lage bloeddruk, bleek tandvlees, duizelig.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

lage bloeddruk, bleek tandvlees, duizelig.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 13:59

Ik heb van natura een lage bloeddruk, dit heeft te maken met mijn gewicht en is wat dat betreft, in verhouding normaal.

Maar nu ben ik sinds vandaag weer ongesteld (sinds tijden...), en voel ik me echt een partij duizelig, niet leuk meer!
Ik keek ook net even in de spiegel, naar mijn tandvlees, en schrok best van de kleur. Normaal gesproken heb ik vrij donkerroze tandvlees, maar nu is het heel erg licht! Ook ben ik in mijn gezicht erg bleek.

Ben ook al sinds gistermiddag misselijk, geen eetlust, heb tintelingen in gezicht,handen en voeten en heb het ijskoud. Ik herken dit gevoel, en ik weet dat ik nu heel erg moet oppassen, gezien dit voor mij het 'voorstadia' van flauwvallen is.

Ik denk (weet wel zeker) dat het met het bloedverlies te maken heeft, omdat ik een tijdje terug na het bloedprikken (1 klein buisje), ook goed ziek werd, met 100% precies dezelfde symptomen als nu.

Mijn vraag is, hoe kan ik dit verminderen?
Het is nu door de weeks, en heb school, en ik wil niet de hele week ziek thuis blijven zeg maar.
De vorige keer zei de huisarts dat het vanzelf wel beter werd, klopt ook wel, maar ik kan het me niet veroorloven om nog 3 dagen ziek thuis te zijn.

Ik heb net (uur geleden) even goed gegeten en gedronken, maar beter word het er niet op.

orienta

Re: lage bloeddruk, bleek tandvlees, duizelig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:01

moet je even veel suiker eten dat helpt goed als je duizelig bent
bijvoorbeeld even siroop met niet te veel water drinken!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:04

Misschien een raar idee, maar vlees eten? Doet me denken aan bloedarmoede/ijzer gebrek :j

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:05

Als je in je weekje bent verlies je veel ijzer, daardoor kan je duizelig worden, tandvlees bleek worden ( eigenlijk alle symptomen die jij beschrijft)

Je kunt gewoon bij de drogist/hema een potje ijzerpilletjes kopen, op de achterkant staat de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid ( en anders even googlen).

Ik knap er altijd een hoop van op :)
Laatst bijgewerkt door Kim90 op 23-09-09 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:09

klinkt als ijzertekort
Ook je bloedsuiker even (llaten) meten lijkt me verstandig

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:11

Geen idee wat het kan zijn, heel veel sterkte iniedergeval. :(:)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:11

Ik heb vaak gehoord dat (rinse) appelstroop goed werkt :j Op een boterham zit ruim de helft van wat je dagelijks aan ijzer moet binnenkrijgen. En door de suiker krijg je inderdaad weer wat meer energie.
En meer zout eten helpt om de bloeddruk te laten stijgen, doordat zout ervoor zorgt dat de aderen meer water vasthouden. Dus drink eens een mok boullion of eet wat meer zoute drop elke dag :)

Ilsje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:13

Ik zou alvast maar beginnen met ijzertabletten te slikken (volgens mij kun je die inderdaad halen bij de drogist en de apotheek). Verder zou ik ook even bij de huisarts je bloed laten nakijken, tegenwoordig kunnen ze met een vingerprikje je hb-gehalte al bepalen en gelijk zien of je bloedarmoede hebt.
De klachten die je beschrijft doen me namelijl heel erg denken aan bloedarmoede.
Verlies je veel bloed tijdens je menstruatie? Anders zou je mss ook aan een spiraaltje of een specifieke anticonceptiepil kunnen gaan om je bloedverlies op die momenten te verminderen.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:13

Hoe laag is je bloeddruk als ik vragen mag?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:18

Ijzertabletten zou ik niet zomaar gaan slikken... Misschien een idee om het ijzergehalte in je bloed te laten meten?
Appelstroop bevat inderdaad een hoop ijzer. Hier staat nog verder wat info: http://www.medicinfo.nl/d_2506#a_2506_2
Onder andere dat vitamine C ook belangrijk is voor de opname van ijzer. Sterkte!

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:21

_Tara_ schreef:
Ijzertabletten zou ik niet zomaar gaan slikken... Misschien een idee om het ijzergehalte in je bloed te laten meten?
Appelstroop bevat inderdaad een hoop ijzer. Hier staat nog verder wat info: http://www.medicinfo.nl/d_2506#a_2506_2
Onder andere dat vitamine C ook belangrijk is voor de opname van ijzer. Sterkte!

ijzertabletten zijn niet gevaarlijk of schadelijk voor je als je je aan de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid houdt;) Als je lijf geen ijzer nodig heeft plas je het gewoon weer uit..

Edit: heb even opgezocht dat de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid rond de 15 miligram is voor vrouwen.
Schadelijk wordt ijzer pas als je boven de 50 miligram gaat zitten.
Laatst bijgewerkt door Kim90 op 23-09-09 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:21

Ijzer plas je echt niet uit hoor... Dat stapelt zich op in je lever waardoor er leverschade ontstaat.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:24

orienta schreef:
moet je even veel suiker eten dat helpt goed als je duizelig bent
bijvoorbeeld even siroop met niet te veel water drinken!

