hartkloppingen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

unicorn_kiss

hartkloppingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 19:13

Ik heb het regelmatig, vroeger vaker dan nu.
Houdt zo'n 2 minuten aan
Wie herkent dit, is dit gevaarlijk en wat kan eraan gedaan worden?

groeten

miss_kippie

Re: hartkloppingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 19:16

zal der maar naar laten kijken als ik jou was ik heb het zelfde mijn hartslag is in rust 120 dat moet 70 zijn en als ik wat doe is hij 180 ik loop bij een cardioloog we zijn nu met medicijnen bezig

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 19:16

Hartkloppingen zijn onschuldig. Heb je verder nog meer klachten? Duizeligheid, licht gevoel in het hoofd o.i.d.?
Dan moet je wel even aan de bel trekken. Maar anders kan het geen kwaad. :)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 19:22

Als je daarnaast nog klachten hebt zou ik naar de dokter gaan, anders kan het inderdaad weinig kwaad. Geen last van stress of iets dergelijks?

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 21:38

Mijn hartkloppingen zijn niet onschuldig helaas.
Heb er een stoornis bij.

als je er langer lastvan houd, zal ik er wel ff naar laten kijken. Je weet het nooit, en een onderzoekje kan geen kwaad.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 21:42

Even een onderzoekje laten doen en je weet (9 van de 10 keer) waar je aan toe bent en wat je precies hebt. Ook beter voor je eigen gemoedsrust denk ik :(:)

Audi_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 02:05

Mijn vader heeft daar ook last van.
Zou als ik jou was toch maar even langs de dokter gaan.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 16:55

Ik heb ongeveer een jaar geleden een volledig hartonderzoek laten uitvoeren, daarbij hebben ze niks gevonden.
Maar ik vind het soms wat onrustwekkend

miss_kippie: Ik heb geen supersnelle hartslag hoor (enkel bij sport), hartkloppingen betekent een soort van 'tussenslag' tussen 2 hartslagen door (die ook anders aanvoelt)

De dokter heeft me al vertel dat het onschuldig is.
Maar het voelt niet zo

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 16:56

ladyzwien schreef:
Heb er een stoornis bij.

als je er langer lastvan houd, zal ik er wel ff naar laten kijken. Je weet het nooit, en een onderzoekje kan geen kwaad.

Wat is die stoornis precies als ik dat mag vragen?

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 16:57

Het kan ook een uiting van stress/spanning zijn. Was bij mij ook. Heel onschuldig volgens de HA maar ik vond het doodeng.
Heb het nu af en toe nog en dan moet ik m'n best doen om niet allerlei enge scenario's te gaan bedenken en probeer ik te denken aan wat de HA zei.

Elvira24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 17:14

rook je?

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:16

unicorn_kiss schreef:
ladyzwien schreef:
Heb er een stoornis bij.

Wat is die stoornis precies als ik dat mag vragen?

Heb een hartritmestoornis in mijn linkerkamer. Heb ik sinds me 17e ( ongeluk met paard) Heb 5 jaar aan de medicijnen gezeten en mocht dit jaar stoppen, dat is mij 3 weken gelukt, maar helaas zonder medicijnen wil niet.
Mijn hartritme is veelste hoog en te onregelmatig zonder medicijnen ( lees als ik slaap 160 x per min.)

Mijn broertje had soms ook hartkloppingen( dit was meer dan 1,5 jaar geleden) nu die al zijn rijbewijzen heeft is die toch maar ff heen gegaan voor een onderzoek. Helaas is het niet goed, heeft ie een lekkende hartklep ( lees heel erg, hartspier al verdikt) die wordt geopereerd. Hier zijn officieel helemaal geen symptonen voor.
Verder hebben wij nog nooit hartpatienten in de familie gehad, en in ons gezin in 1 keer 2.

