Grr... Wordt er niet goed van! (vaak ziek)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brittol

Grr... Wordt er niet goed van! (vaak ziek)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 07:51

Hallo iedereen..

Ik word er nu echt niet goed meer van, ik ben zo vaak ziek!
Of nou ja 'ziek' is ook een beetje een groot woord, maar ik ben in iedergeval heel erg vaak verkouden.
Loop te hoesten, daar krijg ik het dan weer benauwd van, krijg daar koppijn van en alle bijkomende dingen.
Maar goed, een maand geleden was ik ziek, waarschijnlijk de Mexicaanse Griep, maar het is weer eens zo ver. Loop weer te hoesten en te snotteren en over een maand zou het waarschijnlijk wel weer raak zijn.
Ben een heel erg sportief en druk type, dus kan het meestal niet echt gebruiken :')
Voor m'n vriend is het natuurlijk ook niet leuk, die steek ik ook met regelmaat aan. Ben dan ook vaak moe als hij hier is of ik bij hem ben, dus voel me echt een ontzettende kneus op zulke momenten.
Daarom probeer ik nog wel zo veel mogelijk dingen te doen als ik grieperig ben.

Ik leef heel gezond. Eet goed, sport genoeg, eet genoeg vitamines. Ben normaal ook heel vrolijk, maar vind het nu niet leuk meer worden.
Nou zijn er een paar dingen die mijn zijn verteld waar het aan kan liggen.
- Mijn amandelen zijn er nog niet uit.
- Ze zeggen dat het mischien ook kan komen door lactose-intolerantie, want dan schijn je meer slijm ofzo te produceren.

Ik heb werkelijk geen idee, maar zijn er meer bokkers die dit hebben of die weten wat ik zou kunnen doen. Jullie zouden me echt heel erg helpen!

Alvast bedankt :)
Laatst bijgewerkt door Mars op 26-09-09 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel verduidelijkt

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 07:53

Hier nog 1,, gewoon om ziek van te worden :+

Nee is gewoon heel vervelend want je hebt gewoon altijd wat en mensen gaan je daar door minder geloven

Wat er aan te doen ik heb geen idee,, slik nu vitamine pillen maar dat helpt ook nog niet echt

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 07:53

Heb je ook vaak last van oorontstekingen?
Ik heb het vroeger ook gehad, en mn neusamandelen gingen eruit en het was over :j

Captain

Re: Grr... Wordt er niet goed van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 07:54

Informeer eens bij je huisarts of het aan je amandelen ligt! Misschien dat je ze er beter uit kunt laten halen! :)

karinFTbing

Re: Grr... Wordt er niet goed van! (vaak ziek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 16:12

Ik heb het afgelopen jaren ook gehad, werd er ook niet echt vrolijk van.
Is overigens nog niet over, amandelen zijn er een half jaar geleden wel uitgehaald, maar een overblijfseltje maakt het me nog moeilijk.
Daarnaast ben ik ook erg makkelijk verkouden en heb holte-ontstekingen.

Nu slik ik elke dag standaard 2 vitaminipillen (of 1 als ik denk het niet nodig te hebben)
Probeer 2 stuks fruit te eten.
En wil mn conditie op gaan werken.

In de tijd dat ik mn amandelen nog had kwam het vaak door het ongesteld zijn, dan ben ik goed verzwakt door veel bloedverlies.
Misschien is dat bij jou ook het probleem? Dan zou je eventueel misschien een andere pil kunnen vragen (heb ik niet gedaan hoor, vind overstappen maar niks)

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 16:18

Klinkt heel bekend Karin, zit ook vaak met m'n holtes.

Slik wel elke dag vitamine pillen, eet elke dag fruit en sport elke dag dus volgensmij heb ik wel een redelijk goede conditie.

Ik ga denk ik wel naar een andere pil overstappen, was dat zowiezo al van plan zit nu aan de Stediril. Kan nooit kwaad om het te proberen of het dan beter wordt, maar ik was het toch al van plan.
Verlies ook altijd veel bloed, dus kan zijn dat ik daar verzwakt ben.

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 16:20

Ja precies, ik verlies ook behoorlijk wat, al is dat wel afgenomen, dus nu weinig last meer ook.

Je zou langs de huisarts kunnen gaan voor je amandelen, ik heb verder geen verstand van neusamandelen alleen van keelamandelen ;)
Maar een keer vragen kan geen kwaad!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 16:21

Nee geen last van oorontstekingen maar dan weer griepje hier,, snotter daar, (heb coeliaki) dus lig ook nog wel eens met zware buik pijn in bed

Ik verlies bijna geen bloed dus daar kan het bij mij niet aan liggen

Lastig is het gewoon je wilt gewoon leuke dingen doen en niet zo vaak ziek zijn en af moeten zeggen :(

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 16:24

Hier nog een...

