Even heel in het kort: achteraf bleek dat ik 3 jaar geleden pfeiffer had gekregen. Natuurlijk merkte ik wel dat er wat was, maar wat dan he. Huisarts dacht dat mijn klachten psychisch waren. Niks lichamelijks, volgens hem, dus flink doorgebuffeld, afgestudeerd, meteen nog een studie, weer scriptie en doorgestoomd naar een master. En toen, nu bijna een jaar geleden, stortte ik in. Toen bleek ook pas wat voor gemeen klótevirus ik had gehad, en dat het verwaarloosd was waardoor ik na twee jaar nog steeds chronische hoofdpijn had. En wanneer ik niet gewoon moe was was ik uitgeput. Nu ben ik sinds drie maanden thuis, en nu pas ben ik af en toe niet moe. Ik begon weer een beetje op te knappen
En nu dus verkouden
Vooral het door de pfeiffer getroffen gebied (hoofd, heb een bonkend hoofd vol watten, en ben behoorlijk duizelig. Als ik even wat spulletjes afwas lig ik al op apegapen) en keel (veer van die knotsen van lymfeknopen in mijn hals
, keel doet zeer en kriebelt als de ziekte) spelen op. Een beetje gesnotter vind ik niet zo erg, maar ik voel me zo waardeloos. Kan het kloppen dat mijn weerstand voor virussen minder is en dat wanneer ik er eentje oploop mijn hoofd en keel/hals zwaarder worden getroffen dan toen ik voor ik pfeiffer kreeg verkouden werd? Het is echt niet normaal, rijden kan ik wel vergeten, naar stal fietsen straks wordt nog een hele toer, om het maar niet te hebben over hoefjes uitkrabben. Bukken is niet zo'n heel fijn idee, zeg maar
Ben ik nou de enige?

).
en verder kom ik nog steeds niet aan mezelf toe, er ligt zó veel achterstallig onderhoud aan boeken, opruimdingen, knutseldingen enz. dat ik er bij voorbaat al tegenop zie. Het is wel heel fijn om nu veel thuis te zijn, en 15 uur slapen lijkt me heerlijk! Toch wil ik wel proberen om enigszins regelmaat en structuur te hebben, dus ik sta op tijd op en ben meestal voor half tien op stal, zodat paard tegelijk met de anderen om half elf naar de wei kan en ik geen weide-tijd van 'm hoef af te snoepen
Hoe deed jij dat toen je pfeiffer had, met paard en 2 banen zonnebloempje?
Rustig aan doen
Echinea
Pfff, was het maar waar