Onderzoek kan geen kwaad, me andere broertje moet ook worden onderzocht nu.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:41

mijn zus is aan hart problemen over leden dus bij ons komt het ook erg hard aan dat ik ook hart problemen heb.ik ben 3 maanden terug geopereerd aan een gezwel in me hals toen hebben ze twee keer in moeten grijpen omdat me hart op eens stopte en dan weer langzaam ging.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:48

Mijn pa had hartkloppingen, en nu ze hem hebben onderzocht bleek hij last te hebben van hartritmestoornis. Dit schijnt zelf niet gevaarlijk te zijn, het kan bijvoorbeeld geen hartstilstand veroorzaken, maar het gevaar bij een hartritmestoornis is dat er kleine bloedpropjes in het hart kunnen ontstaan en die kunnen dan ergens in een ader vast komen te zitten. En dat is natuurlijk wel erg serieus.
Maar zo'n hartritmestoornis kan alleen worden gezien op het moment dat het hart ook echt ontregelmatig klopt. Dat is dus niet de hele dag zo.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 20:43

Hoi,

ook ik heb er last van gehad. Wat voel je precies en hoe vaak heb je het? En ook erg belangrijk (!!!) wanneer heb je het het meeste??? Dit vraag ik omdat het schijnbaar het meeste voorkomt als je rustig zit of ligt. Dan is het meestal erg onschuldig en veel mensen hebben dit. Maar als je er tijdens het sporten ook veel last van hebt zou ik het even laten nakijken.

Bij mij was het boem, boem, boem, ..., BOEM, BOEM, boem boem. Bij de puntjes sloeg mijn hart zeg maar een keer niet en de twee slagen er na juist heel hard (niet snel maar hard). Het was ook duidelijk voelbaar in mijn hals of pols. En bij de BOEM, BOEM voelde ik mijn hart echt flink in mijn keel slaan. Het voelt echt angstig aan, maar is meestal erg onschuldig.

Ik had het heel erg in een periode van stress. Soms tot 20 keer per uur!!! Bijna altijd (als je gezond bent) is het onschuldig en hebben heel veel mensen het. Caffeine (cola, energiedranken, koffie), roken, alcohol en chocolade kunnen het blijkbaar mede veroorzaken.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 24-09-09 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 20:49

Mijn schoonzusje heeft een tweede 'starter' in haar hart. Heeft ze medicijnen voor maar wordt daar heel suf van... Wat zij heeft is niet gevaarlijk, alleen vervelend.. Rustig gaan zitten en je vooral op je ademhaling focussen helpt dan (bij haar tenminste)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 20:52

Sorry dubbel gepost
Laatst bijgewerkt door Vayo op 24-09-09 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 20:58

MysticTinker schreef:
Mijn pa had hartkloppingen, en nu ze hem hebben onderzocht bleek hij last te hebben van hartritmestoornis. Dit schijnt zelf niet gevaarlijk te zijn, het kan bijvoorbeeld geen hartstilstand veroorzaken, maar het gevaar bij een hartritmestoornis is dat er kleine bloedpropjes in het hart kunnen ontstaan en die kunnen dan ergens in een ader vast komen te zitten. En dat is natuurlijk wel erg serieus.
Maar zo'n hartritmestoornis kan alleen worden gezien op het moment dat het hart ook echt ontregelmatig klopt. Dat is dus niet de hele dag zo.

Ja, maar dit zijn twee verschillende dingen hartkloppingen en hartritmestoornis. Bij het laatste slaat het hart als het ware op hol en moet die soms met medicijnen of met een schok terug in het ritme gebracht worden. Ik denk niet dat de TS last heeft van hartritmestoornissen. Waarschijnlijk (niet altijd dus!!!) is het gewoon een onschuldige extra systole.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 21:02

Mijn vriend loopt sinds een maand bij de cardioloog vanwege hartkloppingen. Ze zijn echt niet onschuldig.
Hij heeft waarschijnlijk een extra zenuw naar zijn hart toe die het normale ritme van je hart in de war schopt. Daardoor heeft hij soms wel 15 min last van hartkloppingen.

