Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Talisa schreef:Wilde gok hoor, maar misschien ben je heel gevoelig voor suiker, kan je hele erge hypo's van krijgen. Heb je ook dat je snel moe bent na het eten van iets met suiker?
Wel super vervelend natuurlijk. Heb je ook al testen gehad voor eventuele spierziekten?

gummie schreef:Ik eet niet zoveel suiker, maar weet wel dat ik niet tegen red bull kan en ook erg draaierig word van cola bijvoorbeeld. Ik snoep nauwelijks tot helemaal niet. Ik heb overigens jaren lang wel gewoon red bull en cola kunnen drinken, maar als ik er nu 1 blikje van drink, voel ik me inderdaad ziek (zelfs zodanig dat ik her hartkloppingen van kreg).
Biancaa schreef:zou je geen chronische vermoeidheid hebben? Dit heb ik ook en ik zie toch veel herkenningspunten (niet alles hoor, maar wel veel)
Lastig is het zeker, ik ken er dus een heel groot deel van. Ook ik blijf vaak van mijn werk en ben er al verschillende banen door verloren. Het is lastig om actief te blijven als je zo moe bent, herken het dus helemaal!
Even inderdaad naar eetpatroon kijken en misschien laten testen of je ooit eens pfeiffer hebt gehad.
Nou succes in ieder geval!
Talisa schreef:gummie schreef:Ik eet niet zoveel suiker, maar weet wel dat ik niet tegen red bull kan en ook erg draaierig word van cola bijvoorbeeld. Ik snoep nauwelijks tot helemaal niet. Ik heb overigens jaren lang wel gewoon red bull en cola kunnen drinken, maar als ik er nu 1 blikje van drink, voel ik me inderdaad ziek (zelfs zodanig dat ik her hartkloppingen van kreg).
Klinkt indd alsof je er sowieso gevoelig voor bent.
Misschien ben je ook wel gevoelig voor andere stoffen, zoals bijvoorbeeld E nummers (toevoegingen aan eten).
Het is een ideetje om eens te proberen alle (of iig zoveel mogelijk) producten met suiker een tijdje te mijden, en te kijken hoe je je dan na een weekje voelt.
Thanx vor de tips tot nu toe! Ik eet over het algemeen erg gezond, en als ik bij vriendinnen ben zie ik pas hoe weinig ik eigenlijk snoep, in tegenstelling tot die vriendinnen. Ik voel een weerstand tegen al die dingen, het voelt niet goed... En dus eet ik het zo min mogelijk.
gummie schreef:Biancaa schreef:zou je geen chronische vermoeidheid hebben? Dit heb ik ook en ik zie toch veel herkenningspunten (niet alles hoor, maar wel veel)
Lastig is het zeker, ik ken er dus een heel groot deel van. Ook ik blijf vaak van mijn werk en ben er al verschillende banen door verloren. Het is lastig om actief te blijven als je zo moe bent, herken het dus helemaal!
Even inderdaad naar eetpatroon kijken en misschien laten testen of je ooit eens pfeiffer hebt gehad.
Nou succes in ieder geval!
Zoiets was inderdaad in mij opgekomen.... Pfeifer is het in ieder geval niet, daar is al op getest. Als het chronische vermoeidheid is, ga ik toch wel stevig balen. Maar hoe laat je dat testen? Is wel moeilijk vast te stellen lijkt me?
Barvrouwke schreef:Goh.. alsof je mijn verhaal verwoord hebt. *Geeft je een hand*
Ik ben er inmiddels achter dat ik een vit. B12 tekort heb, en ben dat aan het
proberen op te krikken met pillen. Over 1,5 maand weer bloedprikken.
Hoop echt zo dat dat het probleem is, of dat in ieder geval mijn hoofdpijn verminderd.
Het maakt inderdaad niet uit of je weinig of veel doet, je hebt gewoon het gevoel of je
jezelf voort moet slepen. Ik heb suikerloos geprobeert, al ben ik heel matig met suiker en zout.
Het heeft helaas geen verschil gemaakt.
Verder ben ik kant en klaar producten gaan mijden en eet meer vers, geen verschil.
Ik blijf even meelezen.
Nou, ik heb een periode geprobeerd iedere dag vitaminepillen te slikken, maar merkwaardig genoeg leek ik me daardoor juist nog slapper te voelen
Dat is dus wel een beetje vreemd... Maar goed, hoeft natuurlijk niet perse van de vitaminepillen te komen.dwaallicht schreef:Misschien heeft het er ook mee te maken dat je zelf héél veel wilt, maar het simpelweg niet trekt (psychisch) en dat dat zn weerslag heeft op je lichaam. Teveel prikkels, teveel naast elkaar willen doen als je hoogsensitief bent of adhd/add hebt kan je uiteindelijk ook erg moe maken.
Ik zelf heb add en als ik dat negeer en me toch mee laat slepen (dus constant in de weer zijn met studie, sociaal leven, werk) zonder genoeg rustmomenten in te lassen dan zegt mijn lichaam op een gegeven moment vanzelf dat het genoeg is, en word ik ziek.
Met dit bericht wil ik trouwens absoluut niet zeggen dat je je aanstelt of dat het puur en alleen maar in je hoofd zit. Ik denk dat het een combinatie van factoren is..
bigone schreef:Het is wel zo dat sommige mensen met een VB12 tekort niets hebben aan standaard pillen maar soms moeten overstappen op injecties, ook moet je je bloed specifiek laten testen op dit tekort want meestal zeggen artsen dat je geen bloedarmoede hebt dus ook geen vit. B12 tekort, misschien toch even laten testen want je verschijnselen lijken er wel op.
* Talisa schreef:Wilde gok hoor, maar misschien ben je heel gevoelig voor suiker, kan je hele erge hypo's van krijgen. Heb je ook dat je snel moe bent na het eten van iets met suiker?
Wel super vervelend natuurlijk. Heb je ook al testen gehad voor eventuele spierziekten?