vraagje van mijn vriendskant... Wie kan helpen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wemkelover

vraagje van mijn vriendskant... Wie kan helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 13:46

Nou, in mijn vorige topic hier had ik geen idee wat er met mij (ons) aan de hand was.
Ik ben naar de huisarts geweest en het bleek dat ik chlamydia had, en moesten ik en mijn vriend dus twee tabletten
nemen. Ik ben alleen die avond beetje misselijk van geweest, en me vriend heel erg
en heeft er nog steeds last van branderig gevoel erger dan voor hij die pil slikte zegt hij.

Is dat normaal? Hij denkt van wel maar ik heb zo mijn twijfels...
Wie weet het ?

L_ola

Re: vraagje van mijn vriendskant... Wie kan helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 13:48

Misschien even terug naar de huisarts gaan en het aan hem vragen, ik denk dat hij je verder kan helpen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 13:49

Ik denk dat je beter gewoon even direct contact op kan nemen met de huisarts dan dat men hier gaat lopen gissen over waarom het nog zo brand :)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 13:50

mja ok zal ff bellen. Daar hoef ik toch niet meteen weer afspraak voor te maken neem ik aan...

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 13:52

Ik denk dat beter je zelf vriend kan bellen naar de HA. Straks stelt de HA vragen waarop jij het antwoord misschien niet weet.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 13:55

Staat er niet in de bijsluiter dat je er misselijk van kan worden en dat dat ongeveer een x aantal dagen kan aanhouden?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 13:56

Hoefde julie nu maar twee pillen te slikken,het was geen volledige antibiotica kuur oid?

Als de misselijkheid gewoon bij de bijwerkingen staat hoef je je daar over niet druk te maken.(Ik word zelf altijd heel misselijk van AB soms helpt het om iets probiotisch te nemen zoals yakult). Als de kuur voorbij is en de klachten blijven kun je indd beter even richting huisarts.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 13:58

probleem is dat hij werkt , heb net ff gebeld. Assistente wist het ook niet. Maar moet strakjes weer terug bellen.

En anders laat ik hem vanaaf als hij op tijd is zelf nog bellen.

In de bijsluiter stond wel dat je misselijk er van werd enzo, dat is ook gebeurd ook bij mij. Maar ik heb nu bijvoorbeeld helemaal nergens last meer van. Ik kon ook niet vinden daarop hoelang zoiets aanhield, wel dat je na een week weer gemeenschap mag hebben en dan neem ik aan dat het dan over is.

ja wij moesten twee pillen slikken, tegelijk allebeide.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 13:58

Er staat inderdaad ook een hele antibiotica kuur voor.. Wel vreemd inderdaad. :\

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 14:00

Ja daarom.

Aan ene kant vertrouw ik het ook niet, want ik heb nergens last meer van hij dus nog wel. Ok ieder mens is anders... naar aangezien ik toch kleiner en lichter ben lijkt mij dat het zwaarder voor mij aan zou moeten komen. Kan het helemaal mis hebben natuurlijk.

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 14:04

2 pillen is normaal hoor. :)

Wat je vriend betreft zou ik het ook ff checken voor de zekerheid. Succes!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 14:07

Hoeft niet zo te zijn hoor. Heeft niets met lengte en gewicht te maken. De 1 is er gewoon gevoeliger voor als de ander. :j

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 14:09

Maar jij denkt dat het wel normaal is, dat soort bijwerking is nog...
Kon daar verder niks over vinden. Maar ja zal straks assistente wel ff afwachten.

En bestaat er ook zoiets als een vruchtbaarheidstest om te kijken of ik nog wel vruchtbaar ben?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 14:09

Dat jij lichter bent hoeft niet automatisch te betekenen dat het sterker op jou in werkt. Dat kan ook aan andere dingen liggen.

