Verstandskies komt verder door, auw. Tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SannevdM

Verstandskies komt verder door, auw. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 10:33

Hallo bokkers!

Mijn verstandskies komt verder door, hij was al een stukje door. := Maar goed, hij duwt alles aan de kant en dat doet zeer. Van de week al bij de TA geweest omdat daardoor een ontsteking was ontstaan. Dat gaat inmiddels weer goed. Alle 4 de verstandskiezen liggen overdwars en moeten er dus uitgesneden worden bij de kaakchirurg. Maar rechts boven dat is nu even de 'boosdoener' die doet echt zeer. Maar omdat ik nog niet door de grond zak van de pijn krijg ik geen spoedverwijzing. Dus ik kan pas begin nov. bij de kaakchirurg terecht. := Nu heb ik wel de stille hoop dat de pijn in de tussentijd weer gaat afnemen. Maar wat kan ik er nu aan doen? Slik al een week ibuprofen, kan dat moeillijk tot nov. blijven slikken. :+ Tips wat de pijn voor nu verlicht?

Mijn dank is groot. :D

Groetjes,
Sanne

Krissie0

Re: Verstandskies komt verder door, auw. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 10:35

Oei even een stipje want mijn vriend heeft er ook last van.. En die moet nog naar de tandarts.

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 10:37

spoelen met een oplossing van afgekoeld ( lauw ) gekookt water en zout ....heel vies...maar het helpt wel donderse goed . Heeft mij ook geholpen...
Heb gehoord dat spoelen met brandewijn ook helpt.....

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 10:38

slik ibuprofen gecombineerd met paracetamol. Dat versterkt elkaar en geeft goede pijnstilling.
Nog beter is de combi diclofenac/paracetamol. De enige vrij verkrijgbare diclofenac is van het merk Voltaren. Alle andere diclofenac is alleen op recept te krijgen.

(n.b. als je Naproxen slikt, bijv. Alieve, mag je dat nooit combineren met een andere pijnstiller)

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 10:20

Afgekoeld water met zout is een goede tip. :j Die ga ik proberen.

En ik zal vandaag nog wel eens wat anders naast de ibu slikken. Ik heb wel diclofinac liggen, maar probeer het eerst wel even met paracetemol.

Bedankt voor jullie tips. :)

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 10:40

Spoelen met waterstofperoxide helpt ook goed. Verkrijgbaar bij de apotheek en verdunnen met water.
Sterkte met de pijn. :(:)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 12:25

Op het moment loopt er een topic op MW over verstandskiezen, jouw vraag zou hier ook wel tussen passen:
[MW] verstandskiezen!

Hier een slotje :)