Het paard is naar huis gerend en door haar zus opgevangen en had gelukkig niets. Sanne lag roerloos op het asfalt, ik ben van mijn pony gestapt en gevraagd hoe het ging. Omdat ze bleef liggen heb ik 112 gebeld en die hebben een ambulance gestuurd. Op hetzelfde moment kwam ze gelukkig bij, maar ze had hoofdpijn en pijn in haar rug dus heb ik gezegd dat ze moest blijven liggen. De ambulance was er al in vijf minuten, zonder sirene, want ik had ze verteld dat ik nog er nog met mijn pony stond (wilde niet dat die ook op hol zou slaan door de sirene
). De man van de ambu wilde Sanne op zo'n plank leggen met een nekkraag, maar Sanne wilde dat niet, sterker nog, ze weigerde mee te gaan naar het ziekenhuis, terwijl ze ze echt een rotsmak had gemaakt, ook ik kon haar niet overhalen. Ze kreeg nog wel een fikse waarschuwing dat ze wel verlamd kon raken door de klap die haar rug had gemaakt, maar ze vond het niet nodig, terwijl het echt niet goedging. De ambu is toen weer vertrokken. Ik ben met mijn pony aan de hand naar huis gelopen, terwijl Sanne is opgepikt door haar zus. Ze zou nog naar de huisarts gaan, maar dat heeft ze ook niet meer gedaan. Het is nu wel een paar dagen later, ik ben nog bij haar langs geweest en het ging gelukkig wel goed, behalve dat ze bont en blauw was en nog wel pijn had. Ze zei dat ze niet wilde omdat ze een fobie voor alles wat met ziekenhuizen te maken had, maar ik kan er nog steeds met mijn pet niet bij dat ze geen hulp wilde na die rotsmak, dat wilde ik even kwijt, ben me doodgeschrokken.

Je kunt niet echt risico's nemen met je rug. Hopelijk gaat ze alsnog naar de dokter en dat die haar door laat verwijzen voor foto's!
, nu weet ik in ieder geval zeker dat ik goed gehandeld heb, was bang dat ik wat overdreven had gereageerd door de ambu te bellen, terwijl zij het achteraf niet nodig bleek te vinden