Altijd diezelfde knie...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xJustMe6

Altijd diezelfde knie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 20:45

Ongeveer 5 jaar geleden ben ik met paard en al achterover geklapt. paard had gelukkig niks. ik lag met mn rechtse been onder hem en kon niet meer op mn knie staan. Iedereen wou dat ik gelijk naar een dokter moest maar ik wou perse eerst terug op me paard. (eigenwijs dat ik was :o ) Dus ik er terug op. Daarna naar huis gegaan. Paardje afgezadeld en ik kon weer een beetje lopen. Volgende dag knie helemaal dik en blauw. Tegen mn moeder gezegt dat het wel ging. Tanden op elkaar en lopen. (was toen 11 en behoorlijk eigenwijs :D )
Na een paar weken had ik er weinig tot geen last meer van. Een jaar later heb ik in de botsauto's diezelfde knie gestoten. best wel hard. Zelfde verhaal als na mn val. weer eigenwijs. Ging vanzelf weer over. Op mn veertiende (2 jaar later) kreeg ik weer heel veel last. Toch maar een keer naar de dokter gegaan. Niks te vinden.
Ondertussen ben ik alweer een jaar verder en met paardrijden heb ik er gelukkig geen last van. Maar met lopen enzo best wel vaak. En rennen gaat helemaal niet want dan kan ik de dag erna bijna niks. Vandaag had ik mn eerste stage dag. Van half 9 tot half 6 bijna alleen maar gestaan. Nergens last van maar nu is mn knie helemaal dik en heb ik er heel veel last van ;( Iemand enig idee? heeft iemand hetzelfde? Dokter kan niks vinde enzo..

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 20:49

Zou kunnen dat je een ontsteking hebt in je knie, ik heb dat vrij vaak in mijn enkel. Komt als ik hem hard heb gestoten of gewoon als ik veel stress heb of moe ben. Hij is dan niet gekneusd, maar echt ontstoken en dan slik ik er ook ontstekingsremmers voor. Die stekende pijn kan echt ontzettend beperkend zijn in je doen en laten.

Ik zou in ieder geval naar de dokter gaan en het hele verhaal voorleggen. Vertellen dat je er er echt last van hebt. Misschien geeft hij je oefeningen mee waarvan jij in eerste instantie denkt dat het niet helpt, maar als je ze blijft herhalen kan het wel degelijk helpen.
Heb je al eens foto's laten maken van je knie? Misschien stelt hij dat wel voor en dat kan natuurlijk al een hoop uitsluiten en misschien zelfs een hoop duidelijkheid geven.

Ik raad je in ieder geval aan naar een dokter te gaan en te benadrukken dat het je kwaliteit van leven beinvloedt :)

Sterkte ermee!

xJustMe6

Re: Altijd diezelfde knie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 20:51

Ja ga indd nog een keer naar de dokter. ben ook niet van plan om me weer naar huis te laten sturen met: er is niks want heb er echt super vaak last van...

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 20:57

Inderdaad, gewoon netjes laten merken dat je er echt last van hebt. Zet desnoods even voor jezelf onder elkaar wanneer je er meer last van hebt, bijvoorbeeld in de ochtend of avond, meer met koud weer of juist als het warm is, dat soort dingen zijn voor een dokter altijd wel makkelijk bij het stellen van een (voorlopige) diagnose. Probeer ook eens een foto te maken van je knie in dikke toestand, dan kun je duidelijk het verschil laten zien tussen wat in jouw ogen opgezet is en wat normaal.

Ga in ieder geval zo snel mogelijk naar de dokter, wie weet doe je wel meer kwaad dan goed door er mee door te lopen.

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 20:59

Goed idee om alles ff op een rijtje te zette :P
heb nog stage tot kerst, is nie echt handig dat het elke keer eindigd mt een dikke knie...

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 21:07

Zo is het, gewoon ochtendje vrijaf nemen en die dokter stalken met je knie ;)

Ik draag zelf vaak een steunding van Hansaplast om mijn enkel, die is wel héél fijn en blijft ook goed stevig/elastisch. Geeft fijne steun en verlicht de pijn een beetje op dagen waarvan ik weet dat ik veel moet lopen. Ik weet dat ze er ook zijn voor de knie, dus misschien een tipje :)

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 16:16

die heb ik pas geleden gekocht :P
ga ik denk ik volgende stage dag ook maar is aandoen :D