IK WEET DAT IK DUN BEN!!!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xxmyrtheexx

IK WEET DAT IK DUN BEN!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 16:37

Het maakt me echt helemaal stapelgek..
Ik ben dun.. dat weet ik.. ik heb me hele leven al 10 kilo (vroeger zelfs nog meer) ondergewicht gehad.
Het is gewoon me bouw en het zit in de familie dus ik kan er niks aan doen.
Maar ik moet het elke dag.. werkelijk elke dag weer aanhoren hoe dun ik ben.. dat ik meer moet eten..
Me vriendinnen willen niet bij mij op schoot zitten.. omdat ze bang zijn dt ik dat niet hou ofzo.. en elke keer uitspraken van.. wat ben jij dun dan.. of als ze weer eens taart of iets dergelijks eten (want dat ete ze hier met regelmaat) en ik een keer geen zin heb zeggen ze weer van nee want mythe is te bang dat ze te dik word.. of.. pas op dat je haar niet te strak vast houd.. straks breekt ze nog.. zo gaat dat aan een stuk door.. Hoe vaak ik al wel niet de vraag heb gekregen of ik anorexia heb.. terwijl ik 4 keer per dag een maaltijd eet en tussendoor ook genoeg naar binnen werk!

In NL hoorde ik wil eens dat ik dun was.. maarja dan zei ik van.. tja kan er ook niks aan doen.. zo is me bouw nou eenmaal.. en dan was het goed.. iedereen kende me gewoon zo en er werd niet zo'n probleem van gemaakt, maar hier in Oostenrijk zijn ze het schijnbaar niet gewend.. ik kan het gewoon niet meer aanhoren..
ik zit er echt aan te denken om naar een dietiste te gaan om tips te krijgen hoe ik kan aankomen.. (want ik weeg nu al 2 jaar 48 kilo) misschien houde ze er dan een keer over op om daarover te zeike.. ik heb er zelf geen probleme mee.. ik ben gezond dus tja.. dan ben ik wat dunner.. kom vanzelf wel een keer aan..

maar als je elke dag weer aan moet horen hoe dun je bent.. hou je het gewoon niet uit..
iedereen zegt.. je moet het negeren.. niks van aantrekken.. hoe dan als je het elke dag hoort
heeft iemand misschien hier nog tips hoe ik aan kan komen?
en geen tips van meer eten enzo want ik eet al zoveel ik op kan.. maar op een gegeven moment zit ik gewoon vol en anders krijg ik buikpijn.
dus andere nuttige tips zijn heeeel erg welkom!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:40

Maak je ook snerende opmerkingen terug, dus als ze bv zeggen dat je dun ben dat jij dan zegt ja en jij ben dik.

xxmyrtheexx

Re: IK WEET DAT IK DUN BEN!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 16:46

ja.. dat denk ik dan soms ook wel eens.. maar ik wil andere niet beledigen.. ik ben gewoon niet zo.. zulke dinge zeg ik nooit.. ik hou daar niet van.. maar het banketstaaf is dat ik dat wel aan moet hore..
mja ik ben nu net met de pil begonnen en misschien kom ik dan een beje aan.. khoop het..
meer tips zijn echt welkom

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:48

tja wil je ruilen? dik ben ik niet maar wel vrij stevig maar ik heb min of meer geleerd me slank te kleden. je zou eens een kort shirtje moeten dragen en je ziet en gelijk al minder mager uit. ook zou je kunnen proberen om te kijken, waar heb ik wel wat vet? en daar opvallende kleding dragen zodat mensen dan niet meer kijken naar de magere delen. mijd schoenen met hakken zoveel mogelijk, deze maken je langer en nug dunner! ook verticale strepen hebben dit effect, horizontale strepen maken je weer wat voller

om aan te komen kun je je eetpatroon wat veranderen, je kan gaan zoeken naar dingen die calorierijk en vezelarm zijn, belangrijke voedingstof hier is vet, dat zit overal wel in maar de moet de verzadigde vetten hebben. ook moet je de light producten laten staan en volle melk etc nemen. als deze kleine dingen helpen al ontzettend, van sla kom je niets maar bij chocolade kun je erop wachten!

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:51

amillia schreef:
om aan te komen kun je je eetpatroon wat veranderen, je kan gaan zoeken naar dingen die calorierijk en vezelarm zijn, belangrijke voedingstof hier is vet, dat zit overal wel in maar de moet de verzadigde vetten hebben. ook moet je de light producten laten staan en volle melk etc nemen. als deze kleine dingen helpen al ontzettend, van sla kom je niets maar bij chocolade kun je erop wachten!

Zoiets als een mac-donalds dieet dus ;)

Niet echt gezond. Lijkt me dat ze wel gezond wil blijven.

Lijkt me inderdaad vervelend TS om dat elke dag te horen.Ben benieuwd wat de dieetist hierover zegt!
Laatst bijgewerkt door Lins_Vetra op 25-09-09 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Elliebelle

Om eerlijk te zijn schrok ik best van je foto in je profiel..
Ik zou naar een dietiste gaan die je kan helpen aan te komen, je moet je natuurlijk niets aantrekken van al die mensen met vervelende opmerkingen. Maar je moet ook niet alles verkeerd opvatten want er zullen vast ook mensen zijn die het goed bedoelen.

