace omdat ik mijn rug heb gebroken dat zorgt er ook echt voor dat je rechtop loopt en zit enzo. Kan niet echt zeggen dat het erg lekker zit maar ja het went ook wel ;)

Heel veel succes!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:59

Ginootje schreef:
Hannah: Mijn rug zit inderdaad vast.. Dat trainen onder fysiotherapie heb ik ook al gedaan ;) maar helaas niks werkt.. Ik moet 16 oktober weer terug naar mijn Revalidatie arts en ga het dan voorstellen dat ik toch graag voor de Korset kies!

Gothic_Tezzy: Daarom ik moet ook gedwongen worden! Met woorden helpt het helaas niet.. iK heb ook een beugel gehad en weet hoe het voelt haha ;)

Ik wil mijn rug ook liever niet intape.. Het lijkt me erg pijnlijk :oo

Snap niet goed waarom je rug in getaped worden of korset als hij al helemaal vast zit. Paar jaar terug had ik ook enorme rugpijn, in die zin dat ik een diepe ontsteking had. medicatie hielp niet, jaar lang osteopathie/manuele therapie en blablabla, mijn bekken stond niet meer recht, dat is gecorrigeerd, ik had behoorlijke hypertrofie van mn rugspieren, door het vallen (met paardrijden), de vele spanning, stress... was mijn rug compleet vast. Tot ik van iemand de tip kreeg toch eens langs iemand te gaan die accupunctuur deed. Die was erg geholpen daarmee. Nuja ik was compleet aan het einde van mn ideeen, stond op het punt richting ct/mri te gaan om mn rug compleet te scannen. Ik kon toen amper nog een kwartier aan een stuk zitten, liggen deed ook pijn, en staan tja na een minuut of 5 moest ik ergens tegen een muur aan gaan hangen omdat ik het niet meer hield van de pijn. Slikte pijnstillers tot en met. dusja richting accupunctuurmens. Die kwam met de simpele mededeling dat ik een 4 à 5 behandelingen nodig zou hebben en het probleem incl ontsteking over zou zijn, in combi met man. therapie. Dacht eerst zien, dan geloven :o :D . Ik ben behandeld met Cupping en naaldjes. 1ste keren zag mn rug behoorlijk blauw van de cupping. Spieren werden werkelijk losgetrokken. En werkelijk na 4 keer was de pijn zo goed als over. Ik kon weer rijden, zitten, liggen, alles eigelijk. :D Nu paar jaar later, nog altijd weinig pijn. Nu weer een heel stressy periode gehad, waardoor alles wel wat vast zit, dus ik ga wel nog een keertje langs :) maar ongelooflijk wat dit al gedaan heeft. Ik liep ineens zonder probleem recht, zat weer recht.
Dus zou toch eens nakijken of korset wel een goede behandeling is. Zeker als het gewoon pijn en vastzitten is...

Marlies94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 20:07

Ik heb 2 vriendinnen die ook een corset, oftewel, een 'brace' hebben, Ze hebben allebij een scheve ruggenwervel, en worden geopereert als ze zijn uitgegroeit.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 08:36

Accupuntuur lijkt me niet de beste oplossing. Het is moeilijk uit te leggen wat de klachten van mij zijn.. Ik krijg als ik het goed begrijp een Correctie brace. Ik ga jullie op de hoogte houden!

Bedankt voor alle reacties!