Door allergie minder weerstand?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Door allergie minder weerstand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 12:21

Hai,

Kan allergie ook zorgen voor een (continu) verminderde weerstand?

Ik zit namelijk om de maand aan de zware kuren omdat ik weer onstekingen in de luchtwegen heb en dat ben ik goed zat! Als er iemand verkouden is en die zit naast mij, is de kans heel groot dat ik ook verkouden word en dat dat dan gaat verergeren. Nu ben ik natuurlijk wel allang onder behandeling bij het ziekenhuis (in principe al vanaf mijn 4e) en weet niet eens hoe het is om zonder medicatie te leven. Maar ik blijf toch met die ene vraag zitten die ik de vorige keer vergeten ben te stellen daar:
Kan allergie mijn weerstand aantasten?

(gister heeft de huisarts een fax gestuurd naar het ziekenhuis voor een spoedafspraak (binnen 3 week eigenlijk) want dit werkt niet)

CM_

Re: Door allergie minder weerstand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 12:21

Ja zover ik weet wel.

Ben je astmatisch?

Asmatische mensen zijn idd vatbaarder voor verkoudheden.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 12:23

ik heb ook veel allergiën, ben asmatisch en heb idd ook een veel mindere weerstand.
Het gaat op het moment echt super *klopt af*
Je allergiën prikkelen je luchtwegen toch altijd, zo beredeneer ik het een beetje :Y)

ik had in 2006/2007 zulke jaren, als jij nu hebt, sterkte :(:)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 12:29

Ik heb het nu al 3 jaar (studie heeft bv al een keer een jaar stilgelegen dat ik mij heb uitgeschreven en vorig jaar ging het redelijk en schoot het wat op met de studie.... lig ik nu wéér achter *zucht* )

Ben inderdaad astmatisch, maar volgens de laatste onderzoeken van begin dit jaar ook weer niet :+ Scoorde daar goed toen.
Het schiet bij de allergoloog van geen meter op ivm lange wachtlijst. Volgende afspraak is pas in januari.

Begin er ondertussen gewoon flauw van te worden. Want wat ik ook doe, mijn weerstand is niet echt beter. Al is het nu wel beter dan in mijn slechtste jaar, toen had ik elke maand iets. Nu om de maand.

Dus zo te zien is er weinig hoop op verbetering zolang ik zo allergisch ben?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 13:07

Het kan, maar de verkoudheden kunnen ook komen door de medicijnen.

Zelf heb ik nu ook weer een flinke bronchitis te pakken, zit daarvoor o.a. aan de Prednisolon, antibiotica, en dan nog de standaard Ventolin + Symbicort (en de bisolvon hoestsiroop, stophoest, dropjes, mentholkauwgom, etc etc).

Vooral de 1e + 2e dag (afgelopen weekend) dat ik aan de Predni zat ben ik gigantisch verkouden geworden, opgelopen op het werk waarschijnlijk.
Gister niet naar school geweest, rustig aan gedaan en toen viel het mee. Vandaag wel naar school en ik ben spontaan weer aan het piepen en proesten.

Gebruik je ook een onderhoudsmedicijn voor je longen? Symbicort bijvoorbeeld? (Ontstekingsremmer + luchtwegverwijder).
Longverpleegkundige heeft mij dat aangeraden, ook al merk je niet veel verschil qua longfunctie, je legt toch een beschermlaag aan in je longen waardoor ze minder vatbaar zijn voor prikkels.

Sterkte ermee :)
Gister

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 13:12

Symbicort al 3 jaar nu in gebruik en daarvoor had ik ook al jaren soort gelijke medicatie :)
Medicatie is bewust omhoog gegooid toen en kan niet veel meer aan gesleuteld worden.
Verder nog de salbutamol voor nood :)
Voor de allergie krijg ik neusdruppels, oogdruppels en een pilletje.
Veel speling qua medicatie is er helaas niet meer.

(immuumtherapie is mijn volgende stap, maar het schiet dus bij die allergoloog niet op :+)