zware griepvirus en kom er maar niet helemaal van af

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

zware griepvirus en kom er maar niet helemaal van af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 09:58

ben al zo'n 6 weken aan het klungelen ;( en afgelopen 2 weken bloed laten prikken kwam er een zware griepvirus uit,(geen mexicaanse trouwens)waar ik nou nog last van heb ;( nog erg veel moe,geen eetlust of nauwelijks,last van de spieren,en af en toe wat hoofdpijn..
wie herkent dit?en wat moet je eraan doen zodat het griepvirus is een keer weggaat? :(:) want volgens de dokter is er niks voor te krijgen.alleen maar uitzieken maar dit kan toch niet normaal zijn,het speelt ook steeds weer op,ben al veel verse groente en fruit exstra aan het eten,en slik vitaminen pillen bij..wie heeft de tip!

_Tara_

Re: zware griepvirus en kom er maar niet helemaal van af

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:03

Neem je wel genoeg rust? Heb je aan de dokter ook wel aangegeven dat 't nu al 6 weken duurt? Vind zelf 6 weken wel echt heel erg lang...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:07

6 weken is wel wat lang, is er nog meer getest in je bloed?

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:15

veel water drinken en je goed aankleden!! En inderdaad neem je wel genoeg rust voor jezelf? Dat is ook erg belangrijk. Luister naar je lichaam :)
Ik ben sinds maandagnacht ook ziek, een griepvirus en bedacht van mezelf dat ik me niet goed heb aangekleed (nog de zomer in me bol :+ ) en op de scooter zit zonder handschoenen..tja me eigen schuld een beetje maar goed..
Heel veel sterkte en hoop dat je je toch straks weer helemaal beter voelt!!

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 10:19

_Tara_ schreef:
Neem je wel genoeg rust? Heb je aan de dokter ook wel aangegeven dat 't nu al 6 weken duurt? Vind zelf 6 weken wel echt heel erg lang...

ben al veel bij de dokter geweest,het enigste wat ze zeggen is uitzieken :Y)

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 10:20

marleen_usar schreef:
6 weken is wel wat lang, is er nog meer getest in je bloed?

nee niet dat ik weet,alleen dat ze een zware griepvirus hebben gevonden in het lichaam dus dat klopt dan wel..

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:22

Ik gebruik als ik me niet fit voel dat occilocoscinum, weet niet wat erin zit, misschien is het wel puur suiker (zo smaakt het wel...:D) maar ik voel me er altijd beter door!

Daarnaast slik ik ook echinaceapillen, voor een betere weerstand. Maar ik denk dat het nu een kwestie is van uitzieken!

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 10:25

@Yucca dat heb ik ook gebruikt tijdens de griep occilocoscinum bij mij hielp het voor geen meter helaas...ja ik ben ook bang dat het uitzieken is inderdaad,maar kan moeilijk steeds thuis blijven zitten,want moet mijn paarden ook elke dag verzorgen en naar buiten doen,zoiets moet toch kunnen zonder koorts na 6 weken..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:26

Hebben ze niet op pfeifer getest, want daar lijkt het ook wel op.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 10:30

marleen_usar schreef:
Hebben ze niet op pfeifer getest, want daar lijkt het ook wel op.

nee geloof het niet,maar kun je daar ook zo grieperig van worden dan,want als ik mij ziek voel heb ik vooral rode ogen ;)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:31

Bij pfeifer heb je soms een grieperig gevoel, ik heb het ooit gehad en het lijkt er wel op.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 10:32

marleen_usar schreef:
Bij pfeifer heb je soms een grieperig gevoel, ik heb het ooit gehad en het lijkt er wel op.

ow oke,zal er eens met de huisarts over hebben want wie weet inderdaad..

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:35

Als je flink de griep hebt gehad zoals is bewezen dan duurt dat inderdaad weken om weer beter te worden. Een verkoudheidje (wat veel mensen bestempelen als de griep / grieperig) duurt zo'n 2 weken voordat je weer bij bent. Maar bij jou is in je bloed aangetoond dat je de griep hebt gehad...dus dan ben je wel even onderweg, vaak zegt men zo'n 2-3 weken, maar ik heb wel vaker gezien dat het vele malen langer duurde (afhankelijk van je eigen conditie natuurlijk)

Het belangrijkste is luisteren naar je lichaam, genoeg vitamientjes en mineralen nemen en je rust nemen. Op pfeiffer kan je natuurlijk onderzoek laten doen en een algemeen bloedbeeld ofzo, maar ik neem aan dat dat wel gedaan is inmiddels.

Hadley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:37

6 weken!!..en dan loop ik te klagen over 8 dagen koorts en griep ..
Dat is wel erg lang hoor!
Maar goed dokter vertelde mij ook gewoon uit te zieken.. maar wel met om de 4 uur een paracetamol om de koorts te laten zakken (wat niet werkt maar doe het braaf)
Ik slik s'ochtends een multi mega vitaminentablet en een extra vitamine C1000
3 x per dag oscillococcinum
om de zoveel uur echinacea tabletten
en sávonds ook weer een extra vitamine c 1000

pff lijk wel een wandelende apotheek!

