Hoe kom ik van die roos af?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoe kom ik van die roos af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:12

Hellup!!

Al jarenlang heb ik last van roos. Regelmatig wissel ik van shampoo (is me aangeraden) ik mijd Head and Shoulders als de pest (is me aangeraden) ik kam m'n haar niet teveel (is me aangeraden), doe eventuele cremespoeling alleen nog in de puntjes van m'n haren (is me aangeraden) en probeer die enorm jeukende hoofdhuid te negeren (is me aangeraden).

Maar nog stééds heb ik last van roos! :(

Ik vind het vies en onverzorgd overkomen, m'n haar lijkt er gauw vet van te worden...

Wie o wie heeft de gouden tip om van de vlokken from hell af te komen? ;(

doei

Re: Hoe kom ik van die roos af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:14

Als ik roos heb was ik 2 dagen met head and shoulders...
Misschien sterk spul voor je haar maar bij mij gaat de roos ervan weg...

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:15

H&S is toch juist goed tegen de roos?
Ik heb geen idee, nooit roos gehad, maar ik dacht juist dat die ervoor was.. ;)

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:16

Heb je al eens Selsun shampoo geprobeerd? Stinkt naar zwavel tijdens het wassen maar je haar gaat er niet van stinken. Wel even zilveren sierraden afdoen, die worden er zwart van. Verkrijgbaar bij de apotheek.
Laatst bijgewerkt door Alvaron op 16-09-09 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:17

Ik was mijn haar 3 keer in de week met Head and Shoulders. Het is lang niet meer zo agressief als vroeger. ;) Het gaat ook gewoon met z'n tijd mee en helpt goed.
Bovendien zeept het lekker en ruikt het prima. Mijn haar is lang en ziet er gezond uit.

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:17

Ik heb precies hetzelfde als jij.. wordt er helemaal gek van! Heb nu antiroos shampoo gebruikt een aantal keer, lijkt wel alsof me haar steeds sneller vet wordt..

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:20

Heel vervelend en je voelt je vies. Ik heb het soms een periode.
Ben je er wel eens mee naar de dokter geweest? Mijn man heeft het nl ook heel erg. Heeft ook van alles geprobeerd. Bij de huisarts heeft hij er een lotion voor gekregen en dat hielp wel.
Ik gebruik zelf elvive anti roos om het onder controle te houden. Ook je hormoonhuishouding en stress en spanning kunnen ermee te maken hebben. Succes!

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:23

Idd Selsun shampoo, werkt erg goed. Mag je geloof ik alleen niet gebruiken als je wondjes (van het krabben) op je hoofd hebt, even navragen bij de apotheek.
Wat trouwens ook erg lekker is en je hoofdhuid rust geeft(zonder wondjes op je hoofd, dan lijkt het me auw), is pepermunt/mint shampoo van Tigi (bij de kapper verkrijgbaar).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:27

Wauw, dat zijn al een boel tips meteen! :D

Misschien dat ik dan toch maar eens Head and Shoulders ga proberen. Een groot probleem bij mij is ook dat mijn hoofd begint te jeuken zodra ik weer onder de douche vandaan stap. (Heb overigens geen hoofdluis, ook wel belangrijk om te weten :') ) En hoewel ik probeer om niet te krabben is het een soort automatische tic van me geworden. Doe ik het overdag niet, dan doe ik het 's nachts wel (en word ik de volgende ochtend wakker met een bed vol roos :r ).

Misschien maar eens wanten kopen voor mezelf of zo, zodat ik dat 's nachts niet kan doen :\

Ik heb dus inderdaad wel wondjes op m'n hoofd ook -O-

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 11:30

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 11:32

Selsun inderdaad en als het weg is onderhouden met andrelon antiroos. Gaat weg en komt dan gegarandeerd niet meer terug.

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 11:44

Ik ben zelf kapster en ik kan je head and shoulders afraden.
het is namenlijk een soort van schuurmiddel waardoor je roos wordt weggeschuurd maar ook meteen een stukje van je hoofdhuid,Deze wordt dan weer gestimuleerd om talg te produceren.

omdat je aangeeft dat het jeukt denk ik haast dat je een wat nattere variant hebt van roos.

wat ik je aan wil raden is koop een goede anti roos shampoo bij de apotheek of kapsalon,Maar het allerbelangrijkste is om meteen te stoppen met een antiroos shampoo als het over is ga dan over op een gewone shampoo.

verder het liefts zo min mogenlijk wassen ongeveer 3x per week en inderdaad niet te veel borstelen kammen.
ook inderdaad de conditioner alleen op de punten gebruiken.

hoop dat je hier wat aan hebt.

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 15:26

Laatst bijgewerkt door _Ella_ op 16-09-09 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 15:30

Het enige wat bij mij werkt is juist wel de head en shoulders. Neem dan altijd die voor gekleurd haar. Ik zweer erbij, loop anders nl áltijd met roos. Ik was mn haar daar gewoon altijd mee. Zodra ik met een andere shampoo begin is het gelijk na een paar dagen weer raak. Heb eerlijk gezegd niet het idee dat het heel agressief spul is hoor, juist niet eigenlijk.
Ben nu dus al heel lang roosvrij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 15:32

Misschien een raar idee hoor, maar zou de teatree-shampoo die je voor paarden gebruikt ook niet goed voor je eigen huid zijn? Of misschien is er ook wel een teatree-iets voor mensenharen...

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 17:00

sifra01 schreef:
Het enige wat bij mij werkt is juist wel de head en shoulders. Neem dan altijd die voor gekleurd haar. Ik zweer erbij, loop anders nl áltijd met roos. Ik was mn haar daar gewoon altijd mee. Zodra ik met een andere shampoo begin is het gelijk na een paar dagen weer raak. Heb eerlijk gezegd niet het idee dat het heel agressief spul is hoor, juist niet eigenlijk.
Ben nu dus al heel lang roosvrij.

Alsof ik het zelf geschreven heb. :D Hier precies hetzelfde.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 19:08

Ik had nooit roos, tot ik 6 maanden in de VS zat met een totaal anders/verkeerd voedingspatroon, en jeetje toen kreeg ik ineens last van jeuk en schilfers :\
Ik heb toen de head&shoulders extra verzorgend blabla met aloe vera gebruikt (3x per week) en was er eigenlijk binnen een paar weken helemaal vanaf :)

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 19:41

Bah, head & shoulders gebruikt juist omdat ik roos had, maar het werd alleen maar erger ! Overgestapt op nivea shampoo en nu al bijna tot niks nog last :)
Binnenkort wil ik overstappen naar the Body Shop producten, ben benieuwd hoe mijn hoofdhuid daarop reageert..