- hartafwijking waari k regelmatig voor naar het ziekenhuis moet
- Q koorts
- door ongeluk beschadigd been wat erg vermoeiend is
- migraine
- en nu zit opeens mijn rechter arm helemaal onder de bultjes, soort blaren, nou ik durf al bijna niet meer naar de dokter!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 16:46

Join the club..
Het lijkt wel alsof die virussen me achtervolgen...
Nouuu olee voor griepprik.. Werkt volgens mij voor geen ene hol..
Slik drie (soms 4) soorten pillen, waaronder vispillen, oppeppers en het mooiste weerstandpillen van echnia forte.. Nou ik kan wel een overdosis nemen en nog helpt het niet...
Vorig jaar was het nog leuker, van oktober tot helft dit jaar kinkhoest gehad, en steeds hoesten als overblijfsel gehad.. En toen heb ik allemaal verkeerde medicijnen gekregen, totdat ze eindelijk is dachten om bloed af te nemen en te kijken wat het is... Maaar steeds verkouden, hoesten totdat je stikt en alles verstopt.. En laat kinkhoest nou net ook die verschijnselen hebben := ...
Maarjaah dit jaar is het weer raak.. Eerst pijn aan de keel, toen hoesten en verstopte neus, en nu mijn ogen ontstoken..

Maar verder gaat het goed hoor := .. Mag niet klagen

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 18:50

Ja idd,, die pillen hoeveel kun je er slikken dan hier weer een antibiotica dan daar weer, goh die heb je ook nog niet gehad neem nu die ma :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 18:54

Jup, ik heb het ook.
Elk griepje/virus etc dat langskomt heb ik meteen.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 21:03

Ik zit er dit jaar ook voor het eerst bij zit al 5 weken te klungelen ook grieperig en verkouden..slik nu ook al exstra vitaminen van davitamon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 21:05

Aangezien je huisarts en het ziekenhuis er niets aan doen omdat het 'gewoon een koudje opgelopen' is raad ik je aan om naar een homeopaat te gaan.
Ik weet zelf nog niet of ik er in geloof, maar het heeft mij wel van het ziek zijn af geholpen!
Zeker de moeite waard om een x te proberen toch :)

Rian_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 21:10

Ik ben bijna nooit ziek, maar als ik verkouden ben duurt het zo 6 weken
en nu ja wel hoor,
keelpijn ben ik aan het praten valt me stem weg,
en begin al een beejte te snotteren. blé

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 10:18

Brittol schreef:
Hallo iedereen..

Ik word er nu echt niet goed meer van, ik ben zo vaak ziek!
Of nou ja 'ziek' is ook een beetje een groot woord, maar ik ben in iedergeval heel erg vaak verkouden.
Loop te hoesten, daar krijg ik het dan weer benauwd van, krijg daar koppijn van en alle bijkomende dingen.
Maar goed, een maand geleden was ik ziek, waarschijnlijk de Mexicaanse Griep, maar het is weer eens zo ver. Loop weer te hoesten en te snotteren en over een maand zou het waarschijnlijk wel weer raak zijn.
Ben een heel erg sportief en druk type, dus kan het meestal niet echt gebruiken :')
Voor m'n vriend is het natuurlijk ook niet leuk, die steek ik ook met regelmaat aan. Ben dan ook vaak moe als hij hier is of ik bij hem ben, dus voel me echt een ontzettende kneus op zulke momenten.
Daarom probeer ik nog wel zo veel mogelijk dingen te doen als ik grieperig ben.

Ik leef heel gezond. Eet goed, sport genoeg, eet genoeg vitamines. Ben normaal ook heel vrolijk, maar vind het nu niet leuk meer worden.
Nou zijn er een paar dingen die mijn zijn verteld waar het aan kan liggen.
- Mijn amandelen zijn er nog niet uit.
- Ze zeggen dat het mischien ook kan komen door lactose-intolerantie, want dan schijn je meer slijm ofzo te produceren.

Ik heb werkelijk geen idee, maar zijn er meer bokkers die dit hebben of die weten wat ik zou kunnen doen. Jullie zouden me echt heel erg helpen!

Alvast bedankt :)

Ja, ik ook. Zo nu ook weer. Vorige week ook al, wilde eigenlijk vandaag weer naar mijn werk: lukt dus niet. Ik heb mijn keelamandelen er ook al eens uit laten halen: hielp weinig. Slik altijd al een muti vitamine preparaat en visolie. Lijkt dus ook niet te helpen. Ik ben best veel buiten, beweeg ook veel, alleen groente eten lukt vaak slecht. Ik drink wel veel sap en eet druiven enzo, maar evengoed. Ik word er ook echt flauw van.