wondje in/bij de anus

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hoi9906

wondje in/bij de anus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 20:25

Hallo,

ik zit al een tijdje met een probleempje
ik heb een soort van wondje in/bij mn anus en iedere keer bij de ontlasting springt het open, als de ontlasting heel zacht is valt het mee maar een tijdje na de 'wcbeurt' laat ik maar zeggen :+ heb ik nog een gevoelig/lichtelijk pijnlijk gevoel.
Als het wondje dan dus openspringt komt er meestal wat bloed mee.

Zijn er meer mensen met dit probleem en wie heeft hier dé tip?

Groetjes.

deezjebeezje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 20:26

een goede tip misschien: veel water drinken en bruin brood eten.

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 20:29

ik heb er een abses van gekregen , was er niet blij mee en leverde me een oparatie op .

vraag aan je huisarts iets wat je ontlasting dun houd , zo krijgt het de tijd om te helen .

echt doe het , ik heb vreselijk pijn gehad .... dat wil je echt niet
sterkte ermee

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 20:29

Ja ik ken het. Even naar de dokter die kijkt dan even en geeft je een zalf waarmee het zo over is. Echt binnen een paar dagen.

edit. Mijn HA zei dat je die zalf echt goed erin moet brengen en niet op je anus anders werkt die zalf niet ofzo dus vraag dat even goed na.
Laatst bijgewerkt door xxelviraxx op 24-09-09 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Vayo

Re: wondje in/bij de anus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 20:34

Hoi,

is het echt een wondje of zijn het misschien aambeien? Ik zou ook gewoon even bij de huisarts langsgaan die kan je een goede zalf voorschrijven! Want als je er mee rond blijft lopen en het gaat echt ontsteken dan ben je idd verder van huis!!!

hoi9906

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 20:36

Het is een wondje, maar het lijkt me dood eng om naar de huis arts te gaan voor zoiets..

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 20:38

Nee moet je niet eng vinden. Je moet het juist tof vinden dat je langs kunt gaan bij iemand die je helpt. En het is maar heel even. Wat is dat nou voor al die tijd dat je pijn hebt. En echt geloof me je bent heel erg opgelucht als je bent geweest.

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 20:38

huis artsen zijn echt wel wat gewend hoor .

en ik ging ook niet , resultaat 7 man op de OK die naar me gaatje keken .

daar word j toch iets minder blij van haha

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 20:40

Ben je gek, daar kijkt die man (of vrouw) echt niet van op, krijgt dagelijks vanalles onder ogen joh.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 21:02

hoi9906 schreef:
Het is een wondje, maar het lijkt me dood eng om naar de huis arts te gaan voor zoiets..

Ik snap dat je het vervelend vind en dat kun je ook tegen je huisarts zeggen als hij wilt kijken. Zo kan hij er rekening mee houden en precies uitleggen wat hij doet.

Ik was ook altijd zo ´flauw´, maar sinds mijn bevalling ben ik daar toch wat in verandert :+ Toen stond er 5 man op mijn twee gaatjes te kijken :') . Denk maar zo ... die mensen zijn heel regelmatig blote mensen! En wat dan nog, als jij er maar vanaf bent toch?

Enne ... als je straks 30 bent mag je ook elke 5 jaar met de billen bloot voor een uitstrijkje ;) . Dat is natuurlijk wel vrijwillig, maar het zou dom zijn om er niet aan mee te doen.

hoi9906

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 19:47

Dankjullie voor de reactie's ik kijk het nog eventjes aan en daarna waarschijnlijk naar de HA!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 19:49

Ik neem aan dat ze je voor zoiets niet in je blote kont zetten. :7
Waarom haal je bij de drogist niet gewoon iets?

