Henna

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Moiryn

Henna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 19:47

Hallo!

Ik ben na al het geverf de zielige conditie van mijn haar wel even zat. Toch wil ik het opnieuw verven, een roodbruinige kleur, zoals Ashlee Simpson het heeft. Mijn haarkleur staat in mijn profiel. Die kleur(en) zijn niet natuurlijk, van mezelf ben ik roodblond. De laatste keer dat ik mijn haar heb geverfd is ongeveer 4 maanden geleden. Dus ik wil het met henna gaan verven. Nou weet ik niet echt waar ik het kan kopen (de tuinen?) en de prijs zou ik ook niet weten. Ik wil dus de kleur die Ashlee Simpson heeft, maar ik zou niet weten welke kleur(en) ik daarvoor moet kopen?

foto:

http://thatgirllucy.files.wordpress.com ... mpson1.jpg

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 00:19

Ik heb ooit wel mijn haar met henna geverfd - dat was toen henna om je haar blond te maken - maar dat pakte niet op mijn haar. Heb het gekocht in zo'n alternatief Oosters winkeltje. Kostte maar 5 euro maar het was wel een gigantische rotzooi om in je haar te doen (poeder dat je dan moet mengen met water, wordt een ranzige pasta die je in je haar moet smeren en zo laten intrekken) en uiteindelijk hielp het niks. Maar ik gok dat henna om je haar donker te verven beter pakt :+

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 00:26

Mijn moeder verfde mijn tante altijd de haren met henna. Bij mijn tante was het wel niet als op de foto, het was heel donker bruin maar als had de gloed wel een rode kleur. Volgens mij echter ligt het gewoon er aan hoeveel henna met hoe veel water etc. voor welke kleur. Ik zal het morgen eens vragen aan mijn moeder. Ook waar je het kan kopen enzo.

Moiryn

Re: Henna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 18:29

Ik heb het dus gekocht, 2 pakjes bij de Tuinen (gewone Henna, dus rood.) heb het op een plukje haar uit mijn borstel uitgeprobeerd, dat werd na 4 uur knaloranje. :+ Heb het opnieuw geverfd, heb gelezen op internet dat hoe vaker je het verft hoe donkerder/feller de kleur word. Gelukkig is het geen groen geworden ofzo (met mijn geblondeerde haar).

Ik dacht er ook aan om het nu gewoon bruin te verven en dan henna er over te gooien, maar durf het niet aan om kort na het verven er henna over te doen. Laatste keer dat ik nu geverfd heb is 4 maanden.

Henrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 23:19

Hoi,

ik verf mijn haar al een paar jaar met Henna. Ik koop het bij een Turkse supermarkt, kost mij 1,10 per pakje en aangezien ik lang en veel haar heb gebruik ik er altijd 2.
Als ik jou was zou ik het niet eerst met bruine gewone verf verven en daarna met henna. Als je het toch met henna wil gaan verven zou ik het meteen doen en er gewoon flink wat supersterke koffie aan toevoegen, dat zorgt ervoor dat het wat donkerder wordt.
Zelf maak ik de henna als volgt klaar: hele sterke rooibosthee zetten (van 10 zakjes) en daar het hennapoeder in oplossen. Net zolang er aan toevoegen totdat je ong. de dikte van yoghurt hebt en daarna doe ik er nog een flinke scheut olijfolie door voor extra verzorging van mijn haar.
Daarna doe ik het in mijn haar ( wel een kliederboel altijd!) en doe ik er plastic huishoudfolie omheen en nog een oude muts op. (je begrijpt dat ik dan de deur voor niemand open doe...) Dat laat ik vervolgens een aantal uren (gemiddeld 4 á 5 uur, soms ook een dag) zitten en voíla!

Denk er wel aan: henna kun je niets overheen verven, dat moet er uitgroeien!! Je kunt er wel overheen verven maar de rode gloed zal altijd te zien blijven!!!!

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 11:21

http://www.islamproducten.nl >> drogist >> makeup en verzorging

en bij de marokkaanse supermarkten en winkeltjes kan je alle soorten krijgen

je kan er inderdaad olijfolie, koffie, knoflook en arganolie in doen. gewoon een dagje laten zitten. ook met uitspoelen kan je ei en honing gebruiken. maar je kan ook kant en klare hennakleuringpakjes kopen. met gebruiksaanwijzing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 12:26

Ik kleur regelmatig bij met Henna. Waar ik heel erg op let is dat er geen metaalzouten in de Henna zitten (Hennaplus is bijvoorbeeld vrij van metaalzouten). Metaalzouten kunnen namelijk heel verkeerd reageren met bestanddelen van normale haarverf. Hennaplus hennapoeder kun je trouwens in verschillende kleuren krijgen. Bij bruine varianten zijn er dan bijvoorbeeld andere stoffen aan de henna toegevoegd om het donkerder te maken. Mocht je voor een ander merk kiezen, let er dan op dat er geen metaalzouten inzitten maar ook geen PPD.

