Warme naar koude douche

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

irise456

Warme naar koude douche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 21:49

Ik hoorde net Van warme naar koude douch goed voor je is
Maar ik hoorde ook weer dat het slecht voor je hart is omdat die over uren maakt
Het is wel dat je huid er strakker van word
Zijn er mensen die dat doen?

SAKKIA

Re: Warme naar koude douche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:56

Ik doe het wel vaak in de zomer :j
Mijn hart gaat niet op de hobbel en ik heb ook niet dat mijn hartslag echt hoger wordt :n
Maar ik ga ook niet naar ijskoud ;) Ik denk namelijk dat dat niet goed is ook omdat je aderen dan ineens "inkrimpen" zeg maar. Het is zeg maar net koud genoeg om er fris van te worden en even een rilling van de krijgen. Maar ik denk echt niet dat ijskoud goed voor je is hoor :j Gewoon lauw/koud is ook koud genoeg denk ik :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:04

Gewoon naar koud hoor. Is gezond. In Finland doen ze dat al jaren. Goed voor de bloedsomloop en voor de huid inderdaad. Ik ga regelmatig van 30 graden naar 15. Altijd eindigen met koud.

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:16

Ik ben het inmiddels wel gewend, op aruba heb je geen verwarmd water. Dus de enige manier om 'warm' water te krijgen is om 's middags om een uurtje of 2 te douchen als de zon vol op de leidingen heeft gestaan, maarja dan ben je natuurlijk altijd aan het werk.

's ochtends en 's avonds is een ramp, maar na 6 maanden ben ik er toch wel aan gewend. Nu terug in Nederland kan ik heel makkelijk overschakelen van warm naar koud. Vroeger, voordat ik naar aruba was gegaan, douchte ik altijd op 38 graden minimaal, nu douche ik sowieso op 30 ofzo en dan maak ik hem nog kouder.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:54

ik douche nooit warm, ik word dan echt gék van de jeuk overal, ik vind het heerlijk lekker koud te douchen, dan heb je het namelijk ook nooit koud als je eruit komt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 08:40

wisseldouches zijn erg goed voor je huid.
maar ik zou misschien niet op ijskoud gaan.
Ik draai regelmatig even naar lauw/kouder,zeker met uitspoelen van shampoo/cremespoeling.
En ik eindig met lauwig water,heerlijk vind ik dat.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 08:53

Haha, ik maak ook wel eens overuren, kan "m'n hart" dat ook wel ff doen! :D

Nee sorry, aan mij zijn die koude douches niet besteed, dan maar niet zo strak in t vel :D is me veelste koud, heb het al zo snel koud...!
Kan me wel voorstellen dat het goed zou zijn, ook voor je haar dacht ik. Je ziet dit ook wel eens bij zwembaden, van die ijskoude baden daar!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 08:56

Hahaha, ik draai de douche juist steeds warmer :P (en dan begin ik al warm :P)

Overigens doe ik het in de zomer weleens, maar dat is meer omdat het gewoon te warm is!

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 10:02

Ik douche sowieso meestal niet zo heel warm. Ik eindig ook altijd met koud water. Het schijnt goed te zijn voor je huid en tegen cellulite, maar dat heb ik toch niet :p. Vind het gewoon fijn, dan heb je het daarna idd niet zo koud als je onder de douche vandaan komt. En ik spoel m'n haar altijd even uit met koud water, schijnt het van te gaan glanzen.

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 10:05

ik douche meestal op 30 graden.. en aan het eind zet ik hem nog iets kouder. Als ik de warm douche val ik flauw :=

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 10:40

Je moet de douche ook niet ijskoud zetten :D
Wisselen met warm en koud is erg goed! Ook voor je haar :j
Altijd eindigen met koud.
In de winter doe ik het niet zo vaak, in de zomer wel :+

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 11:54

ik douche onder zo'n 40-42 graden, vrij heet dus en soms (niet altijd, meestal sochtends niet want dan ben ik al chagrijnig) gooi ik 'm in 1 keer naar z'n allerkoudst.
dan sta ik wel echt ff naar lucht te happen, maar in de zomer is het wel lekker en in de winter is het iig niet zo koud meer als je dan onder de douche vandaan komt :D

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 13:53

Ik was mij gewoon onder water van 36 graden en op het eind zet ik hem nog even op 15 graden. Anders ben ik als ik uit de douche kom helemaal niet lekker.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 13:55

Ik douche altijd vrij warm, begin zo rond 37/38 en draai hem steeds een beetje warmer. Ben een vreselijke kouwkleum, dus ben allang blij als ik even lekker warm kan worden!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 15:38

lonniejj schreef:
Ik douche altijd vrij warm, begin zo rond 37/38 en draai hem steeds een beetje warmer. Ben een vreselijke kouwkleum, dus ben allang blij als ik even lekker warm kan worden!

Hihi hier precies hetzelfde! Begin ook rond 38 en doe hem dan steeds wat warmer.

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:56

Ik heb het een keer gedaan,
van 38 naar het onderste (=20?)

Ik kwam net terug van sporten dus het het heel heet.

En die dag erna was ik ziek. :')
Dus sindsien durf ik het niet meer ik ben eigenlijk bang dat ik weer ziek/verkouden wordt. :oo

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 17:01

Ik doe het ook altijd met het uitspoelen van shampoo. Sta sowieso onder minimaal 40 graden te douchen, dan draai ik 'm steeds ietsje kouder tot 25/20, spoel ik m'n haar uit en dan gaat 'ie weer steeds wat warmer..:P

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:26

Ik sta altijd onder 40 / 45 graden :o .
Ik doe elke keer tikkeltje warmer, maar zal ook is proberen even wat kouder en dan weer warmer. Maar hoelang moet je dan kouder? Want bij mij is het *draai*kouder, 1,2,3 *draai* warmer :+. Denk ik xd

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:29

xDramaQueen schreef:
ik douche nooit warm, ik word dan echt gék van de jeuk overal, ik vind het heerlijk lekker koud te douchen, dan heb je het namelijk ook nooit koud als je eruit komt :D

Herkenbaar daarom douche ik lauwig maar koud brrrr nee moet er niet aan denken :+
Als ik verkouden ben of last van spieren heb neem ik de jeuk voor lief en zet ik hem warmer :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:22

Tenzij je van 50° naar 5° gaat, is het voor je hart volgens mij niet slecht, hoor :D
Ik doe het ook altijd. Van 38-40° naar iets van een 15°, schijnt ook voor je haren goed te zijn.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 18:14

Dat jullie hem zo koud kunnen zetten inens. Pff sta al te rillen bij het idee alleen.. :+

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 18:21

Jildau schreef:
Dat jullie hem zo koud kunnen zetten inens. Pff sta al te rillen bij het idee alleen.. :+

Haha, ik ook. :')

Op ponykamp was de douche een keer echt ijskoud, hij wilde maar niet warmer worden. :\
Bijna niemand heeft toen gedouchet, maar ik heb toen wel gedouchet, want ik vind het niet zo fris (ghehe) om stinkend in bed te gaan. :')

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 18:24

..Ik ga er ook niet met m'n lichaam onder! :P

Als ik 'm heel koud zet (15-20 graden) spoel ik alleen m'n haar uit.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 18:28

Ja dat heb ik ook wel gedaan omdat het beter zou zijn voor je haar. Maar ik kreeg daar echt hoofdpijn van gewoon dus doe het maar niet meer. ;)