AaronYve

Ik zou toch met iemand praten over je voeding.
Tuurlijk is het vervelend dat ze dat keer op keer zegen maar hebben ze misschien ook ergens gelijk en ben je wel te dun...
Wat natuurlijk niet gezond is. Ook al zeg je dat is mijn bouw. Misschien heb je wel een snelle stofwisseling en moet je bij wijze van wel om de 2 uur wat eten.
Ik eet ook niet veel maar je moet wel weten wat je eet. Dus ik zal er eens met een voedingsdeskundige over praten.

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:54

Ik ken het ;)
Ik weeg ook te weinig maar heb er zelf geen last van, ik bedoel ik ben gewoon gezond.
Mensen om me heen hebben het nu wel geacepteerd maar af en toe krijg ik nog wel is zo'n opmerking.
Het is bij mij ook echt niet zo dat ik te weinig eet maar het komt er gewoon niet aan :Y)
Gewoon proberen te negeren of indd wat terug zeggen.

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:55

Lins_Vetra schreef:
amillia schreef:

Lijkt me inderdaad vervelend TS om dat elke dag te horen.Ben benieuwd wat de dieetist hierover zegt!

nope, gewoon volle producten gebruiken inplaats van light noem in geen mac-donalds dieet

Germatje

Ik kan me helemaal voorstellen hoe vervelend het is, ik ben nu 24 en de laatste 3 jaar ongeveer ben ik pas aangekomen, voorheen was ik veeeeel te licht, maar ik kon er echt niks aan doen!
Commentaar is niet van de lucht en mensen beseffen niet dat het kwetsend kan zijn.
Misschien heb je gewoon een hele snel werkende schildklier?
Maar je kan best eens bij een dietiste aankloppen, want te licht blijven is ook niet echt gezond!

daantjuhhh

Ik ken het.
ik ben ook al mijn hele leven te dun.
Ben ook altijd bezig met aankomen.
Ik hoor regelmatig dezelfde opmerkingen als jij.

Ook het anorexia verhaal heb ik wel 20x gehoord.

Maar ik ben dus tegenwoordig wel zo dat ik hard terug bijt.

Ik zeg dus inderdaad als mensen zeggen goh, wat ben jij dun?
Dan zeg ik goh, wat ben jij dik?

En ik moet zeggen dat snoert ze de mond wel.
Dan maar kwetsen.
Ze kwetsen mij ook.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:56

Ik zou ook naar de dietiste gaan, niet alleen voor de snerende opmerkingen maar gewoon voor je gezondheid :)

Het is niet omdat je nu gezond bent dat je gezond blijft te dun verouderd je organen enorm
Laatst bijgewerkt door lesilla op 25-09-09 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:57

amillia schreef:
Lins_Vetra schreef:

nope, gewoon volle producten gebruiken inplaats van light noem in geen mac-donalds dieet

Klopt.
Wij hebben ook altijd roomboter in huis.
En volle melk enz... maar wij gaan niet vezelarm eten.
Dat is niet gezond.

Merel_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:57

Tja da's best wel balen... Maar te dik zijn lijkt me erger! Je wilt niet weten hoeveel mensen jouw bouw mooi vinden! Okee, misschien niet de mensen waar je op zit te wachten... :=
Voedingsdeskundige kan een oplossing zijn, misschien heb je daar wat aan?
Trouwens, elke zin afsluiten met die twee puntjes (..) is best irritant :P

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:58

Als mensen dik zijn mag dat niet gezegd worden, als mensen dun zijn mag dat wel... Mensen zitten zo logisch in elkaar ;)

Lekker jezelf zijn en fijn opmerkingen teruggeven. Reageer (wanneer mensen je dun vinden) gewoon met: ja heah! en loop door ;)

Ikzelf wordt ook voor dun 'uitgemaakt', ik schijn ook anorexia te hebben en weet ik wat. Maar nu ze me wat beter kennen (en zien wat ik eet op een dag) is dat al aardig afgenomen ;) Nu krijg ik juist de dingen naar mijn hoofd 'als je niet meer hoeft, eet Denise het wel op!'

Ach :Y)

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:58

Ik zie dat je pas 17 bent, toen was ik ook echt veeel te licht hoor! Komt vanzelf ;)

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:59

ik had dit zelf een paar jaar geleden ook, ook vragen of ik anorexia had enzo. Ben nu nog wel dun maar iets normaler zeg maar dus krijg minder vaak opmerkingen. Maar ik zei dan gewoon terug: tegen iemand die te dik is zeg je toch ook niet van jeetje wat ben jij dik?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 17:00

Merel_93 schreef:
Tja da's best banketstaaf... Maar te dik zijn lijkt me erger! Je wilt niet weten hoeveel mensen jouw bouw mooi vinden! Okee, misschien niet de mensen waar je op zit te wachten... :=
Voedingsdeskundige kan een oplossing zijn, misschien heb je daar wat aan?
Trouwens, elke zin afsluiten met die twee puntjes (..) is best irritant :P

Nu dat is dus niet erger.

