Als je blaas dnekt dat je moet plassen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Als je blaas dnekt dat je moet plassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 10:15

Hai,

Okee wat vage titel, maar ik hoop dat er mensen met verstand van medicijnen hier zitten of mensen die hetzelfde hebben gehad.

Ik heb altijd ontzettend veel last gehad van blaasontstekingen. Bracht ik bij de huisarts een potje urine, dan herkenden ze me weer.
Heeft weinig met het verhaal te maken maar het geeft ongeveer aan hoe vaak ik een blaasontsteking had.
Tot ik één van de keren werd gebeld met de mededeling dat ik geen blaasontsteking had. Ze hebben toen een afspraak gemaakt met de huisarts en daar ben ik toen geweest.
De huisarts gaf aan dat mijn urinebuis geirriteerd was, dat de urinebuis denkt dat ik moet plassen, terwijl mijn blaas leeg is en ik dus niet hoef te plassen.
De kenmerken van een blaasontsteking, maar vanwege een geirriteerde urinebuis.
Nu had ik daar pilletjes voor gekregen en ik kan me toch niet meer op de naam komen van die medicijnen. Dus ik heb mijn oude apotheek gebeld, maar die kwamen uit op een kuurtje van 3 dagen tegen blaasontsteking.
Daarna heb ik de nieuwe apotheek gebeld en het verhaal voorgelegd, maar zij konden helaas niets zien behalve van dit jaar (vanwege verhuizing).
Net ook de huisartspraktijk aan de telefoon gehad en die konden het niet terug zien omdat mijn dossier niet digitaal is.
Lastig dus.
Ik heb het doosje van die medicijnen ontzettend lang bewaard, maar toen ik ging verhuizen zijn ze per ongeluk weg gegooid, nieuwe start weg met de doosjes dacht ik.

Afijn, nu vraag ik mij af of iemand eens hetzelfde heeft meegemaakt of iemand die de pilletjes herkent.
Een beetje lastige vraag voor Bokt, maar hier zitten zoveel mensen misschien helpt het wat :o

Oh ja even voor de duidelijkheid, ik zit al veel op google te zoeken en daar kom ik veel tegen over een soa.. nee de reden van die geirriteerde urinebuis is geen soa.

Annemeik

Re: Als je blaas dnekt dat je moet plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 10:18

Ik weet niet een echt medicijn wat je bij de apotheek kan halen, maar ik heb altijd erg veel baad gehad bij Solidago van Vogel. Dat slik ik altijd als ik tegen een blaadontsteking aan hang, het schijnt goed voor je blaas te zijn (verzorgend ofzo).

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 10:20

Hartstikke goed, dank je wel. Het valt wellicht te proberen en als het werkt is het super!
Ik kreeg ook veel de tip van cranberrysap, maar dat hielp helaas niet.
Solidago, ik loop vanmiddag eens naar de Etos toe :)

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 10:21

Cranberry werkt voor mij alleen als ik elke ochtend met wakker worden, en elke avond voor het slapen gaan een glas drink. Maar dat hield ik niet vol, ik vergat het gewoon.

Het potje solidago staat naast mijn pil, dus die vergeet ik als het goed is niet ;)

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 10:32

Je heb cranberry ook in pillen, als je iedere dag gewoon 1 pil neemt moet het ook helpen, als je dan weer tegen blaasontsteking aanhangt meerdere nemen. ( tip van collega, heb last van vaak blaasontsteking en heb net nierbekkenontsteking gehad O:) )

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 10:34

Ik denk dat het misschien een idee zou zijn om een wat bredere formule te nemen, die verzorgend is voor je slijmvliezen en je blaas. Bv deze (zit ook solidago in)

http://www.derooderoos.com/catalog/prod ... ts_id=4212

Cranberry zou je ook kunnen nemen, maar dat helpt meer om de urine zuur te houden zodat bacterien minder kans krijgen, dat zal denk ik niet zoveel op de irritatie doen. Daarvoor heb je eigenlijk een slijmvliesverzorgend product nodig.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 10:36

He die naam zegt me wel iets, maar dat kan je zo halen in de winkel denk ik HannahFrouk?
Ook erg handig om te proberen.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 11:10

Ja, de middelen van Bloem kun je doorgaans gewoon bij de reformzaak halen. je zou daar ook even kunnen vragen of ze iets voor de slijmvliezen in het algemeen hebben. Iets wat de slijmvliezen herstelt. Ik denk dat je daar het meest mee gebaat bent.

Elvira24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 11:15

Au AU AU!!
Ook ik had altijd blaasontsteking!!wat is dat toch lastig en mij herkende ze ook steeds als ik bij de dokter binnen kwam.

Die cranberrypillen die helpen voor ons niet echt meer denk ik..natuurlijk is het niet slecht om ze in te nemen..
Ook moet je heel veel water drinken en tot het einde door blijven plassen..
Maar wat jij hebt lijkt me ook erg lastig!!
Sterkte en ik hoop dat jij je pil vind!

Reyndir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 11:26

Ik heb een keer een heftige blaasontsteking gehad. Pillen voor gekregen waar ik heel heftig op reageerde. Alles geirriteerd, alles deed pijn, erg vervelend. Daarna vaker gehad dat ik het gevoel had heel nodig te moeten plassen. En dan komen er maar een paar druppels uit. En dat doet dan weer erg pijn.
Cranberry werkt bij mij niet. Het enige is heel veel drinken, niet maar twee liter per dag maar vier. Zo kon ik ook echt wat uitplassen. Niet veel vaker naar de wc. Na een week is het dan weer over. Het lijkt alsof alles dan weer goed doorgespoeld is.
Wat ook werkt zijn vitamine c tabletten. Die houden het milieu van je blaas wat zuur wat ook vaak goed werkt.
Sterkte

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 11:29

Vitamine C tabletten slik ik, al een tijdje eigenlijk.
Mijn vriend zegt ook veel drinken, maar dan moet ik juist nog meer plassen en dat is vreselijk. Dan mogen we wel twee grote pakken toiletrollen per dag halen geloof ik :o

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 11:31

Wel veel blijven drinken ja, je moet maar zo denken: iedere keer dat je plast, gooi je alle verkeerde bacterieen eruit. Dus ook echt super goed uitplassen zegmaar, dat je echt leeg bent. Anders blijven er bacterieen achter kan is er weer meer kans op blaasontsteking.

missfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 11:32

Ik heb dit regelmatig en dit is bij mij gekomen toen ik aan de pil begon,
ook heb ik vaak dat ik weer moet als ik net geweest ben.
Ik ben hiervoor al verschillende keren mee naar de dockter geweest met urine,
maar er is nooit wat gevonden.

Ik kan je helaas niet helpen met je vraag,
wel weet ik dat citroen sap gemengt met water goed is voor blaasontsteking