Joolien schreef:Ik heb meteen het velletje eraf getrokken. Ik weet idd dat er compeed is , had ik nog niet aan gedacht.
Mn vinger is ook helemaal dik :S
Oei, is ie niet ontstoken ?
Als dat zo is moet je goed oppassen, anders kun je nl. botontsteking krijgen. Je vinger even in een heet sodabadje houden helpt goed om het schoon te krijgen. Verder kun je er buiten het paardrijden denk ik geen pleister omheen doen, dan kan ie uitdrogen en is je blaar het snelst weer genezen. Blarenpleisters werken idd wel het beste.
aeolusnr1 schreef:De reeds gegeven tips voor de verzorging zijn idd goed, je moet de wonde (blaar) eigenlijk bekijken als zijnde een brandwonde hé.
Maar nu even iets terzijde, als je dus zo'n wonden krijgt van even te rijden met dit paard dan is er echt wel iets mis met de nageeflijkheid van het paard.
Je zou niet hoeven te moeten trekken aan die teugels, zo'n trekwedstrijd tegen je paard verlies je zowiezo, dus maak er eens wat werk van en leer je pard op een andere manier te lopen, en ga nooit of toch bijna nooit in die teugels hangen, want eigenlijk maak je op die manier het probleem alleen maar erger over lange tijd gezien.
Zéér apart dat jij zó kunt oordelen over een paard wat jij niet kent, en een ruiter die je niet kent, en je ook niet bij de situatie was...
Je scheert wel heel erg alle paarden over één kam !! Blaren hoef je niet persé te krijgen door een paard dat trekt, en ook als een paard wel nageeflijk loopt kun je blaren krijgen want dan kan ie alsnog trekken of in je handen gaan hangen. En daarbij, moet elk paard persé aan de teugel lopen ? Van mij niet hoor...
De TS heeft in haar beginpost ook niks geschreven over dat het paard trok, dus hoe je bij die ''trekwedstrijd'' komt... Je kunt blaren ook krijgen als je zelf een gevoelige, dunne huid hebt. Sommige mensen hebben het al na 1x rijden als een paard niet eens trekt, een ander heeft het zelden. Dat hoeft dus niet áltijd aan het paard te liggen. Dus... Zo snel oordelen heeft weinig zin.