Niet zwanger kunnen worden en dan......

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zappa

Niet zwanger kunnen worden en dan......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 17:22

Dan ga je door de medische (malle) molen ....en ik vind het doodeng als ik heel eerlijk ben

Al zolang ik me kan heugen heb ik een hele grote kinderwens

(Op mijn 16e ben ik 24 weken zwanger geweest , helaas heb ik dit niet voldragen en ben mijn meid verloren
Er waren geen aanwijsbare redenen waarom , ik had veel stress dus hebben ze het daarop gegooid )

Gelukkig deelt mijn vriend die wens dus een jaar of 4 geleden hebben we besloten ervoor te gaan
Maar het bleef bij ervoor gaan ..
Het eerste jaar dat het niet raak was hield ik me maar voor dat de gemiddelde stellen er een jaar over doen om zwanger te worden
Na anderhalf jaar maakte ik me toch wat zorgen maar nog niet heel erg
Dan maar beginnen met temperaturen en alles bijhouden en met frisse moed gewoon door gaan zeg maar
Na 2 en een half jaar en een boel testen later kwamen er even wat andere dingen in ons leven en was ik er een paar maanden niet echt mee bezig
Ook ons ''klus'' leven was even op een wat lager pitje gekomen door allerlei andere dingen
Totdat we beiden tot de conclusie kwamen dat we toch erg graag een kindje wouden
Ik ben weer begonnen met temperaturen , foliumzuur vitaminen enz enz
Na ong anderhalf jaar verder nog steeds niks en ik werd steeds banger en banger dat het aan ons niet gegund was
Deze gedachte vond ik zo eng dat ik het maar voor me bleef uitstellen en maar excuses bleef verzinnen
Misschien werkt 1 eileider maar echt goed waardoor het wat moeilijker is
Misschien hebben we niet goed gevreeen , ik wou me niet al te veel ophangen aan het temperaturen want dan word het zo'n moeten
Maar echter ben ik al wel eens zwanger geweest ds het moet kunnen

Nu 4 jaar verder ben ik nog steeds niet zwanger en het voelt als een hele grote leegte en gemis
Eindelijk heb ik een tijd geleden de stap genomen om een afspraak te maken bij de HA
Deze was dus vanmorgen en ik ben gelijk doorverwezen naar de gyn
Maar hoe nu .....
Ik ben zo bang om wat ik misschien te horen krijg , onvruchtbaar .
En wat nu als mijn vriend onvruchtbaar is ? want dat is in deze situatie niet ondenkbaar
Ik wil mijn vent niet kwijt maar ik ''wil'' zo graag een kindje met hem en van hem
Nu zijn daar allerlei andere mogelijkheden voor om een kind te krijgen maar daar durf ik niet aan te denken
Mijn ideaal beeld is een bekroning op onze liefde en iets wat we samen gecreeerd hebben
Waarvan de 1 kan zeggen goh ''het'' heeft jouw ogen waarop je terug kan zeggen maar het heeft jouw neus (snappen jullie)

Tuurlijk kan het allemaal wel meevallen en kunnen ze ''iets ''heel makkelijk verhelpen
Of gewoon een handje meehelpen
maar O jeetje wat ben ik bang ..........

Kristie

Re: Niet zwanger kunnen worden en dan......

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 17:27

Begrijpelijk dat je bang bent, het is ook niet niets.
Máár ik denk wel dat het fijn is om te weten 'wat het is' misschien is het wel een klein iets wat makkelijk kan worden verholpen en ben je drie maanden later zwanger.

Als het wat anders is weet je wel waar je aan toe bent (en zit je niet zo in de onzekerheid zoals je nu zit) en weet je ook wat er wel aan gedaan kan worden, en kunnen jullie samen oplossingen zoeken. Heel veel sterkte :).

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 17:28

Och jeetje meid, ik snap je angst.
Doet me denken aan een kennis die een abortus heeft ondergaan toen ze 17 was. Nu inmiddels getrouwd en gesetteld kan ze geen kinderen meer krijgen. Ze loopt nu bij een psychologe want ze heeft het er heel moeilijk mee.

