Heb ik dat!!!! (veel allergieen)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Heb ik dat!!!! (veel allergieen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 19:26

Ik heb al sinds drie jaar wat hooikoortsklachten en dit jaar was het extreem, met soms de hele dag niezen, tranen en loopneus.
Ik kreeg van de dokter toen Aerius en dat holp wel een beetje maar lang niet genoeg.
Toen de klachten nu aan leken te houden ondanks dat het weer toch minder word heb ik weer de dokter gebeld.
Hij vond mijn neus erg geirriteerd en van binnen is een kant gezwollen.
Ik kreeg dus een allergietest maar ik moest eerst minimaal drie dagen geen medicijnen slikken.
Negen vloeistoffen met prikjes kreeg ik, na een kwartier wachten, zaten dus op alle negen de plekken bulten en mijn arm was behoorlijk rood.
Ik blijk dus overal een reactie van te krijgen, grassen, huisstofmijt, honden, katten, bijvoet enz.
Nu heb ik Rhinocort gekregen en gaat het wel veel beter, maar wie heeft dit ook zo veel allergieen.
We hebben altijd dieren gehad en dit is nu ineens zo erg geworden.
Ik vraag me toch af waar dat aan ligt.
Laatst bijgewerkt door Mars op 27-09-09 09:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt

Yinka

Re: Heb ik dat!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 19:28

Ik heb ook een allergie test gehad.

Reageerde zwaar op verschillende pollen & huisstofmijt, reageerde licht op katten, soja, latex.

Ik ga misschien een immuun therapie volgen.

kazan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 19:32

IK heb sinds 2jaar ook last van huisstofmijt..
vroeger wel heeel erg allergich geweest voor katten ik hoefde maar n huis binnen te komen met katten of ik had pijnlijke dikke,rode ogen.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 21:30

Mijn moeder heeft behoorlijk wat allergiën...

- Ze is allergisch voor alle dieren met haren (oftewel bijna alles dus)
- Tarwe
- Koemelk
- Hazelnoten
- Heel veel bomen en pollen...

En hoe ze er mee omgaat... Tja, dat is altijd lastig. Ze eet/drinkt niks meer met tarwe, koemelk en hazelnoten. Ze komt zo min mogelijk in de buurt van dieren en raakt ze al helemaal niet aan. Heel soms kan ze een pilletje nemen zodat ze toch zo nu en dan eens bij mijn optredens komt en verder heeft ze er mee leren leven.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 13:35

Ook ik heb een aantal allergien en intoleranties. Kan niet tegen pollen (grassen en bomen) en huisstofmijt, was ook allergisch voor paarden maar dat is gelukkig over. Waarom ik daar nu niet meer allergisch voor ben zou ik niet weten. Ik begin trouwens al vroeg in het voorjaar en loop dan de hele zomer te snotteren. Heb er nu door de hormonen (zwangerschap) veel minder last van gehad. Heb vanaf eind juni alleen maar mijn neusspray hoeven gebruiken.

Verder kan ik niet tegen riet en bietsuiker, honing, dextrose en glucose. Dat zit in bijna alles wat in de supermarkt te koop is, dus dat is best lastig vooral als ik ergens anders ga eten of in het buitenland op vakantie ben. Ook latex kan ik niet goed tegen, en met name in de wintermaanden heb ik ook last van een extreem droge huid en soms ook exceemklachten.

Het is trouwens erfelijk, mijn moeder heeft ook allerlei dingen waar ze niet tegen kan.

nynke1995

Re: Heb ik dat!!!! (veel allergieen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 15:56

Ik heb ook hooikoorts en allegie en eczeem en astma, alles bij elkaar dus :S ik slik ook arius en singulair voor Astma en dan heb ik voor allergie zo´n hoes om mijn bed voor huisstofmijt. toen ik de test deed was ik ook voor alles allergisch ben ook voor paarden allergisch vooral nu weeer want ze beginnen weer te verharen..moet ik alleen maar niezen,niezen en nog eens niezen.. Alles behalve leuk :S

Poneo

Re: Heb ik dat!!!! (veel allergieen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:33

Ik heb astma en zonne-allergie. En vooral die zonne-allergie is knap irritant.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 19:45

Zonne-allergie? dat lijkt me idd irritant.

Ik heb gelukkig (nog) geen last van een jeukende huid of zo.
En gelukkig lijkt de rhinocort redelijk te helpen.
Ik hoop maar dat het niet erger word.