Het syndroom van Tietze..ervaringen???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

semenamy

Het syndroom van Tietze..ervaringen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 19:27

Weet sinds kort dat ik Tietze heb....
Een jaar geleden is het langzaam bij mij begonnen met steken in en rondom de borsten, wat van af en toe naar steeds vaker ging en het pijn gebied steeds groter werd. Pas na 3 kwart jaar vond ik dat het tijd werd om naar de dokter te gaan (afgelopen juni), eerst vermoedden ze dat het door paardrijden kwam en het een kwestie was van een goede sportbeha. Wegens omstandigheden rijd ik sinds half july niet meer maar de pijn werd aldoor slimmer en breidde uit oa naar de rug, nek en sleutelbeen.
Ben in augustus terug geweest, want ja, nu kon het niet meer van het paardrijden komen?
Dokter verder onderzoek gedaan en op bepaalde plekken gedrukt, toen werd al snel duidelijk dat ik Tietze heb. De pijn word tot op vandaag steeds slimmer en wisseld van plek. Moet maandag voor het eerst naar de reumataloog, ben heel benieuwd!

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?? En zoja hoe gaan jullie er mee om? En helpt therapie??

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 12:27

ik heb ook tietze,maar dan meer in acute aanvallen.
kan ineens opkomen.
heb toevallig 2 weken geleden nog een aanval gehad,kon niet eens meer doorademen. heb een hele week met morfine achtig spul op bed gelegen.

semenamy

Re: Het syndroom van Tietze..ervaringen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 12:52

Toch iemand met ook Tietze!
Jeetje, op die manier is het ook naar! ik heb continue pijn wat door bepaalde dingen verergerd en bijna ondraaglijk kan worden.
B.v boodschappen uit de auto tillen...niet meer doen dus!

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 22:41

zoon van een collega heeft het op en rondom zijn borst en die heeft baad bij het bevriezen van de plekken ( als ik me niet vergis door een speciaal pijn team van het ziekenhuis)

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 08:50

Ok..klinkt interessant. Moet morgen naar de reumataloog zal eens vragen!

chanelchanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 14:51

Heb ik een paar maanden geleden ook gehad. Omdat ik de pijn niet meer kon verdragen ben ik toch ook naar de dokter gestapt. Die stelde redelijk snel de diagnose, heb een dikke week pilletjes geslikt en heb er sindsdien geen last meer van.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 15:18

Toen ik een tiener was had ik er af en toe flink last van. De eerste keer dacht ik dat ik een hartaanval had; het deed zo'n pijn dat ik niet eens meer goed kon ademhalen. Na een paar uur doodstil op de bank liggen ging het dan meestal weer iets beter. De HA voelde overal ontstekingen bij de aanhechtingsplaatsen van de ribben, maar kon verder weinig voor me doen. Hij zei wel dat stress het vaak erger maakt.

Nu heb ik er nog maar zelden last van.

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 18:46

Ja tis vreselijk. De reumataloog was er niet zeker van dat het Tietze was omdat al mijn gewrichten pijnlijk zijn. Moet er dinsdag weer naar toe en krijg dan meer uitslagen.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:58

Bij mij komt het in tijden van stress en minder sporten of slechte houding ( hangen op de bank) weer opzetten. De manueel therapeut heeft het bij mij helemaal los gemaakt en dat heeft énorm geholpen! Zou ik ook zeker iedereen aanraden :j Hij heeft mij een oefening gegeven zodat ik het zelf los kan maken en dit doe ik dan ook regelmatig als ik last heb. :)

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 20:59

Gister weer bij reumataloog geweest, alle bloeduitslagen waren goed. Het is hoogstwaarschijnlijk geen Tietze alles wijst eigenlijk nu uit naar Lyme, daarna gaan ik dus nu verder kijken en onderzoeken.