Ik zou wel zekerheid willen hebben als ik jou was. Ik zou de reden waarom willen weten. Dan kan je ook tot actie overgaan in plaats van niks doen. Die actie kan zijn: behandelingen, maar misschien ligt het probleem niet bij jou, dan zijn er weer andere opties.
Als je echt geen kinderen meer zou kunnen krijgen is er altijd nog adoptie. Dat is heel wat anders natuurlijk maar als je zekerheid hebt kan je je er ook bij neerleggen en verder.

Ik zou gek worden van de twijfel en onzekerheid.

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 17:35

Ik heb hetzelfde gehad als jij ..

Maar meid ik kan je alleen zeggen dat ik hoop dat het goed komt bij mij duurde het de tweede keer ook langer en werd ik ook heel bang enzo maar jou hele lichaam heeft gewoon te tijd nodig om helemaal weer te herstellen en thja bij sommige gaat het heel snel en bij de ander niet..

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 17:37

Ik ben 1 van de wonderen zijn de wereld niet types.
Mijn vriend was met zijn ex bezig, bleek voor 6% vruchtbaar te zijn, veel meisjes gehad onveilig mee gevreen. Niemand raakte zwanger, ook niet met medische hulp.
ik heb geen eisprong menstrueer niet uit mezelf. Me pil regelt het. Ik was gestopt met de pil, omdat we toch geen kinderen konden krijgen dachten we. Na 9 maanden werd ik 1 keer ongesteld, was gelijk raak. Wat eigenlijk niet kon, is toch gebeurd. Ik kreeg wel in het begin een bloeding en mogelijk was het een 2de vruchtje wat af kwam. Van die 6 % dan 2 kinderen kunnen hebben.
Vrienden van mij waren ook teveel me bezig lukte niet met ivf, gaf de hoop op en werd zwanger. Een andere vriendin bleef ook proberen, gaf op en ging op vakantie genoot van der vakantie en was ook ineens zwanger. Hoe meer je er me bezig bent, hoe langer het mischien duurt. Ik had het zelfs over adoptie wilde hij niet, dan geen kinderen dacht ik. En ineens ben ik zwanger.
Geloof me als het je tijd is komt het er wel.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:20

Dat is niet niks.
En ik zou zelf graag willen weten waarom het niet lukt, en ik denk dat jij dat ook hebt.
Veel sterkte/ succes bij de Gyn, hopelijk is het iets wat simpel te verhelpen is.

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:38

Ik ga ook mee in het verhaal van Bolletje

Ik denk omdat jij nu in de stress schiet het helemala niet lukt..
Ik zou gewoon eventjes rust nemen en dan weer proberen.

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:39

Veel succes in de komende tijd!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:47

goh wat herken ik mij in je verhaal en je angst!

ik heb altijd tot mijn 27e geroepen dat ik absoluut geen kinderen wou
rond mn 28e wou ik ze toch stiekum eigenlijk wel en op mijn 29e raakte ik zwanger
een 1 eige tweeling en ik ben ze verloren bij 23 weken zwangerschap
nu wil ik nog steeds erg graag maar moet ik nog even wachten

ook ik ben straks heel bang dat het niet meer mag lukken of dat het weer fout gaat
de dokters zeggen dat dat onwaarschijnlijk is

in jouw geval heb je al heel veel geprobeerd en is je angst deels waar geworden :(:)

gaan jullie nu testen laten doen enzo?
ik ga iig voor jullie duimen en mocht je pben willen dan staat mijn box open ;)

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 22:47

Dank jullie wel voor jullie lieve reactie's

Gelukkig laat ik mijn leven (en se xleven) niet meer zodanig beheersen dat ik er dag en nacht mee bezig ben
Dit is een tijd gebeurt maar dat is ook geen leven
Ook als je geen kinderen kan krijgen gaat het leven gelukkig door
Ik vind jullie reactie's over niet bij nadenken enz trouwens echt lief

Ik heb mezelf helemaal gek gemaakt van onzekerheid en nu wil ik gewoon weten of er iets is en wat
Maar o , echt ik ben zo bang , als er wel wat aan de hand is en het kan niet geholpen worden is het zo definitief
Ik weet het , doem scenario .....