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 17:13

Ik heb 2 pakjes Hennapoeder gekocht, wilde het eerste even uitproberen, en voor dat geld..:P

Heb uitgeprobeerd op een plukje haar, 2x gedaan, 1e keer ging niet zo goed, na 2x was het echt feloranje..Durf het nu eigenlijk niet meer te doen omdat ik dus echt roodbruin wil en niet oranje/rood.

Weet iemand wat je er bijvoorbeeld bij dat mengsel kan doen zodat het ECHT roodbruinachtig wordt? :)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 17:22

Moiryn schreef:
Ik heb 2 pakjes Hennapoeder gekocht, wilde het eerste even uitproberen, en voor dat geld..:P

Heb uitgeprobeerd op een plukje haar, 2x gedaan, 1e keer ging niet zo goed, na 2x was het echt feloranje..Durf het nu eigenlijk niet meer te doen omdat ik dus echt roodbruin wil en niet oranje/rood.

Weet iemand wat je er bijvoorbeeld bij dat mengsel kan doen zodat het ECHT roodbruinachtig wordt? :)

Zwarte of zoals gezegd rooibosthee gebruiken in je mengsel. :)

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 17:34

Weet je dat zeker? :o

Ga dan even kijken of er rooibos thee is :P. Moet je dat dan inplaats van kokend water gebruiken of gecombineerd met kokend water? :+ En hoeveel thee zou je nodig hebben om 1 plukje haar te doen?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 20:33

Heb het meteen even allemaal aan mijn moeder gevraagd. Zei zegt dat henna op blond haar altijd een grote kans heeft oranje te worden. Neem dus een kleur die donker genoeg is. Ze heeft uitgelegd hoe zij het altijd deed. Wat je allemaal nodig hebt: een pakje henna, een beetje citroensap, een goede scheut rode wijn en zwarte thee. Dus eerst henna in een bakje, daarna de scheut wijn gevolgd door het citroensap en dan de thee erbij tot het een papje is dat niet te vloeibaar is. Het moet namelijk goed in je haar blijven zitten. Zorg dat je haar een paar uur vantevoren gewassen is en droog is. Dan kun je de henna gaan aanbrengen, masseer het goed in overal en denk aan je voorhoofd, henna kan de huid een paar dagen laten verkleuren. Is alles aangebracht dan wikkel je het in plastic folie en dan in aluminiumfolie. En dan laat je het 4 tot 5 uur intrekken. Hopelijk heb je er wat aan!

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 08:23

henna kan meer dan 2 weken op je huid zitten. dus inderdaad uitkijken. koffie wilt ook helpen. maar ik zou gewoon die pakjes van de site kopen die ik je gaf. daar heb je ook meerdere tinten, je kan bv de donkerste nemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 13:36

jameyskatje schreef:
henna kan meer dan 2 weken op je huid zitten. dus inderdaad uitkijken. koffie wilt ook helpen. maar ik zou gewoon die pakjes van de site kopen die ik je gaf. daar heb je ook meerdere tinten, je kan bv de donkerste nemen

Zijn die vrij van metaalzouten?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 14:19

dat weet ik niet, heb er nooit op gelet. eventueel kan je een email sturen om dat te vragen, ze reageren altijd wel snel

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 18:58

Hejhej, hier nog een henna-hoofd.

Let er wel op: het gaat er niet meer uit, ik herhaal: niet. Dus als je het beu bent, uit laten groeien of afknippen.
Gewone of donkerrode henna op blond haar wordt sowieso oranje. De pakjes van Ritual Sky zijn fijn, onder andere te verkrijgen bij de Erica drogist. Daar heb je ook een bruine variant van. Hoe het pakt is afhankelijk van je haar, het is altijd een beetje experimenteren. Het zal altijd roodachtig blijven.

Henna maak je dus inderdaad met toevoeging van citroensap. Dat zorgt dat het pakt op je haar. Als je bijvoorbeeld rood verft kun je er rode wijn bij doen, als je het bruin wilt kun je koffie(prut) toevoegen. Eventueel nog aanlengen met lauw water. Het belangrijkste is dat je het een nachtje op kamertemperatuur laat staan voor je het aanbrengt. Dan komt de kleurstof uit het poeder in het mengsel.

Het is echt een geklieder, het moet de vorm hebben van zachte modder. Als het wateriger is blijft het niet zitten en gaat het druipen, als het dikker is krijg je het er niet ingesmeert, dan brokkelt het er weer uit. Het moet ook wel echt even blijven zitten, sommigen laten het 2 uur zitten, ik een uur of 4.

Als het pakt blijft henna dus beter zitten dan gewone verf, als gewone verf op je haar niet pakt gaat het met henna-plus (die gewone henna verf) ook niet lukken.

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 19:12

Ik heb het nogmaal geprobeerd, met Lush Caca Marron dit keer.

Het blijft gewoon oranje. Wel iets donkerder dan eerst maar het blijft gewoon oranje..En ik wilde dus een meer kastanjebruine kleur >;)