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 19:52

moonfish13 schreef:

Als ze het al niks vind om naar de dokter te gaan, dan zal ze zich bij de drogist totaal niet op haar gemak voelen. Ze zal het toch moeten vragen, want je moet wel het goede middel hiervoor hebben. Smeren met iets wat niet werkt zal geen nut hebben. Als ze naar de dokter gaat, krijgt ze meteen goede zalfje mee en is ze er met een paar dagen vanaf.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 19:55

Gewoon even doorzetten lijkt me :) Natuurlijk, het is niet prettig maar artsen etc. kijken IMO heel anders tegen het menselijk lichaam aan, ze hebben vast al ZO veel gezien dat ze écht niet opkijken van enkele seconden :+ Liever even dit dan misschien wel vreselijke
pijn!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 20:00

Amanda_T schreef:
moonfish13 schreef:

Als ze het al niks vind om naar de dokter te gaan, dan zal ze zich bij de drogist totaal niet op haar gemak voelen. Ze zal het toch moeten vragen, want je moet wel het goede middel hiervoor hebben. Smeren met iets wat niet werkt zal geen nut hebben. Als ze naar de dokter gaat, krijgt ze meteen goede zalfje mee en is ze er met een paar dagen vanaf.

Deze snap ik niet..
Ik ga liever naar de drogist voor een zalfje als naar de dokter hoor.
Je hebt zat aambeien cremes ed op de markt. Die mensen hebben wel meer gezien of gehoord.

Over het algemeen als ik iets heb kijken we eerst bij de drogist wat ze daar eventueel er voor hebben.
Werkt dat niet, dan kijken we wel weer verder.
Ze gaat er niet dood aan, dus dat kan geen kwaad om daar even mee te expirimenteren.

De dokter ziet mij al aankomen met een wondje bij mijn poepgat...
Zelfde als met een schaafwondje naar de dokter gaan imo waar de dokter er alleen een pleister op plakt. :+

hoi9906

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 20:25

Ik heb dit al een half jaar dus 'zomaar een wondje' is het nie tlijkt me. ;)

Ik ga binnenkort naar de drogist, spulletje halen had al wat tips gekregen wat zou werken!

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 20:31

Dit is typisch en vrouwenkwaal.
Het ontstaat omdat vrouwen vaak hun ontlasting ophouden, omdat ze liever thuis naar de wc gaan. De ontlasting wordt dan dikker en geeft teveel druk op de anus. Hierdoor kan er een scheurtje ontstaan.
De redenering van moonfish13 vind ik wel heel erg vreemd. Er is nogal een verschil in een wondje bij je anus (waar veel bacterien voorkomen) of een schaafwondje

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 20:35

ff bij de kruidvat vezeltabletten halen en voorlopig gebruiken dan is je ontlasting zachter en kan het mss genezen?!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 20:40

Klinkt als aambeien, gewoon naar de HA en dan krijg je waarschijnlijk een cortisonen en/of ander aambeienzalfje, zetpillen en nog spul om je ontlasting dun te houden mee. Heb het ook ooit 1 keer gehad, heel naar!!!

Peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 20:51

Veel vezels eten en daarbij heel veel drinken! En ik zou als ik jou was naar de HA gaan voor eventuele zalfjes om de pijnreactie te verminderen...ik ken het kwaaltje en het doet zo'n pijn als je naar de wc moet. Door de pijnreactie ga je alleen meer ophouden en dan blijf je in een vicieuze cirkel.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 14:21

Vind het als een anuskloofje klinken! Heel goed droog proberen te houden, desnoods na het douchen de föhn op je "gat" zetten. En als je het dan goed droog weet te houden,én er voor kunt zorgen dat je ontlasting niet te hard wordt kun je er volgens mij wel vanaf komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 14:28

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 14:29

Delphi schreef:
Hoi,

is het echt een wondje of zijn het misschien aambeien? Ik zou ook gewoon even bij de huisarts langsgaan die kan je een goede zalf voorschrijven! Want als je er mee rond blijft lopen en het gaat echt ontsteken dan ben je idd verder van huis!!!

daar dacht ik ook al aan ik heb het gekregen van de bevalling,
ik vind het zelf ook genant om na de dokter te gaan.

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 14:35

Potje sudocreme halen bij de drogist, is voor babybillen maar helpt ook voor de grotere billen, een kloof is een kloof. Als dit binnen een paar dagen niet werkt.............wil je dan toch maar even naar de dokter gaan?

hoi9906

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 22:41

Dank jullie voor de tips! daar ga ik zeker wat mee doen :j