Eerst word ik binnenkort getest (hou me ten goede hoor het is allemaal veel info geweest) op ei productie , doorgang van eileider en vruchtbaar slijm
en voor mijn vriend worden als het goed is de zwemmertjes getest op vorm , beweeglijkheid en hoeveelheid
En vanaf daar ben ik het een beetje kwijt maar dit word eerst gedaan meen ik
Ook heeft de HA mij verteld dat er veel mogelijkheden zijn als er maar een ei productie is en er hoeven maar een paar beweeglijke zwemmers te zijn
Ze had het over ivf of icsi , dat ben ik even kwijt (zoals ik zei was veel info en de pijp is even uit bij mij haha)

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 07:29

Hoi, heb er absoluut geen verstand van, ben nog niet toe aan het moederschap, maar ik vroeg me af... Stel dat er uit de testen komt dat er bij jou iets niet helemaal goed gaat. Dan zit de kans er toch ook in dat er wat aan gedaan kan worden?
Misschien is het een lichtpuntje?
Ik wens je heel veel sterkte, en vooral een mooi gezond kindje.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 07:41

ach meid, been there, don that! heb nu een prachtige dochter van 5 lopen ;)
en tja leuk is anders maar geloof mij het went snel "met de billen bloot" :D ik moet zegen dat ik het voor de man wat "genanter" vind als voor een vrouw. mijn man vind t ook nie zo leuk maar heeft t er zeker voor over. wij zijn nu aan t kijken of een 2e gegunt is en heb net een laprascopie gehad vorige week om de boel te "checken" dus toi toi toi! en probeer je niet te druk te maken want zoals die dokter al zei... ze kunnen zoooooo veel! als je nog vragen hebt mag je me altijd pben ( ook als je een onderzoek of mislukte poging "kwijt" wilt. heeeeel veeeeel succes!!!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 07:45

Ik weet er alles van over de mmm :o . En meid zoals ik mijn verhaal ook in pb aan je verteld hebt ik weet zeker dat het jullie ook gaat lukken ;)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 07:46

een collega van mijn dochter is ook al een jaar of vier aan het proberen, zij hebben 2 weken geleden de eerste IVF behandeling gehad, dit is natuurlijk een super oplossing, het is wel helemaal je eigen kind alleen met een beetje opstarthulp, ik heb nog niet gehoord of het gelukt is, dat weet je pas na een paar weken . bij haar waren er twee eitjes bevrucht en teruggeplaatst, in het allergunstigste geval krijgt ze dan een tweeling, maar ja de eerste keer gaat het vaak mis, deus we wachten nog even af, een kennis van mezelf wilde ook graag kinderen, ook na jaren proberen, uiteindelijk besloten een kind te adopteren, een leuke jongen uit brazilie kwam naar hun toe, hij was nog maar een paar maand bij hun toen ze ineens zwanger bleek, dus kregen ze spontaan een gezonde dochter, je zou echt denken dat het met stress en spanning te maken heeft "de druk van de ketel"zeg maar

MaartjeEsra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 07:58

Ik moet zeggen dat ik een beetje moeite heb met degenen die hier beweren dat het niet gebeurd omdat je 'er teveel' mee bezig bent. Iedereen die op enig moment besluit voor een kindje te gaan is er toch mee bezig. En 9 van de 10 stellen worden gewoon op de normale manier en redelijk snel zwanger. Daarbij ken ik ook veel stellen die IVF pogingen hebben gedaan, stijf stonden van de stress en toch zwanger zijn geraakt.

Tuurlijk gebeuren er wonderen, maar dat gebeurd niet bij iedereen dus roep neit te snel dat het met 'loslaten'te maken heeft, het kan gewoon een flinke dosis geluk zijn.

Als bij de vrouw de eileiders niet toegankelijk zijn of de man heel slecht zaad heeft (ICSI kwaliteit) kun je er niet mee bezig zijn, op vakantie gaan of what ever maar dan raak je echt niet zwanger.

Als op vakantie gaan de oplossing zou zijn zouden de ziekenhuizen iedereen wel met vakantie sturen in plaats van die dure behandelingen te geven.