Onze huisarts zij altijd dat je zo misselijk word van AB omdat ook je goede bacterien die helpt bij vertering (darmflora) word gedood door de AB. Dus dan licht het aan de darmflora die je op dat moment hebt (denk afhankelijk van dieet ed). Bovendien als mijn vader hoofdpijn heeft neemt hij 1 asperine en is het weg dat ik heb er altijd twee nodig dus lengte n gewicht zijn echt niet de enige factoren.
Maar als de symptomen bij hem aanhouden na de kuur zou ik daarvoor idd nog een keer richting huisarts gaan.

@letsgokelly: Weet jij waarom dat zo is dan dat je bij chlamydia een kortere kuur hebt als bij andere infecties. (op de site van gezondheidsplein staat namelijk wel gewoon kuur van 7 dagen)?

EDIT: op deze link staat iets over vruchtaarheid en chlamydiahttp://www.gezondheidsplein.nl/online-spreekuur/8329/Wat-is-het-effect-op-je-vruchtbaarheid-na-een-doorgemaakte-chlamydia-infectie.html

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 14:12

Toendertijd had ik er ook een langere kuur voor hoor. Volgens mij tussen de 1 a 2 weken en ik mocht daarna 14 dagen geen seks hebben. In totaal dus 3 a 4 weken geen seksuele gemeenschap (of alleen met voorbehoudsmiddel dan natuurlijk wel). :j

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 14:13

liedje89 schreef:
Dat jij lichter bent hoeft niet automatisch te betekenen dat het sterker op jou in werkt. Dat kan ook aan andere dingen liggen.

Onze huisarts zij altijd dat je zo misselijk word van AB omdat ook je goede bacterien die helpt bij vertering (darmflora) word gedood door de AB. Dus dan licht het aan de darmflora die je op dat moment hebt (denk afhankelijk van dieet ed). Bovendien als mijn vader hoofdpijn heeft neemt hij 1 asperine en is het weg dat ik heb er altijd twee nodig dus lengte n gewicht zijn echt niet de enige factoren.
Maar als de symptomen bij hem aanhouden na de kuur zou ik daarvoor idd nog een keer richting huisarts gaan.

@letsgokelly: Weet jij waarom dat zo is dan dat je bij chlamydia een kortere kuur hebt als bij andere infecties. (op de site van gezondheidsplein staat namelijk wel gewoon kuur van 7 dagen)?

EDIT: op deze link staat iets over vruchtaarheid en chlamydiahttp://www.gezondheidsplein.nl/online-spreekuur/8329/Wat-is-het-effect-op-je-vruchtbaarheid-na-een-doorgemaakte-chlamydia-infectie.html

Ok dank je zal ff lezen. Heb al wat gegoogled maar kon niet iets vinden wat voor mij gelde, alleen maar voor mensen die zwanger wouden worden en welke tijd dan het beste was. zulke testen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 14:16

Er staat wel dat ze pas beginnen met testen als het niet lukt om zwanger te worden. Maar er is wel een test dus om te zien of de chlamydia je eileiders heeft verstopt.

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 14:56

liedje89 schreef:

Weet niet waarom het zo is eigenlijk, maar ik heb het 3 jaar geleden van iemand gezien die ook alleen 2 pillen tegelijk moest innemen.
Misschien heeft dat een harde boost in 1 keer nodig?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 14:58

liedje89 schreef:
Er staat wel dat ze pas beginnen met testen als het niet lukt om zwanger te worden. Maar er is wel een test dus om te zien of de chlamydia je eileiders heeft verstopt.

Ja heb het gelezen. Baal er wel van.
Moet ik al die tijd maar in de onzekerheid zitten.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 17:48

Zoiets kan je natuurlijk altijd nog voor de zekerheid bij je eigen verzekering/huisarts navragen. Misschien kan je de test wel krijgen als je echt zit met de onzekerheid.

(Net als bij sommige cosmetische procidures die je alleen vergoed krijgt als je het probleem je echt psygische of lichamlijke problemen mee krijgt)