kiespijn!! Aaaaaah hoe kom ik de nacht door?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Teelee

kiespijn!! Aaaaaah hoe kom ik de nacht door?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 19:24

aaahhrgg al anderhalf jaar mis ik een hoekje van mijn kies. Nooit last van gehad tot vorige maand.
af en toe zeurde het wat, maar zolang het niet echt pijn deed, redde ik het prima.

zondag in de auto begon het toch in 1 keer heel erg te steken. Ibuproven genomen, en niks meer aan de hand.
die avond werd het wel heel erg, en hield ik het niet meer uit. Ik moest maandag naar de tandarts. Daar hebben ze m'n hele kies leeggehaald en met een medicijn gevuld. Dan moest het wel minder worden. Nou de verdoving was nog niet weg of het begon weer verschrikkelijk pijn te doen.
Vanochtend dus weer naar de tandarts gegaan. Vulling en medicijn er weer uit, schoongemaakt, en meteen de kies erboven ook gedaan, want daar kon de pijn ook nog wel eens van komen.
als het om 5 uur nog niet over was moest ik nog maar even langs komen. Helaas was het om 5 uur niet helemaal over, maar ik had wel het idee dat het minder werd. Daarbij hadden we gasten zitten dus kon ik ook niet even weg tussendoor.

Helaas begint de pijn weer steeds erger te worden, en zolang ik elke 30 seconden maar een slok water neem is het redelijk uit te houden. Maar ik wil ook graag nog slapen. Ik voel me al niet lekker. Ben warm, maar heb het ijskoud... En als ik dan nog een nacht slaap oversla dan ben ik morgen helemaal geen mens meer.. :\

Hoe kan ik zorgen dat de pijn minder word? (behalve naar de tandarts gaan, want daar sta ik morgen ochtend om 8 uur weer voor de deur)
Paracetamol 500 heb ik er inmiddels 8 van gehad, en dat helpt geen steek. Ook ibu 600 werkt niet meer :n

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: kiespijn!! Aaaaaah hoe kom ik de nacht door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 19:26

Oeh, als Ibu 600 zelfs niet meer werkt :=
Is er geen noodtandarts die je kunt bellen?
Verder wil warme thee drinken nog weleens helpen om de pijn tijdelijk te verdoven.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 19:26

Dan zou ik toch even de dienstdoende tandarts bellen,pas wel op met teveel water drinken.
Klinkt heel raar maar je kan bij teveel water een watervergiftiging oplopen.

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 19:27

Ik denk dat je een ontsteking hebt. Ik zou dan toch aanraden om naar de tandarts te gaan, hoe langer je ermee loopt hoe erger het word. Ik heb het zelf ook een keer gehad en het is niet prettig. Ik zou ook niet weten wat er verder tegen helpt...

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 19:28

Heb eigenlijk geen tips maar leef heel erg met je mee!

Heb ook ooit een nacht door moeten komen met een ontzettende kiespijn..
Ik deed er elke keer ijs op (in een washandje) en dat hielp wel steeds even, maar heb er nog niet veel door kunnen slapen.

In elk geval heel veel sterkte en hoop dat iemand je een hele goede tip kan geven!!

Enne nu naar de tandarts gaan lijkt mij ook de beste oplossing!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 19:30

Was het niet iets met een kruidnagel? Dat dat verdovend werkt als je dat in/bij de zere kies houdt. Moet je dat wel net in huis hebben natuurlijk :D

Oja, en ik kan uit eigen ervaring zeggen dat je mond steeds met Jenever spoelen ook goed helpt. :D :D

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 19:30

Ik zou ook gewoon een dienstdoende tandarts bellen! Verder helpt spoelen met sterke drank (wodka/ whisky/ oid, geen zoete troep iig!!) nog wel, want dat verdoofd het. Ik zou t niet doorslikken, maar als het echt heel pijn doet kun je dat ook nog proberen :P

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 19:31

Volgens mij kennen ze hier geen noodtandarts :=
Ik ben bang dat ik het uit moet zingen tot morgen ochtend...

Warme thee werkte ook niet,. Ik drink lauw/koud water op het moment. Wel veel te veel, want ik moet elke 10 minuten echt plassen. Maar zonder water ga ik echt van mn stokkie nu...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 19:32

Oh sorry, ik zie nu pas dat je niet in Nederland woont.