Zydeco: Het valt echt allemaal wel mee, de onderzoeken zijn niet leuk, de behandelingen zijn niet leuk. Tuurlijk iederen krijgt liever een kindje na een romantisch nachtje in de slaapkamer. Maar laat het allemaal over je heen komen, denk er niet teveel bij na. De uitslagen zijn spannend, er kan veel aan de hand zijn, maar bijna altijd is er nog wel een behandel mogelijkheid als IUI/IVF/ICSI. Ze kunnen tegenwoordig heel veel.

Heel veel sterkte ermee en als je vragen hebt of iets kwijt wilt mag je me altijd PB-en. Wij zijn nu midden in onze eerste IVF behandeling na 6 mislukte IUI's. Verder heb ik alle mogelijke onderzoeken al gehad van HSG tot kijkoperatie etc. Dus ik ben (helaas) ondertussen ervaringsdeskundig.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 08:03

Och meid, dat zijn inderdaad heel veel onzekerheden die jullie tegemoet gaan. Ik vind het knap dat je het zo duidelijk weet te verwoorden en het hier neerzet. Door jouw verhaal wordt het maar weer 'ns bevestigd dat het geen vanzelfsprekendheid is makkelijk zwanger te raken. Dat vergeten veel mensen, ik zelf ook, ben vrij snel zwanger geraakt van beide kinderen.

Ik wil je veel sterkte wensen de komende tijd! En nogmaals, dapper van je om je gevoelens zo neer te zetten. Vergeet niet je vriend te betrekken in jouw gevoelens, hersenspinsels, onzekerheden etc. Samen erover praten neemt veel onduidelijkheden weg.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 11:12

Mirandaatje schreef:
Ik moet zeggen dat ik een beetje moeite heb met degenen die hier beweren dat het niet gebeurd omdat je 'er teveel' mee bezig bent. Iedereen die op enig moment besluit voor een kindje te gaan is er toch mee bezig. En 9 van de 10 stellen worden gewoon op de normale manier en redelijk snel zwanger. Daarbij ken ik ook veel stellen die IVF pogingen hebben gedaan, stijf stonden van de stress en toch zwanger zijn geraakt.

Tuurlijk gebeuren er wonderen, maar dat gebeurd niet bij iedereen dus roep neit te snel dat het met 'loslaten'te maken heeft, het kan gewoon een flinke dosis geluk zijn.

Als bij de vrouw de eileiders niet toegankelijk zijn of de man heel slecht zaad heeft (ICSI kwaliteit) kun je er niet mee bezig zijn, op vakantie gaan of what ever maar dan raak je echt niet zwanger.

Dank je wel , je verwoord dat net even wat beter dan ik doe , wat niet weg neemt dat ik de reactie's daarover echt heel lief vind
En dank je wel voor je verdere bericht , ik hoop van het harte dat het jullie ook gegund is

De onderzoeken ben ik niet bang voor en vriend staat gelukkig helemaal achter mij en heeft geen probleem met onderzoek bij hem
Alhoewel ik het zelf op de 1 of andere manier ook genanter vind voor een man :+
Ik hou mezelf nu ook gewoon voor dat ze heel veel kunnen en ik moet zeggen na eindelijk een nachtje goed slapen en na de doorverwijzing
ik eigenlijk al een stuk rustiger ben , zelfs wat opgewonden dat er misschien iets aan gedaan kan worden als er iets is en dat een kindje misschien toch echt werkelijkheid gaat worden want idd ze kunnen zoveel

Ik heb een hele lieve vriend gelukkig (kan ook niet anders want wil een kind van hem haha ) en ik mag alles tegen hem zeggen
Of het nu onzin is of niet , ook heeft hij de gave om mij op het juiste moment tot halt te roepen als ik weer eens teveel doordraaf enz

Mag ik jullie nogmaals bedanken voor jullie berichten
Het werkt erg verhelderend en het is fijn om het even van me af te schrijven

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:19

jeetje ik weet helaas niet hoe jij je moet voelen, omdat ik nu zelf 21 weken zwanger ben, maar ik ken mensen die vanalles doen om het wel te kunnen zijn, daar heb ik altijd zo´n medelijden mee. Ik gun het ze zo graag!! :(:)

heel veel sterkte.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:21

En toch he..
Ik ben het wel met je eens hoor Mirandaatje.
Maar even een voorbeeld:

Mijn moeder wilde dolgraag een kindje.
Na 7 jaar proberen, ook via ivf enz.. NIKS wilde.
Mijn ouders hebben toen de hoop opgegeven en besloten een pleegkindje te nemen.
Toen mijn moeder hoorde dat ze in aanmerking kwamen van een meisje uit China.. was ze toch ineens zwanger.

