Ik vraag me af of er hier meer mensen zijn die Fibreuze dysplasie hebben?
Voor wie niet weet wat het is: Klik
Ik zelf heb het in mijn kaken en dat geeft de nodige frustraties als ik in de tandarts stoel lig. Bij mij houd het in dat de rechterkant van mijn gebit nog uit melkelementen bestaat(ik heb die kant nooit gewisseld) mijn "volwassen" kiezen liggen dus in mijn kaak en jaren geleden hebben ze geprobeerd met vage instrumenten die kiezen omhoog te trekken. Dat is dus niet gelukt.
Aangezien ik over ben gegaan naar een nieuwe tandarts kreeg ik weer te horen: 'Dit zie je alleen maar in de schoolboeken
' en dan vervolgens 'Wat leuk!' Ja, voor jou misschien.... maar ik vind het minder grappig 
Er werden uiteraard weer een heleboel foto's gemaakt en zoals ik ook al wist was er dus aan de rechterkant een stuk kies afgebroken. Helaas kon hij het niet meer maken omdat hij zeker wist dat als hij er aan ging werken mijn hele kies weg zou gaan. Die kies zit dus na genoeg los
(was ook te zien op de foto's) Flink balen, iedereen met een (stuk) afgebroken kies begrijpt wat ik bedoel. Als het dan ook niet gemaakt kan worden omdat die kies dan helemaal er uit valt en het sowieso slechts een kwestie van tijd is wanneer hij er uit valt!!Nu moet ik eerst weer naar het Erasmus om daar te gaan vragen hoe het nu verder gaat. Jaren geleden wilde zij niets doen omdat ik nog in de groei was. Vandaag geprobeerd te bellen met het ziekenhuis maar ze zijn maandag pas weer bereikbaar. Pff... ik zou zo graag een mooi gebit willen hebben maar dat betekend wel een heel pittige operatie waarvan ik niet eens weet hoe en wat. Hopelijk heb ik daar snel duidelijkheid over.
Ik had de zoekfunctie al gebruikt maar ik kon er geen topics over vinden vandaar dat ik er zelf maar eentje geopend heb.