naast een drukke autoweg fietsen gezond??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xMarianne

naast een drukke autoweg fietsen gezond??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 15:02

haaay!

ik vroeg me nou echt af, of dat gezond kan zijn als je elke dag van school naar huis en andersom naast een drukke autoweg fietst.
het lijkt mij dat het niet gezond kan zijn met al die gassen!
ik heb er dit van op internet gevonden:
http://fietsherent.blogspot.com/2008/03 ... latie.html

het lijkt mij absoluut niet gezond..
daaaaág! :?

Mars

Re: naast een drukke autoweg fietsen gezond??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:34

Tsja, lijkt mij ook niet gezond, maar wij ademen sowieso de hele dag door gassen in, daar ontkom je niet aan in Nederland... Ook als je in de auto zit krijg je die binnen via de raampjes/ventilatie etc. Wanneer je fietst krijg je nog enige lichaamsbeweging dus wat dat betreft lijkt me dat alsnog een gezonder alternatief.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:35

Soms als ik hardloop, denk ik ook, lekker gezond is dit. Als er een brommer langskomt, dan ruik en adem ik gewoon de benzinelucht..

Maarja ik doe het toch maar :+

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 18:19

Ik woon al m'n hele leven onder de rook van de Europoort.

Ik sta wel eens ramen te zemen die in principe niet vuil kunnen zijn door de regen omdat ze onder een balkon gelegen zijn. Daar komt gewoon dropwater vanaf, puur en alleen door alle fijnstof van die industrie hier. Ik denk dat ik, en iedereen die hier in deze omstreken woont, meer inademt dan hij/zij wil weten :n Als wij terugkomen van vakantie en we komen de tunnel uit, dan ruiken we gewoon dat we bijna thuis zijn en komt het heerlijke aroma van de industrie je tegemoet :+

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 20:38

Dit zijn van die vragen als 'is vette vis eten gezond?' Ja en nee, vette vis is goed voor de bloedvaten door de stoffen die erin zitten, helaas is de zee zo vergiftigd dat je al die troep ook binnenkrijgt...

Ik heb 4 jaar langs de drukste weg van Utrecht gewoond, en waarschijnlijk daarmee een jaar van m'n leven afgehaald (aan het einde dan wel te verstaan ;)). Maar wel een prima studententijd gehad, ik compenseer het wel door niet te roken enzo :D

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 20:52

Ahh joh, goed voor je weerstand ;)

Of je nou langs een drukke weg fietst, langs een industrieterrein of in de buurt van rokende rokers staat, het is allemaal niet goed. Ik zou me er niet te veel zorgen om maken, fiets al jaren langs een drukke weg en voel me zo fief als een hoender :D

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 16:29

ja het is zeker goed voor mijn weerstand, maar als ik dan sommige auto's soms ruik..
pff wat een stank zeg en dan ook nog van die dikke zwarte rook eruit komen...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 17:22

En dat zijn nog de gassen die je ruikt ;) k ben er van overtuigd dat wij in NL constant gassen inademen, waar we ook zijn. We zijn er echter zo aan gewend dat het ons niet eens meer opvalt. Wanneer we ergens komen waar de lucht niet is verzadigd met gassen valt dat ons wel op... omgekeerde wereld toch eigenlijk he?

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 10:28

eigenlijk best raar zijn wij .. :S haha

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 10:38

Kieffer schreef:
Ahh joh, goed voor je weerstand ;)

Of je nou langs een drukke weg fietst, langs een industrieterrein of in de buurt van rokende rokers staat, het is allemaal niet goed. Ik zou me er niet te veel zorgen om maken, fiets al jaren langs een drukke weg en voel me zo fief als een hoender :D

_O-
Als je begint over het gassen inademen kun je er nog veel meer dingen bij betrekken. De dingen die wij eten op een dag, wat voor rotzooi denk je dat daar allemaal in zit?

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 13:22

Ik werk net een frisse fruitsalade weg, compenseerd de gassen weer die ik net heb getrotseerd op mijn stalen ros om die salade te bemachtigen :D

Wat Mas zegt is wel waar, we merken het pas als de lucht schoon is, als we in een bos lopen dat lekker ruikt bijvoorbeeld.
Misschien moeten we in iedere einddemper van autouitlaten een zakje dennegeur hangen... :D

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 14:51

Of gewoon vaker de fiets pakken :)* Als ik van stal naar huis fiets (altijd rond 6-en) staat er altijd file om Zeist in te komen. Al die mensen zitten sjago in hun auto en ik fiets hun lekker voorbij :D Het is minder als het regent natuurlijk, maar toch ik ben eerder thuis :Y)

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:45

Miriam91 schreef:
Of gewoon vaker de fiets pakken :)* Als ik van stal naar huis fiets (altijd rond 6-en) staat er altijd file om Zeist in te komen. Al die mensen zitten sjago in hun auto en ik fiets hun lekker voorbij :D Het is minder als het regent natuurlijk, maar toch ik ben eerder thuis :Y)

Ja maarja, die gassen he... Daar heb je in de auto weer geen last van.

Al heb je met fietsen beweging die je in de auto weer niet hebt... Dilemma :+

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:43

Kieffer schreef:
Miriam91 schreef:

Ja maarja, die gassen he... Daar heb je in de auto weer geen last van.

Al heb je met fietsen beweging die je in de auto weer niet hebt... Dilemma :+

Maar ik de auto heb je wel de lucht van buiten die binnen komt. Dus alsnog de gassen.
Idd lastig :+

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:03

Gasmasker op :D

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 16:02

hahaa :)
ziet er ook zo dom uit :+