rsi? of toch iets anders?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SamIceBlue

rsi? of toch iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 09:07

Als eerste is het denk ik handig om te weten dat ik op mijn werk (werk 40 uur in de week) de hele dag achter mijn computer zit, en ook veel met mijn muis doe. Daarnaast zit ik thuis ook regelmatig achter de computer i.v.m. cursus voor mijn werk.

Afgelopen week is het erg druk geweest op mijn werk, mede doordat een collega ziek is en er 2 op vakantie waren. Een paar dagen geleden merkte is toen ik 's ochtends wakker werd, dat als ik een vuist maakte dat ik daarna mijn vingers niet meer 'uit kon rollen' maar dat mijn vingers het laatste stuk echt een soort van 'terugsprongen'. Ik heb dit inmiddels al vaker gehad. Wat later op de ochtend is het wel over en gaat het weer normaal.

Is er iemand die dit herkend?

Haagsemeid

Re: rsi? of toch iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 15:50

Dat is inderdaad een nadeel van veel achter de pc zitten.
Toch meer rust nemen. Stoelen, tafels, muizen, toetsenborden etc goed afstemmen.
En RSI komt voor een deel ook voort uit stress.

TurdusMerula

Re: rsi? of toch iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 17:34

Kan best RSI zijn hoor...

Probeer regelmatig rust te pakken idd, dus af en toe even lopen, even wat bewegen, koffie pakken, hand van de muis af, enz...

En de boel netjes afstellen idd...

Maar dan nog is 40 uur gewoon veel...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 12:24

je merkt juist smorgens dit?

dan zou het ook kunnen dat je een verkeerde slaaphouding hebt.
misschien lig je zodanig in je bed dat er daardoor in je arm/handen iets afgekneld word.

klinkt heel idioot,maar het kan wel.
heb zelf jaren geleden erge last gehad van tintelingen in ringvinger en pink.
meende toen dat het werkgerelateerd was en heb om een doorverwijzing naar het ziekenhuis gevraagd.,

ben er op de foto gezet, er is een EMG ( spier/zenuwonderzoek)gemaakt
en conclusie was dat ik snachts bovenop 1 arm lag te slapen terwijl deze sterk gebogen was. :+
daardoor werd de zenuw in de elleboog afgeknelt die dus deze verschijnselen veroorzaakte.
heb 6 weken met een brace om moeten slapen zodat mijn arm recht bleef en sindsdien is het probleem over..

hoeft dus niet altijd van het werk te komen.let er eens op hoe je snachts ligt.
blijf je dit probleem toch houden is het niet onverstandig om ook een verwijzing te vragen want RSI kan op de lange termijn flinke last bezorgen