Ik zou er toch voor de zekerheid even naar laten kijken. Mocht het niets zijn dan ben je in ieder geval gerust gesteld!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 21:06

eempiej schreef:
Mijn vriend loopt sinds een maand bij de cardioloog vanwege hartkloppingen. Ze zijn echt niet onschuldig.
Hij heeft waarschijnlijk een extra zenuw naar zijn hart toe die het normale ritme van je hart in de war schopt. Daardoor heeft hij soms wel 15 min last van hartkloppingen.

Ik zou er toch voor de zekerheid even naar laten kijken. Mocht het niets zijn dan ben je in ieder geval gerust gesteld!

Nee, inderdaad! Daarom zet ik er ook met uitroeptekens achter dat het niet altijd onschuldig is. Maar .... in de meeste gevallen gaat het om een onschuldige extra systole. Maar het kan nooit geen kwaad om er eens naar te laten kijken. Al is dat al een keer gedaan en toen kwam er niets uit.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 09:03

Delphi schreef:
Hoi,

ook ik heb er last van gehad. Wat voel je precies en hoe vaak heb je het? En ook erg belangrijk (!!!) wanneer heb je het het meeste??? Dit vraag ik omdat het schijnbaar het meeste voorkomt als je rustig zit of ligt. Dan is het meestal erg onschuldig en veel mensen hebben dit. Maar als je er tijdens het sporten ook veel last van hebt zou ik het even laten nakijken.

Bij mij was het boem, boem, boem, ..., BOEM, BOEM, boem boem. Bij de puntjes sloeg mijn hart zeg maar een keer niet en de twee slagen er na juist heel hard (niet snel maar hard). Het was ook duidelijk voelbaar in mijn hals of pols. En bij de BOEM, BOEM voelde ik mijn hart echt flink in mijn keel slaan. Het voelt echt angstig aan, maar is meestal erg onschuldig.

Ik had het heel erg in een periode van stress. Soms tot 20 keer per uur!!! Bijna altijd (als je gezond bent) is het onschuldig en hebben heel veel mensen het. Caffeine (cola, energiedranken, koffie), roken, alcohol en chocolade kunnen het blijkbaar mede veroorzaken.

Ik rook(te) idd al een hele tijd en het hele verhaal klopt ook voor mij. Je hebt me gerustgesteld

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 10:23

ik heb de hele dag door dat me hart te snel gaat en dat hij te weinig zuurstof rond pompt dus ik val ook vaak flauw maar ja ze zijn nu aan het zoeken welke medicijnen aan slaan.

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 11:13

Heb hier ook last van, meestal 's ochtends als ik net uit bed kom. Ook onderzoeken gehad en adrenalineremmers, maar werd er ook erg suf van. Kon ook niet veel kwaad volgend de dokter, maar je voelt je zo 'opgejaagd' zag mn hele shirt heen en weer gaan als ik naar beneden keek :=
Denk dat het idd zoals Delphi zegt, dat dat het was.. energy drank ed zijn ook funest bij mij.

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 17:59

Hey! Heb hier ook vaak last van. Ben bij een cardioloog geweest. Hele mikmak aan onderzoeken gehad. Had inderdaad hartkloppingen, was te zien aan de resultaten. En hierbij een lage bloeddruk. Was verder onschuldig, maar moet wel mijn bloeddruk onder controle houden met veel zout eten ed. Heb een keer heel stom tijdens een festival geen minuut geslapen 's nachts en de volgende dag heel veel koffie en red bull gedronken en gerookt als een ketter. Toen ben ik wel flauw gevallen, maar dat was meer van de bloeddruk dan van de hartkloppingen.
Het is echt een freaky gevoel, maar kan echt geen kwaad, je hart stopt er niet zomaar mee. Gebruik je trouwens neusspray?

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:00

mijn hele hart is verder gecontroleerd, maar met de bloedsomloop enz. is verder niks mis. Het is alleen allemaal erg vervelend.