Te dun zijn kan net zo erg zijn hoor.
Ik werd ook nagewezen op straat.
Als ik een patatje in de stad ging eten zaten mensen echt te kijken of ik nog naar de wc ging.

Ik heb een jaar lang op school in de pauze bij de decaan moeten eten zodat hij kon zien of ik wel echt ging eten.

Was heel vaak ziek en moe.

Naar mijn idee is dik zijn niet erger.
Ook niet minder erg, het is allebei gewoon vervelend.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 17:00

Een jongen uit mijn vorige klas moest hiervoor ook naar een dietiste.

Hij kreeg toen een 'dieet' waarbij hij elk uur een boterham moest eten omdat hij een te snelle verbranding had ofzo.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 17:01

Germatje schreef:
Ik zie dat je pas 17 bent, toen was ik ook echt veeel te licht hoor! Komt vanzelf ;)

Ja das ook z'n opmerking..
Komt vanzelf :D

Nou niet bij iedereen.

Ik ben nu 25 en ben elke dag met mijn gewicht bezig.
Ben 1,72 en 52 kilo.
En daar moet ik echt flink voor eten anders val ik af.

Mijn moeder woog 45 kilo bij het trouwen.
Zit in de familie.
En leeftijd maakt bij ons niks uit.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 17:02

Ga maar naar de dietiste :) Kan geen kwaad :)

Weet je wat ik vaak terug zei? Die opmerking heb ik al vaker gehoord, volgende keer verwacht ik een betere opmerking :P

Ach, het boeide mij totaal niet en sommige opmerkingen waren zo creatief dat ik die echt wel waardeerde :D
Zo zou ik een perfecte vlag geweest zijn :j :D
Ik word er echt niet warm of koud van :n Ik zat/zit goed in mijn vel en nobody can take that away from me! En toen ze daar achter kwamen, bleven alleen de leuke, flauwe opmerkingen over. Moet ik wel zeggen dat ik ontzettend bijdehand ben, dus mijn opmerkingen terug waren ook erg gevat.

Toen ik 19 was, zag ik pas voor het eerst mijn gewicht boven de 45 kilo stijgen. En daar was ik wel erg blij mee, want had ik wat meer reserve als ik ziek werd. Flinke griep en ik kon rustig rond de 40 kilo wegen... dat was niet fijn (en je weerstand vind dat ook niet fijn).

M_ariskaa

Re: IK WEET DAT IK DUN BEN!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 17:04

Idd de dietiste of de HA weet hier denk ik wel raad mee!

Pff echt vreselijk kinderachtig trouwens die opmerkingen, jongejonge hee.

Hmm maar sorry ik heb niet echt heel veel tips want ik kan zelf ook niet zo goed omgaan met deze dingen. :n

Veel succes iig! :D

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 17:06

Elliebelle schreef:
Om eerlijk te zijn schrok ik best van je foto in je profiel..
Ik zou naar een dietiste gaan die je kan helpen aan te komen, je moet je natuurlijk niets aantrekken van al die mensen met vervelende opmerkingen. Maar je moet ook niet alles verkeerd opvatten want er zullen vast ook mensen zijn die het goed bedoelen.

Helemaal mee eens!
Ook mensen die dun zijn lopen risico's op gezondheidsproblemen door vet/ongezond voedsel.
En dat wordt vaak over het hoofd gezien, gezond blijven eten en idd hulp van een diëtiste vragen :)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 17:07

Ik had ook altijd ondergewicht en kreeg ook non-stop van dat soort opmerkingen naar m'n hoofd geslingerd. Ik kon me er niet druk om maken hoor. Ik voelde me zelfs wel vereerd. :+ Ik was trots op m'n slanke lijntje en vond die bevestigingen elke keer géén probleem. O:)

Ik smeek nu om die overactieve schildklier. :+ Sinds m'n 17/18e kom ik dus wél aan. En nu ben ik gewend om zoveel te eten; zeg maar vreten, dusja.. :') Ik kan nog veel meer eten zonder aan te komen vergeleken met het gemiddelde mens, maar met de hoeveelheden die ik wegwerk kom ik toch wel aan. :+

(Noten eten werkt trouwens héél goed. :P)
Laatst bijgewerkt door Marloez op 25-09-09 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 17:08

Ik ken het.

Ik ben zo'n 40 kg en ben 1.66 ongeveer. Ben 13 jaar. En ben echt heel dun. Ik heb "geen" kont := dus heel veel broeken zitten verschrikkelijk los en lijken helemaal niet mooi bij mij.

Kom je ergens: "Goh, jij mag ook wel eens wat eten." "Wil je chips? Dat kan je wel hebben namelijk!" "Jij mag ook wel aankomen." En dergelijke.
En het is helemaal niet dat ik weinig eet, ik eet heel veel! En ik kom ook niet aan. :)

Je kunt je er dus ook om kleden, horizontale strepen maken voller, zwart maakt weer slanker. ed.