Het klinkt inderdaad als een flinke ontsteking. Daar had ik vorig jaar ook last van en heb toen huilend mijn tandarts opgebelt := Ik werd gek van de hoofdpijn en het niet kunnen slapen.
Ze hebben hem toen getrokken, gat gespoeld en het was gelijk weg! Wat een opluchting!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 19:34

Als het aan het ontsteken is zou je het misschien schoon kunnen krijgen door te spoelen met jenever. Misschien dat de pijn dan ook minder wordt. Deed mijn opa vroeger ook altijd. ;) Je kunt het natuurlijk ook doorslikken. Misschien krijg je dan zo'n roes dat je er niks meer van voelt en lekker slaapt. Alhoewel in combinatie met paracetamol zou ik dat niet doen!! Verder heb ik ook wel eens iets gehoord van op een kruidnagel te kauwen. Maar denk dat de tandarts de beste oplossing is.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 19:36

Hier willen ze hem eigenlijk niet trekken. Ik heb het 1 keer eerder gehad zoiets. Toen kwam ik in belgie bij de TA en die deed een wortelkanaalbehandeling. Niks van gevoeld dankzij de aardige man, maar wel direct van de pijn af!
misschien morgen maar ff voorstellen bij de TA.
trekken vonden ze zonde omdat mn tanden nog zo goed waren verder...

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 19:38

Teelee schreef:
Volgens mij kennen ze hier geen noodtandarts :=

Ze kennen zeker wel een noodtandarts in Duitsland hoor.
Ik raad je aan om naar het ziekenhuis te bellen, je zegje te doen en als het goed is dan weten zij precies bij welke tandarts jij nu nog terecht kan.

Ik heb tot maart dit jaar ook in DLD gewoond en ook ik heb al 2 x gebruik moeten maken van de noodtandarts daar.
Aangezien ik niet wist waar ik terecht kon heb ik gewoon naar het ziekenhuis gebeld en die heeft me de nr's doorgegeven van de dienstdoende tandarts.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 21:12

Ik ken dat van het water drinken heel erg.
Een paar maanden terug had ik dat om de zoveel seconden een slok water en om het kwartier naar de wc.
Wat bij mij heel erg hielp is douchen in die dagen douchte ik 3 a 4 keer per dag.
Tijdens het douchen doet het wel zeer maar kom je er makkelijker doorheen.
Desnoods even gaan zitten en janken (of vloeken lucht best wel op).
Als ik daarna niets meer dronk en ging slapen ging het gewoon goed.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 21:15

Ik ga nu de beestjes voeren, en dan idd lekker onder de douche en naar bed. Hopen dat ik nog even kan slapen. 5 uur gaat de wekker weer, maar om 8 uur sta ik voor de tandarts.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 05:19

Het douchen heeft idd geholpen. vanuit de douche direct het bed in gesprongen. Nog wel een paar slokjes water moeten nemen, maar toch vrij makkelijk in slaap gevallen eigenlijk.
Vanacht om half 3 wakker geworden, en daarna ook meteen weer kunnen slapen gelukkig.
Pas toen vanmorgen de wekker ging om 5 uur begon het weer flink op te spelen. Een kopje thee drinken is een verschrikkelijke ramp, dus ik spoel maar weer gewoon met water. Nog anderhalf uur spoelen nu, en dan maar weer naar de tandarts :\ en ik ben al zo bang :=

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 09:14

Net terug van de tandarts. Heerlijk verdoofd door je jongeman :D (heb nu de vader, moeder en de zoon als tandarts al gehad. := elke dag een andere :') )
Helemaal weer leeggehaald, en het sterkte medicijn erin gedaan wat ze hadden. Hiermee moet het tot rust komen, en anders moet het toch echt een andere kies zijn, al kunnen ze zich dat alle 3 niet indenken, omdat deze van binnen flink slecht was.

