echt goede multivitamine?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

echt goede multivitamine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 17:02

Is hier iemand die een écht goede multivitamine weet?
Dus niet de standaard potjes met vitaminen(die schijnbaar zo weer uitgeplast worden,wat ik her en der lees).

De reden is dat ik weinig kan eten,ivm medicatie en ik wil absoluut alle benodigheden binnenkrijgen.
ik slik sowieso elke dag fikse vitamine c bij en wát ik eet is gezond.
Ik heb geen eetprobleem of wat dan ook, voordat dat dadelijk geopperd wordt.

HannahFrouk

Re: echt goede multivitamine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 17:11

Er zijn zat goede multivitamines.
Een van de betere vind ik de Plantina Multi.
Maar ook Orthica, AOV, Solgar en VitOrtho (NOW foods) hebben goede multivitamines, waar voldoende in zit.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 17:14

Zou even naar je huisarts gaan voor advies. Bijslikken van vitamines e.d. wordt zo overschat. Misschien krijg je al wel genoeg binnen, ondanks dat je misschien niet heel veel eet.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 17:15

De multivitamine bruistabletten in zo'n buisje van de Lidl vind ik erg fijn!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 17:27

Ik zou overigens wel uitkijken met een hoger gedoseerde multivitamine als je bv een of andere disbalans of ziekte hebt. In een hoger gedoseerde multi zit meestal ook iets van 25 mcg Selenium, als je een wiebelige schildklier hebt en bovendien een seleniumtekort, kan dit bv tijdelijk tot hartkloppingen leiden (komt dan weliswaar door het tekort, maar je kunt er wel van schrikken)

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 17:30

Ik slik dagelijks de mulivit van centrum. Vooral deze omdat je dan maar 1 tablet per dag hoeft te nemen. Bij davitamon zit je al snel aan 3 per dag. Ik had vroeger altijd davitamon femfit, spciaal voor vrouwen. Maar die bestaat niet meer helaas.

Hm, zie nu op de site van davitamon dat femfit wel nog steeds bestaat. Dan zou ik voor die gaan, dat is net wat meer afgesteld op vrouwen dan een onzijdig supplement. Ik ga die maar weer halen als mijn potje centrum op is :D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 06:51

In Centrum zit veel te weinig, ze zeggen wel van a tot z.Plantina is een hele goede die heb ik ook en verder heeft AOV ook goede multi,s.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 07:06

Je kunt ook een multi-vitamine op maat voor jou gemaakt slikken.
Op basis van je huidige eetpatroon wordt berekend wat en hoeveel je nodig hebt.

De 'Vitaminetest' vind je op de site van http://www.Diplan.nl - op de hoofdpagina de 'Consument' button aanklikken en in het menu dat uitgeklapt wordt vind je de vitaminetest. Je krijgt je advies na invullen per email toegezonden. De voor jouw situatie ideale vitamine kun je bestellen, of met de lijst van aangegeven hoeveelheden een multivitamine vinden bij de drogist die aan jouw eisen voldoet ( dat zal niet makkelijk zijn!).

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 23:36

Ik slik VEG1, veganistische multivitaminen, waar ik erg tevreden over ben.
Ik neem ze voornamelijk om eventuele tekorten bij te vullen wegens het niet drinken van melk, eten van eieren en vlees+vis.