Onbewust afvallen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joyckuh

Onbewust afvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 20:08

Ik denk dat sommige me voor gek verklaren :D Maar ik begin me inmiddels toch een beetje zorgen te maken...
Het begon nadat ik terug kwam van vakantie. Een aantal mensen vroegen of ik was afgevallen? Nou ja, niet dat ik weet, maar zou kunnen. Uiteindelijk toch maar gaan wegen en jawel, 2 kilo kwijt. Maakt niet uit, ik was vorig jaar toch wat aangekomen, dat was er bij deze dan weer af.
Tot gister, krijg ik weer te horen of ik ben afgevallen? Weer op die verdomde weegschaal gaan staan en jawel hoor, nog eens 2 kilo er af! Niet dat ik het mis, mijn BMI is volgens voedingscentrum alsnog 22,49. Maar goed, volgens dat ding mag ik zelfs nog wel 54 kilo wegen, al weet ik niet of dat nou wel zo gezond is?
Hoe dan ook, ik heb al een broek een maatje kleiner gekocht, riem zit op het strakste gaatje....
Ik heb totaal geen eetlust de laatste tijd. Maar toch eet ik voor de goede orde netjes een boterham voor ontbijt, 2 boterhammen voor het middageten en 's avonds avondeten. Tussendoor pak ik meestal een stuk fruit. Eigenlijk net als voordat ik begon met afvallen. Snoepen doe ik amper, dat staat me echt tegen. Ik kan me er echt niet toe zetten om nu een zak chips open te maken en daar eens lekker van te gaan eten....
Mijn moeder vind dat ik naar de huisarts moet. Zou dat ook nodig zijn? Of even afwachten of ik nog meer afval? Gewoon meer gaan eten?

_Tara_

Re: Onbewust afvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 20:25

Hmmm. Ik heb dit zelf ook een periode gehad. Ben hier toen wel mee naar de huisarts geweest. Bloedonderzoek gehad maar daar kwam verder niks uit. Na een tijdje ging 't vanzelf weg.
Zou je toch wel aanraden om even langs de huisarts te gaan. Over 't algemeen is vanzelf afvallen niet echt iets goeds.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 20:28

Ik had hetzelfde, terug van weekje Gambia, niet eens zo heel ziek geweest, en ineens 5 kilo eraf (die er heel goed af paste) en die zijn ook nooit meer terug gekomen. Verder niet ziek geweest ofzo. Maar ik snoep en eet nog gewoon zoals ik al deed. Maar ik heb wat meer reserves dan jij als ik het zo lees.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 20:55

echt veel reserves heb ik nu in ieder geval niet over volgens mij? Mijn lovehandles :P Zijn nagenoeg volledig verdwenen, mijn bovenbenen zijn ook een stuk slanger geworden en mijn strakke broek zit voort los... Niet erg opzich, het is er op de goede plaatsen vanaf gegaan :D Maar inderdaad, volgens mij kan het niet echt helemaal gezond zijn...

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:42

Ik heb precies hetzelfde! Al naar de dokter geweest om bloed te laten prikken, maar daar kwam niks uit. Ik val nu niet meer af, maar kom ook niet meer aan.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:53

mhh.. heb het ook wel beetje. ik ben niet te dik of te dun..
wel graag wat kwijt gewild en is me dan ook gelukt.
nu ik even gestopt ben val ik juist af :oo ik heb ook minder eetlust nu. kan toch wel denk ik dan maar ;)

Havanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:54

Joyckuh schreef:
Maar inderdaad, volgens mij kan het niet echt helemaal gezond zijn...

daarom kan het geen kwaad om maar even bij je arts te gaan vragen..

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:48

Ga even langs de huisarts. Die kan dan even een bloedtestje laten doen.
Ik heb het ook gehad, maar bij mij kwam het er uiteindelijk op neer dan is nog maar 2 crackers per dag at (had gewoon geen trek) Uit bloedtest kwam niets duidelijk naar voor maar hij dacht toch aan een bacterie in me maag/darmstelsel. Antibioticum gehad en toen was het met een week over.

Onbedoeld afvallen kan nooit goed zijn ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 10:12

Ik zou even naar de HA gaan......Wie weet heb je een lintworm of weet ik veel wat die je eten op eet :)

En mocht je niets mankeren...Tsja dan heb je geluk :))

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 10:23

Zou je van een lintworm niet juist heel veel honger krijgen? Dat beest wil namelijk groeien en daar heeft ie voedingsstoffen voor nodig. Als jij dan niks eet krijgt hij ook niks :P

Jenny_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 10:28

Even langs de dokter kan geen kwaad.

Ik heb genoeg reserves, maar tijdens mijn 1e zwangerschap wel 12 kilo afgevallen. Had totaal nergens trek in, maar at wel omdat dat moest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 10:47

_Tara_ schreef:
Zou je van een lintworm niet juist heel veel honger krijgen? Dat beest wil namelijk groeien en daar heeft ie voedingsstoffen voor nodig. Als jij dan niks eet krijgt hij ook niks :P

Dat beest ( :D ) zit niet in je maag, maar in je darmen.
Je krijgt honger als je maag niet vol genoeg zit zeg maar, en als je even opgelet had tijdens biologie weet je dat de darmen pas ná maag komen ;) Daardoor eet hij alles op voordat jij het op kan nemen in je lichaam, en hou je vrijwel niets meer over.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 10:52

Ik heb toch ook niks gezegd over maag of darmen? Opgelet bij biologie heb ik zeker, anders zou ik nu geen biomedische wetenschappen studeren ;)
Of hij nou in je maag of in je darmen zit, als hij wil groeien zal ie eten nodig hebben en zul jij als persoon dus honger moeten hebben. TS heeft nu juist geen honger en eet haast niks. Dan zou die lintworm, ongeacht of hij nu in de maag of in de darmen zou zitten, toch niks te eten krijgen?

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 07:48

Allemaal bedankt voor de antwoorden!

Ik mag om 14.50 naar de dokter, ik ben deze week nog een kilo kwijt geraakt ondanks dat ik naar mijn mening toch genoeg heb gegeten, ook ongezonde dingen zoals chips...

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 07:51

Hmm vreemd! Goed dat je even naar de HA gaat :) Succes ermee!

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 14:29

inderdaad, maandag bloedprikken en donderdag op controle