Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
M_EL_ISSA schreef:Je bent nog maar 15, hoe oud is hij dan?
Hij kan alleen zich zelf helpen, jij gaat eraan kapot als jij hem wilt helpen.

M_EL_ISSA schreef:Verslaaft aan wiet op je 15de? Oke...
Hoe heeft hij je daarvan af geholpen dan?
En hoe heb je contact met hem, alleen via MSN ofzo en hoe ken je hem?

slimmerik schreef:Hij zegt dat hij eraf wil maar wil niet naar een afkickkliniek? Nou dan is ie dus helemaal niet van plan om te stoppen.
Aan jou de keus dus. Of mèt hem en drank verder of zonder hem en drank.
Lijkt me eerlijk gezegd geen moeilijke keus.
slimmerik schreef:xje_kim schreef:dus ik kan hem niet zomaar aan de kant zetten, want daar help ik hem ook niet mee.
Daar help je hem juist wèl mee. En als jij belangrijk genoeg voor hem bent dan neemt hij weer contact met je op als afkicken gelukt is.
slimmerik schreef:Hij zegt dat hij eraf wil maar wil niet naar een afkickkliniek? Nou dan is ie dus helemaal niet van plan om te stoppen.
Aan jou de keus dus. Of mèt hem en drank verder of zonder hem en drank.
Lijkt me eerlijk gezegd geen moeilijke keus.
DDW1190 schreef:iemand die verslaafd is kan je alleen maar helpen om hem in een afkickkliniek te plaatsen! anders stopt het toch niet!
Cayenne schreef:Je kunt hem niet helpen. Als hij wil stoppen, moet het vanuit hem komen, anders staat hij er blijkbaar niet volledig achter.
Als hij niet sterk genoeg is om de wilskracht te vinden, is hij ook niet sterk genoeg om te stoppen.
beantsje schreef:Beste TS,
2. Een verslaafde help je maar op één manier: hem/haar volledig in de sh*t te laten zitten. Hoe meer, hoe beter. Sociale isolatie is één van die gevolgen. Pas als niemand de gevolgen voor hem opruimt, komt hij misschien tot de conclusie dat hij het zelf moet doen. Laat hem dus barsten, daar help je hem het meest mee.
http://www.brijder.nl/Service/aanmelden ... n-adressen