Zonnebank

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leslie90

Zonnebank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 12:41

Hey allemaal :D

Ik vroeg mij af wie er nog meer onder de zonnebank gaan.
Ik heb er 1 thuis en volg nu een kuur van 10 dagen. Omdat ik nooit verbrand (dat terwijl ik huidtype 2 heb :roll: ) heb ik niet opgebouwd en ben gelijk een half uur voor en achter gegaan. Ik zit nu op de 6e dag. M'n vader heeft het liever niet omdat hij vind dat ik nu echt asociaal bruin word := ik word ook snel bruin. Maar het is ook voor mijn huidziekte. Als het daar niet voor was had ik allang opgegeven, ik verveel me een uur echt dood :')
En heeft er iemand ervaring met professionele zonnestudio's met dé tosti-ijzers? :+

Kiwipitje

Re: Zonnebank

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:41

Is het geen idee om van die luisterboeken op je mp3 te zetten? Dat doe ik namelijk ook.. tegen de verveling inderdaad :P.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:01

Toch vind ik het raar dat sommige mensen word aangeraden om onder de zonnebank te gaan, vanwege een bepaalde huidziekte.
Omdat als je een zonnebank en zeker die van de zonnestudio's op langer termijn huidkanker veroorzaakt..

Maar inderdaad, lekker muziekje op!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:05

@ Nassie, je hebt ook verantwoord zonnen hoor! Als je te lang zonder bescherming in de gewone zon zit, is het ook vragen om moeilijkheden!

Ik ga 1x in de week onder de zonnebank bij een zonnestudio vanwege een huidprobleem. Ik ben al gestopt met het gebruik van zeep, vermijd synthetische stoffen en smeer medicijnen, maar ik moet zeggen dat voor mij de zonnebank toch het meest bijdraagt aan een verbetering van mijn huid!

Ik ben momenteel aan het sparen voor een eigen zonnebank! Ik hoef dan niet meer de deur uit om te gaan zonnen. Zeker met de winter op komst :D

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:16

Het is heerlijk om je zonnebank thuis te hebben inderdaad. Zeker in de winter!

Ik ging ook wekelijks, maar door mijn dermateloog toch afgeraden omdat het op langer termijn huidkanker veroorzaakt. Erg jammer, vond het namelijk erg handig om snel bruin te worden :j

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:47

Ik wil juist niet bruin worden (een beetje kleur vind ik wel ok...). Ik doe het echt omdat ik anders verga van de jeuk en krab mijzelf open! De zonnebank onderdrukt de jeuk grotendeels :+