Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
unicorn_kiss schreef:ladyzwien schreef:Mijn hartkloppingen zijn niet onschuldig helaas.
Heb er een stoornis bij.
als je er langer lastvan houd, zal ik er wel ff naar laten kijken. Je weet het nooit, en een onderzoekje kan geen kwaad.
Wat is die stoornis precies als ik dat mag vragen?
MysticTinker schreef:Mijn pa had hartkloppingen, en nu ze hem hebben onderzocht bleek hij last te hebben van hartritmestoornis. Dit schijnt zelf niet gevaarlijk te zijn, het kan bijvoorbeeld geen hartstilstand veroorzaken, maar het gevaar bij een hartritmestoornis is dat er kleine bloedpropjes in het hart kunnen ontstaan en die kunnen dan ergens in een ader vast komen te zitten. En dat is natuurlijk wel erg serieus.
Maar zo'n hartritmestoornis kan alleen worden gezien op het moment dat het hart ook echt ontregelmatig klopt. Dat is dus niet de hele dag zo.
eempiej schreef:Mijn vriend loopt sinds een maand bij de cardioloog vanwege hartkloppingen. Ze zijn echt niet onschuldig.
Hij heeft waarschijnlijk een extra zenuw naar zijn hart toe die het normale ritme van je hart in de war schopt. Daardoor heeft hij soms wel 15 min last van hartkloppingen.
Ik zou er toch voor de zekerheid even naar laten kijken. Mocht het niets zijn dan ben je in ieder geval gerust gesteld!
Delphi schreef:Hoi,
ook ik heb er last van gehad. Wat voel je precies en hoe vaak heb je het? En ook erg belangrijk (!!!) wanneer heb je het het meeste??? Dit vraag ik omdat het schijnbaar het meeste voorkomt als je rustig zit of ligt. Dan is het meestal erg onschuldig en veel mensen hebben dit. Maar als je er tijdens het sporten ook veel last van hebt zou ik het even laten nakijken.
Bij mij was het boem, boem, boem, ..., BOEM, BOEM, boem boem. Bij de puntjes sloeg mijn hart zeg maar een keer niet en de twee slagen er na juist heel hard (niet snel maar hard). Het was ook duidelijk voelbaar in mijn hals of pols. En bij de BOEM, BOEM voelde ik mijn hart echt flink in mijn keel slaan. Het voelt echt angstig aan, maar is meestal erg onschuldig.
Ik had het heel erg in een periode van stress. Soms tot 20 keer per uur!!! Bijna altijd (als je gezond bent) is het onschuldig en hebben heel veel mensen het. Caffeine (cola, energiedranken, koffie), roken, alcohol en chocolade kunnen het blijkbaar mede veroorzaken.