Even blind..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Even blind..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 07:07

Vannacht werd ik misselijk wakker, nouja, dus ik naar de badkamer en naast de wc gaan zitten in de hoop dat het nog zakte. Mijn moeder had inmiddels door wat er gebeurde en kwam erbij(hier bern ik haar zeker deze keer bijzonder dankbaar voor). Nouja, ik zit op de grond, en het is net of iemand het lickt uitdoet. Ik heb een lage bloeddruk en krijg zo nu en dan vlekken voor mijn ogen als ik te snel opsta ed, maar deze keer zat ik gewoon en gingen ze niet meer weg! Het duurde een seconde of 10 eer ik mezelf overtuigd had wat er gebeurde en riep daarna dan ook lichtelijk in paniek uit: 'Mama, ik ben blind!' Ma zei dat ik rustig moest blijven, en dat bleef ik dan ook en een halve minuut later kwam er weer wat aan licht binnen. Daarna zag ik snel alles weer(zover dat kan zonder bril). Ik heb altijd geroepen dat het wel mee moet vallen om blind te zijn, maar foei was dat even eng! Pa zegt dat mijn bloeddruk teveel gezakt was, nou prettig was het niet..

patos

Re: Even blind..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 07:14

Was je aan 1 oog of aan beide ogen blind? Zag je alleen maar zwart, of was het meer grijs?
Hoe kwam je ' blindheid' op? Leek het alsof iemand een gordijntje voor je ogen liet zakken?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 07:15

patos schreef:
Was je aan 1 oog of aan beide ogen blind? Zag je alleen maar zwart, of was het meer grijs?
Hoe kwam je ' blindheid' op? Leek het alsof iemand een gordijntje voor je ogen liet zakken?

Het was aan beide ogen en pikzwart. Het kwam heel snel en zoals ik me herrinner waren het vlekken, maar heel zeker weet ik het niet.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 07:56

dat is idd een te snelle bloeddrukdaling geweest. volgende keer gaan liggen, dan is het voor je lijf makkelijker te herstellen.

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 08:05

oei oei oei ... das schrikken !

vroeger had ik ook veel last van black outs, en dat blind
zijn is heel herkenbaar.
pfff, wat geeft je dat een rotgevoel ...

wees blij dat je moeder erbij was, dat gaf je tenminste nog een
beetje steun.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 09:05

Hoi,

klinkt idd als een snelle bloeddrukdaling. Ik ben vrij gevoelig om flauw te vallen en dan zie ik ook even helemaal niets.

Ga dan inderdaad liggen en leg je benen wat hoger door er bijv. een kussentje onder te leggen.

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 09:08

dat is wel eng zeg!soms kan het helpen als je je hoofd tussen je knieen doet en wacht tot het over gaat.Hopelijk gebeurt het niet vaker!

(p.s je hebt een spelfout in je onderschrift :+)

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 09:16

oawh dat moet schrikken zijn geweest heb dat ook een keertje gehad ;(

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 09:21

Ik heb zoiets ook wel eens, dan val ik haast flauw (bijv. je staat te snel op en dan moet je gelijk je hoofd naar beneden doen) anders dan zakt alles even weg en kun je ook haast niets meer zien. Heel stom, maar komt wel weer terug.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 12:27

Ja, ik ken het. := Gebeurde een keer op het werk. :\ Duurde ook een paar minuten voor ik weer wat zag. :j Was nog naar de huisarts geweest, maar die kon niet veel doen... Bloeddruk opgemeten en die was laag, maar dat scheen normaal te zijn voor jonge vrouwen. Heb het erna nooit meer gehad trouwens.

patrice02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 11:19

als ik lees dat je misselijk wakker wordt /licht in het hoofd tijdelijkle blindheid kunnen dit ook symptomen van migraine zijn, ik weet niet of je hier bekent mee bent ?(deze kunnen voorkomen zonder hoofdpijn vooraf )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 11:21

Die vlekken heb ik inderdaad ook vaak. Mijn arts zei dat ik sowieso moest zorgen dat ik altijd genoeg dronk, en het helpt mij wel. Misschien werkt het voor jou ook.