Mijn ouders hebben de adoptie toen gecancelt. (omdat je anders 2 baby'tjes tegelijk hebt)

Nou ik was er.. (een wondertje)

Mijn ouders wilden toch nog een 2de kindje.
Zolang als ik mij kan heugen waren ze daar wel mee bezig.
Maar ik kreeg maar geen broertje of zusje.
Het kon niet.

Mijn ouders hadden na 7 jaar de hoop opgegeven.
(weer na een hoop dokteren)

En weer ineens zwanger.
En nu heb ik een broertje en zit er bijna 8 jaar verschil tussen ons.

Kan toeval zijn.
Maar ik denk toch dat mij ouders er te veel mee bezig waren.

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:24

Heb je al eens op www.zwangerschapspagina.nl gekeken? Daar vind je heel veel informatie terug en lotgenoten waar je misschien je ei bij kwijt kunt en ervaringen etc. uitwisselen. Sterkte ermee.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 11:26

daantjuhhh schreef:
En toch he..
Ik ben het wel met je eens hoor Mirandaatje.
Maar even een voorbeeld:

Mijn moeder wilde dolgraag een kindje.
Na 7 jaar proberen, ook via ivf enz.. NIKS wilde.
Mijn ouders hebben toen de hoop opgegeven en besloten een pleegkindje te nemen.
Toen mijn moeder hoorde dat ze in aanmerking kwamen van een meisje uit China.. was ze toch ineens zwanger.

Mijn ouders hebben de adoptie toen gecancelt. (omdat je anders 2 baby'tjes tegelijk hebt)

Nou ik was er.. (een wondertje)

Mijn ouders wilden toch nog een 2de kindje.
Zolang als ik mij kan heugen waren ze daar wel mee bezig.
Maar ik kreeg maar geen broertje of zusje.
Het kon niet.

Mijn ouders hadden na 7 jaar de hoop opgegeven.
(weer na een hoop dokteren)

En weer ineens zwanger.
En nu heb ik een broertje en zit er bijna 8 jaar verschil tussen ons.

Kan toeval zijn.
Maar ik denk toch dat mij ouders er te veel mee bezig waren.

Ik snap wel wat je probeert te zeggen hoor en als het gewoon stress blijkt te zijn dan teken ik er nu alvoor

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:28

Ja, en weet je dat je na een aantal jaar niet zwanger word betekend nog niet dat er geen HOOP voor je is...

Echt geloof mij, de technieken van tegenwoordig.....

kazan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:32

idd niet teveel aan denken,deed ik ook wij wouden ook kindjes maar het lukte niet,en toen stopte we met ''kindjes maken'' en gingen verder met plezier maken:)...toen werd ik ineens zwanger dus mij tip "Niet teveel aan denken tijdens de daad''

suc6

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 11:35

daantjuhhh schreef:
Ja, en weet je dat je na een aantal jaar niet zwanger word betekend nog niet dat er geen HOOP voor je is...

en met dat gevoel werd ik vanmorgen wakker
Ze kunnen zoveel en nu het proces eindelijk in werking word gezet is de kans groot dat het ons gegund is , dan maar met een beetje hulp

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:41

zydeco schreef:
daantjuhhh schreef:

en met dat gevoel werd ik vanmorgen wakker
Ze kunnen zoveel en nu het proces eindelijk in werking word gezet is de kans groot dat het ons gegund is , dan maar met een beetje hulp

Heel goed, Hou dat voor ogen.

Al snap ik best dat je je zorgen maakt.
Zou ik ook doen.
Maar blijf positief!