Suiker? Zout! toch? Dat had ik ergens gelezen geloof ik dat ging over anorexia meisjes en die likten snel zout als ze duizelig werden om te voorkomen dat ze flauwviellen

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:24

klopt alleen vitamine C plas je uit, dus daarvan kun je zo'n heel potje op eten o peen dag als je wilt!

Ik zou inderdaad toch eerst voor de appelstroop gaan, en anders even HA bellen..

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:25

Ik zou even een bloedtestje laten doen bij de huisart Als je echt ijzer tekort hebt geven ze je ijzertabletten en wordt je hierop in de gaten gehouden, ik moet regelmatig langs voor controle. Die ijzertabletten mag je niet altijd blijven slikken, dit is niet goed voor je lichaam(dat zegt mijn internist), dus het lijkt me dan niet handig ze gewoon bij de drogist te gaan halen..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:27

Dat van die appelstroop schijnt nu niet meer zo te zijn trouwens... Vroeger maakten ze dat in ijzeren potten en dan kwam dat ijzer dus ook in die stroop.

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:28

_Tara_ schreef:
Ijzer plas je echt niet uit hoor... Dat stapelt zich op in je lever waardoor er leverschade ontstaat.

Heb even de informatie van wikipedia afgehaald en bij mijn vorige bericht gezet :)

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:31

_Tara_ schreef:
Dat van die appelstroop schijnt nu niet meer zo te zijn trouwens... Vroeger maakten ze dat in ijzeren potten en dan kwam dat ijzer dus ook in die stroop.

MIjn internist raadde me wel aan om af en toe appelstroop te eten. Ijzer zit er nogsteeds in hoor. :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:31

Ok maar je weet nooit hoeveel gram je al binnen krijgt via je voedsel bv. Vitamine C zou je wel gewoon bij kunnen slikken want dat plas je inderdaad toch wel uit. Maar met ijzer zou ik zelf gewoon even langs de dokter gaan.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:33

roxxxiejjj schreef:
_Tara_ schreef:

MIjn internist raadde me wel aan om af en toe appelstroop te eten. Ijzer zit er nogsteeds in hoor. :)

Je hebt gelijk... Even verder googlen leverde op dat het niet in ijzeren maar in koperen ketels werd gemaakt vroeger dus dat had er niks mee te maken. De ijzer komt uit de suikerbieten. Die zitten er nu ook nog gewoon in verwerkt dus lijkt mij logisch dat er ook nog gewoon ijzer in zit.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:33

klinkt inderdaad als (acute)anemie: Wil zeggen ijzer te kort, bloedarmoede.

Wat helpt is rode bieten eten, appelstroop op je brood doen en vitamine C slikken.. raad je toch wel aan om het even in de gaten te houden en anders even naar de HA te gaan :) sterkte

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:34

veel suiker zal denk ik niet helpen, ijzer of zout daarentegen wel. Vroegah had ik ook altijd een lage bloeddruk (40 om 70) en gek genoeg adviseerde de arts niks. Via via sprak ik iemand die hetzelfde had en die heeft toen het advies van een arts gehad om meer zout te eten, dit puur om je bloeddruk te verhogen.
Wat het ijzer betreft zou ik eventjes bloed laten prikken. Misschien ff wachten tot je feestweek voorbij is, aangezien je de vorige keer slecht reageerde op bloedprikken (en je voelt je nu al niet zo goed).

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:36

Er zijn heel wat vrouwen die beroerd zijn tijdens de ongesteldheid.Als je daarbij ook nog onregelmatig bent,dan wordt het er niet beter op.
Misschien eens met een gynecoloog gaan praten?

Ilsje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:39

Als je op een goede manier tijdelijk en wanneer het nodig is (zoals staat op de verpakking) ijzertabletten slikt loop je echt geen leverbeschadiging op hoor.
In tegendeel: bij een anemie duurt het vaak enkele maanden voordat je ijzer weer een beetje op peil is als je ijzertabletten slikt.
Maar het beste advies is hier al meerdere keren gegeven: gewoon even langs de huisarts. Veel beterschap!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:40

Veerle90 schreef:
klopt alleen vitamine C plas je uit, dus daarvan kun je zo'n heel potje op eten o peen dag als je wilt.

Ik zou tegen eerst even gaan googlen vorrdat je van alles roept...

Citaat:
5. Overdosis vitamine C
Een teveel wordt via de urine uitgescheiden, maar toch kunnen er schadelijke effecten optreden. Bij doseringen hoger dan twee gram per dag kunnen diarree en darmklachten ontstaan. Een hoge inneming aan vitamine C kan ook gepaard gaan met een verhoogde uitscheiding van oxaalzuur met de urine. In het verleden werd gedacht dat hierdoor het risico op de vorming van nierstenen groter was, maar dit is nooit bevestigd in onderzoek

Bron:
http://www.goedgevoel.be/gg/nl/787/Vita ... aden.dhtml