Mienky_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:40

haha. hier nog een. heb een buikgriep. had al een paar dagen last van waterige diarree. overgeven, hoofd en spierpijn. dus vanmorgen naar de ha. die zei dat ik een lichte ontsteking tussen maag en darmkanaal heb. als gevolg daarvan krijg ik de buikgriep. niet echt fijn. kan het soms niet aflopen...

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 10:40

de ziekte van pfeifer is het ook niet denk ik heb je dikke klieren en keelpijn...en koorts heb ik allemaal niet

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:43

Heb je wel genoeg rust genomen? Klinkt heel belerend, maar ik ken mijzelf ook, ik loop ook altijd te lang door en huppel dan ook nog met frisse tegenzin naar paard en werk terwijl je dat dan eigenlijk even niet moet doen. En er zijn velen met mij geloof ik hihi

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:22

ja die rotgriepen ook.
ik ben ook al 3 weken ziek.
ben nu dus ook niet naar school..
vorige week wel de hele week geweest, en toen was ik dus ook 5 daagjes 'beter'maar zaterdag weer ingekakt en gister en maandag met vreselijke hoofdpijn en misselijkheid naar school..
vooral gisteren was het erg.
baal wel hoor. echt heel irritant!
TS; sterkte..

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:25

Ik zou het gewoon warm houden bij de dokter. Ik loop nu al vanaf mei te kwakkelen en er werd bij mij ook gezegd, zwaar virus, uitzieken en dan moet het overgaan. Mooi niet dus. Ik bel de dokter steeds om eigenlijk een update te geven en nu word ik grondig onderzocht in het ziekenhuis. Uit een urine monster is nu ook gebleken dat er toch iets niet klopt.

Dus ja, gewoon soms even bellen dat het nog niet weg is, want 6 weken is gewoon behoorlijk lang. Heb je je bloeduitslag al gehad? of had ik hier overheen gelezen.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 12:19

Hmm ik ben sinds vrijdag onderweg met de griep... ik was eerst heel verkouden (dat ben ik wel vaker), vrijdagnacht moest ik abnormaal overgeven, de volgende dag toch naar een conours om te kijken. Ik kon het alleen echt niet volhouden, we moesten naar de bus lopen en daar ben ik bijna van mijn stokje gegaan. Waar ik logeerde ben ik weer op bed gegaan en de volgende dag met pijn en moeite naar huis gegaan met de trein (Maastricht - Dokkum) en nu zit ik sinds zondag binnen. Ik wil zo een frisse neus halen maar ik kijk er wel tegenop.
Ik heb nog een behoorlijke last van mijn keel en hoofdpijn, zo te lezen kan het nog wel even duren :+

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 17:15

Ik heb inmiddels de dokter weer gebeld en de griep kan inderdaad lang duren,voordat je weer op krachten bent,maar omdat ik toch af en toe nog niezen moet en snotterig ben,en zomaar is het weer over wat niet kan,heb ik een neusspray mee gekregen 2x per dag een pufje het heet nasonex,want hier is het ziek zijn ook allemaal mee begonnen,wat nooit los gekomen is,en soms nu weer irriteert,ben benieuwd..

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 19:24

Ben je niet toevallig door een teek gebeten, want daar krijg je ook vaak eerst griepachtige verschijnselen van. Zou ik toch even laten checken.

als het `alleen maar ` een griep is, kan een flinke dosering vlierbesextract (Sambuccol of zo) weleens goed helpen, dat helpt je er sneller doorheen.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 10:06

ik ben begonnen met hoestaanvallen, vastzittend slijm en daarvan 's nachts amper slapen, dat duurde een week, de week daarna dacht ik dat het weer opzijn retour was maar dat was met ups en downs, deze week ben ik weer enorm belabberd en veel hoofdpijn, ik ben wel op de been en doe alles even een nootje lager en dat afgelopen weken brak en breekt het zweet me af en toe uit.
Ik sprak iemand anders die ook 6 weken erover gedaan heeft om op te knappen, ik zit nu in mijn 4 e week.
Beterschap voor iedereen die grieperig is !

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 10:50

Ik heb nu idd veel last van vastzittend slijm en weinig slaap...

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 10:57

versgeperst sinaasappelsap. Helpt bij mij altijd super. Zelf persen is alleen wel veel werk als je niet lekker bent, maar lang leve de AH, die verkoopt het in flessen.

Zou er langzaam aan wel op gaan aandringen dat ze echt verder gaan kijken. Kan ook heel goed iets bij je longen zitten, mijn moeder heeft hetzelfde gehad na een vakantie in Egypte en uiteindelijk (na ruim twee maanden) bleek het toch geen griep te zijn, wat het is weten ze nog steeds niet, maar het gaat langzaam aan na wat antibiotica en pufjes wel beter.

Heel veel beterschap!