Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

). Dat ding zei gewoon letterlijk alles en zo kon je heel eenvoudig dingen invoeren
Heel handig!
Had nooit gedacht dat dat kon
Hij kan gewoon wel het beeldscherm lezen, bij voorkeur op 900 x 600 resolutie, maar niet meer zodra het schemerig wordt. Miss_Montana schreef:Arabesk schreef:Uh hoe bokken jullie dan??
Hier dezelfde vraag. Als je echt blind bent, dus helemaal niets ziet, hoe bok je dan? Zijn daar speciale programma's ofzo voor die de dingen op kunnen lezen?
kamaron schreef:Wat de meesten hier opnoemen heeft toch nix met blindheid te maken...maar met slechtziendheid....dat is op te lossen door een hulpmiddel maar iemand die (bijna) blind is kan dat niet oplossen dmv een hulpmiddel.
Dan zou ik ook blind zijn met mijn -14....maar dat is toch geen blind zijn zoals de topicstartser bedoeld hoor...
Hermelijn schreef:kamaron schreef:Wat de meesten hier opnoemen heeft toch nix met blindheid te maken...maar met slechtziendheid....dat is op te lossen door een hulpmiddel maar iemand die (bijna) blind is kan dat niet oplossen dmv een hulpmiddel.
Dan zou ik ook blind zijn met mijn -14....maar dat is toch geen blind zijn zoals de topicstartser bedoeld hoor...
Nou ja, ik weet niet, maar als een opticien stijl achteroverslaat dat mijn moeder überhaupt nog zonder hulpmiddelen kan lopen, dan noem ik dat toch wel 'bijna blind'. Misschien moet jij er eens langsgaan met je -14