[VRAAG] 17 Jaar en nu last van groeipijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Charlotte_

[VRAAG] 17 Jaar en nu last van groeipijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 21:04

Hallo,

ik heb de laatste tijd, sinds een half jaar last van pijn in mijn been, voet arm vingers eigenlijk overal..
het is niet iedere dag, alhoewel de laatste tijd wel.. het lijkt wel op groeipijn, het doet gewoon zeer en het is als een soort steek maar dan heftiger, ik heb er nu ook last van in mijn knie.
ik ben 17 jaar en klein, niet extreem maar zeker niet groot ong 1.60
nooit heb ik echt een groeispurt gehad en aangezien ik nu zo'n pijn heb in mijn botten, de pijn lijkt echt in het bot te zitten namenlijk, vraag ik me af of ik dan eindelijk ( :) ) toch nog wat langer wordt?

ik ben nu al een dik jaar aan de pil en ben daar een paar kilo van aangekomen, de laatste tijd pas ik weer mijn broeken van 1.5 jaar geleden, die ik eerst niet paste, na mijn gevoel ben ik niet veel afgevallen (eet wel gezond snoep weinig) maar aangezien mijn broeken me weer passen zou dit dan ook te maken kunnen hebben met groeien?

ik ben een tijd geleden na de dokter geweest vragen over als ik nog zou groeien (aangezien ik niet erg groot ben), het kon wel zei hij maar het zou dan maar een klein beetje zijn..
ik heb toen niet gevraagd over die pijn ( scheuten ) omdat ik het vergeten was
maar aangezien ik nu pijn heb wat ik eerder (paar jaar geleden)nooit heb gevoeld. denk ik dat het groeipijn is..

iemand ervaring hiermee die het zelf ook heeft gehad ? of iemand die weet wat het is?

natuurlijk kan ik naar de dokter gaan.. maar ik ben er nu al zo vaak geweest dit jaar over klachten over moe zijn de pil enz.. dat ik even geen zin heb om nu weer te gaan aangezien het mij niet ernsit lijkt, want wat kan het anders zijn dan groeipijn?
daarnaast duurt de pijn nooit veel langer dan een paar minuten

AnnemiekvM

Re: [VRAAG] 17 Jaar en nu last van groeipijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:05

Voor groeipijn lijkt het mij wat laat.
Overbelasting?

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 21:07

dat lijkt mij niet aangezien ik het overal heb,
in mijn voet, arm vingers alleen op dit moment in mijn knie maar dit heb ik al een paar dagen, dit is denk ik wel overbelasting maar de rest niet dacht ik..dat lijkt me sterk dat ik me vingers en voeten overbelast..?
ik heb het ook snachts dan wordt ik wakker of ik kan niet slapen omdat ik echt pijn scheuten heb zeg maar van een minuut of 2 soms langer

Peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 10:46

Je groeit geloof ik tot je 21e. Dus zal me niet verbazen dat je last hebt van groeipijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:05

Peach schreef:
Je groeit geloof ik tot je 21e. Dus zal me niet verbazen dat je last hebt van groeipijn.

Dit is niet waar ;) Rond je 15e-17e (meisjes iets eerder dan jongens) sluiten je groeischijven. Op dat moment kun je dus niet meer groeien.
Het is wat laat, maar op zich zou het nog best kunnen, dat je wat later bent met je ontwikkeling dan andere meisjes. Hoe is het met de rest van je ontwikkeling? (menstruatie, vrouwenvormen, borstgroei e.d.)

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:08

Ik heb ook nog wel eens last van groeipijn (tenminste ik neem aan dat dat het is.. anders zou ik het niet weten) en ben 18. Precies hetzelfde gevoel als jou, het meeste bij m'n ellebogen, knieen en polsen. Ik denk dat het wel kan :)

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:12

het kan best groeipijn zijn hoor

mijn zoon loopt bij een endocrinoloog , ik weet ondertussen heel veel van groeien ( bij zoon dus niet groeien ).

en vooral als je al niet zo groot bent , kan je best last hebben van groeipijn nu .

Jasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:27

je kan het laten nakijken of je nog groeit door een botscan.
Ik wil je niet bang maken, maar ik had al heel lang pijn in mijn been, zo hard dat ik 's nachts niet meer kon slapen. Ze zeiden dat het groeipijn was aangezien ik nog maar 11 jaar was. Maar het bleef maar duren en dan zijn we op eigen initiatief naar het ziekenhuis gegaan waaruit bleek dat ik botkanker had.. Maar ik denk niet dat dit het geval gaat zijn, maar misschien moet je toch maar eens polsen bij je HA of je geen botscan kan laten nemen om te zien dat je groeischijven nog actief zijn ;)

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 14:51

verootjoo schreef:
Peach schreef:

Dit is niet waar ;) Rond je 15e-17e (meisjes iets eerder dan jongens) sluiten je groeischijven. Op dat moment kun je dus niet meer groeien.
Het is wat laat, maar op zich zou het nog best kunnen, dat je wat later bent met je ontwikkeling dan andere meisjes. Hoe is het met de rest van je ontwikkeling? (menstruatie, vrouwenvormen, borstgroei e.d.)

borsten heb ik wel, hoop dat ze niet meer groeien want heb nu een c
mensturatie ook al een paar jaar en vrouwlijke vormen zoals bredere heupen enz heb ik ook
ik ben qua lichaam volwassen maar klein

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 14:52

jasminetje schreef:
Ik wil je niet bang maken, maar ik had al heel lang pijn in mijn been, zo hard dat ik 's nachts niet meer kon slapen. Ze zeiden dat het groeipijn was aangezien ik nog maar 11 jaar was. Maar het bleef maar duren en dan zijn we op eigen initiatief naar het ziekenhuis gegaan waaruit bleek dat ik botkanker had.. Maar ik denk niet dat dit het geval gaat zijn, maar misschien moet je toch maar eens polsen bij je HA of je geen botscan kan laten nemen om te zien dat je groeischijven nog actief zijn ;)

daar heb ik mezelf al bang voor gemaakt, heb gezocht op internet en het heeft niet weg van botkanker,
zo'n scan lijkt mij vrij duur en volgens mij wordt dat dan ook niet vergoed? en daarnaast denk ik niet dat mijn dokter me dat aanraadt ze zijn hier namenlijk niet zo van het doorsturen naar het ziekenhuis enz

Jasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 15:44

_Charlotte_ schreef:
jasminetje schreef:

daar heb ik mezelf al bang voor gemaakt, heb gezocht op internet en het heeft niet weg van botkanker,
zo'n scan lijkt mij vrij duur en volgens mij wordt dat dan ook niet vergoed? en daarnaast denk ik niet dat mijn dokter me dat aanraadt ze zijn hier namenlijk niet zo van het doorsturen naar het ziekenhuis enz

nee, als je een hospitalisatieverzekering hebt, of aangesloten bent bij de christelijke mutualiteit (ik weet niet hoe dat allemaal in nederland heet) dan betalen ze je dat terug! ;)
En dan ben je zeker :) Maar je moet natuurlijk zelf kiezen wat je ermee wil! ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:37

Heb je wel eens een tekenbeet gehad? Jeugdreuma zou ook kunnen.

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 09:55

ja ik heb een tekenbeet gehad zou het daarmee te makenen kunnen hebben?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 09:59

zodra een vrouw ongesteld wordt is het met het groeien zo ongeveer over... misschien dat je dan nog 1 a 2 cm de lucht in gaat, maar meer zal het niet zijn.

verder heb ik geen idee wat het zou kunnen zijn, maar als je er zoveel last van hebt zou ik gewoon bij de HA eisen dat hij je binnenstebuiten keert

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 10:49

Misschien is het verstandig om al je klachten van de afgelopen jaren op te schrijven,hoe onbelangrijk ze ook lijken en weer naar de huisarts te gaan met de vermelding dat je een tekenbeet hebt gehad maar ik waarschuw je van te voren dat de nederlandse gezondheidszorg niet verstandig met tekenbeten omgaat.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 20-09-23 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 11:23

_Charlotte_ schreef:
verootjoo schreef:

borsten heb ik wel, hoop dat ze niet meer groeien want heb nu een c
mensturatie ook al een paar jaar en vrouwlijke vormen zoals bredere heupen enz heb ik ook
ik ben qua lichaam volwassen maar klein

Dan lijkt het me sterk dat je groeischijven nog zodanig open zijn dat je last van je groeien kunt krijgen. Ik zou toch even naar de dokter gaan voor onderzoek. Het kan vanalles zijn.

Sowieso verandert die tekenbeet de zaak. Daar moet je niet te licht over denken hoor!

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 17:22

Het kan maar zo dat je groeipijn heb.
Ben 19 en groei ook nog steeds:P

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 16:13

LiSSy schreef:
zodra een vrouw ongesteld wordt is het met het groeien zo ongeveer over... misschien dat je dan nog 1 a 2 cm de lucht in gaat, maar meer zal het niet zijn.

verder heb ik geen idee wat het zou kunnen zijn, maar als je er zoveel last van hebt zou ik gewoon bij de HA eisen dat hij je binnenstebuiten keert

whaah dat zou banketstaaf voor me zijn geweest, ik was net 160 toen ik ongesteld werd, ben nu 174... ;)
maar goed ben een vreemd geval

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 19:58

bij mij was het meteen *bof* over met groeien zodra ik ongesteld werd ;( schijnt bij bijna elke vrouw zo te zijn :j

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 20:02

Ik heb ongeveer hetzelfde, ben nu 16 jaar maar ben al 5 jaar ongesteld of zelfs langer... een zeurende pijn in me botten echt voor mijn gevoel.