Afwachte maar weer. Straks maar eerst aan het werk (zolang de verdoving er nog in zit) en de stallen uitmesten. Daarna maar eens de keuken opruimen, en dan mag de verdoving er wel eens uitkomen :=
had nog gevraagd of ik een spuit mee kon krijgen voor het geval dat, maar nee... dat mocht niet :')

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 12:07

Nou, fijn iig dat je de nacht overleefd hebt! Hopelijk helpt dit wel echt! Anders zou ik toch maar gaan spoelen met sterke drank, heb ik al aardig wat nachten mee volgehouden :P

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 12:11

Gisteravond de wodka en jenever fles leeggespoeld, maar het hield net zo als dat het water hielp. alleen smaakte het water beter :')

De verdoving is zo goed als uitgewerkt, en het steekt nog wel, maar ik ben voorzichtig positief. Het voelt beter aan :j

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 12:46

Hmm, jammer! Bij mij smaakt de wokda toch beter dan water hoor! Misschien een nieuw merkje? :P

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 13:08

hhaa nee ik ben meer van de zoete troep qua alcohol :P

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:15

Wat bij mij hielp was spoelen met mondwater. Listerine, iets waar flink veel alcohol in zit.
Ik heb daarna 1 wortelkanaalbehandeling gehad en ze hebben een kies die er van buiten prima uitzag maar van binnen helemaal kapot was door een ontsteking getrokken.
Goh wat was ik die man dankbaar zeg.
Was allemaal nog een heel gedoe...........ik heb blijkbaar een extra zenuw in mijn kiezen. Ik heb het hele assortiment aan spuiten gehad. Was zo stoned als garnaal toen ik de stoel uit kwam.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:21

Hebben ze geen foto's gemaakt? Doen ze hier wel altijd.
Maar ik heb een beunhazen tandarts die me 3 keer heeft weggestuurd omdat er volgens hem niks aan de hand was.
Ik ben snachts een keer in alle wanhoop naar de ehbo geweest maar daar wilden ze er ook niet een verdoving voor me indrukken want ik had geen verwijsbrief. Ik weet zeker dat ik flauw was gevallen van de pijn als ik geen water had gehad.
Heb geijst van mijn tandarts dat ie er iets aan zou doen, desnoods eruit trekken ofzo en na een paar keer schoonspoelen (wortelkanaalbehandeling) was t weer helemaal prima gelukkig.
:+

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 13:26

Ze hebben idd een foto gemaakt :j
Maar aangezien ik als de dood ben voor de tandarts ben ik een tijdje niet geweest :o
en ja dan zijn er een paar aan een opknap beurt nodig :=
Dit was de ergste maar zat ook heel diep. De bovenste hebben ze gevuld en dat was goed tot de afspraak van volgende maand.
Vandaag is de kies onder dus voor de 3e keer schoongemaakt, en morgen moet ik voor controle. Ik geloof ik dat ik gfeluk ga hebben. Ik kan weer vast voedsel eten wat warm is! :D
Moeizaam maar het gaat :):)

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:48

moet je eens bedenken dat ze mij daar 4 jaar lang mee hebben laten lopen... |(
Volgens TA was dr nix aan de hand terwijl ik verging van de pijn.
Maar omdat ik ontzettend bang ben voor de tandarts durfde ik ook niet naar een andere te gaan.
Uiteindelijk heb ik, toen de pus letterlijk door mijn mond heenliep van de ontsteking die zichzelf een weg naar buiten gebaand had de kaakchirurg opgebeld en uitgelegd wat het probleem was. Mocht meteen komen, zonder verwijsbrief, hij heeft het niet verdoofd, dat had volgens hem geen zin, maar voor ie eigenlijk goed en wel zijn tang om de kies had was het ding dr al uit, zo los zat ie al.
Mensen ik ben serieus nog elke dag blij dat dat ding dr uit is.
En ik weet nu wat pijn is, maar het enige voordeel was dat ik met goed fatsoen niet meer kon eten en dus in maatje 34 paste. :') :')
Maar die 4 jaar was echt een groot drama, je leert dr mee leven maar het went nooit, zoveel pijn.

Maar TS fijn dat het beter lijkt te gaan. *\o/*

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 10:54

vanmorgen voor controle geweest. Zag er netjes uit, en het medicijn had goed z'n werk gedaan!
De echte pijn is weg, het voelt alleen nog aan als een soort van blauwe plek. Maar aangezien ze flink diep gegaan zijn was dat normaal.
Ik ben hem echt dankbaar, en de receptioniste was blij dat ik lachend binnenkwam dit keer :))

Volgende maand moet het medicijn eruit, en gaan ze hem met een definitief middel vullen. Dan is ook de rest van mn gebit aan de beurt. Ach ik moet me er maar overheen zetten, en hopen dat ze een beetje voorzichtig doen volgende maand. Misschien kom ik dan ook wel weer op controle elk half jaar :))