Kneuzing voet, na 4 weken nog steeds dik?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Paulusjuh

Kneuzing voet, na 4 weken nog steeds dik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 20:23

Hallo bokkers,

Een kleine maand geleden heeft mijn pony (haflinger) met ijzer en al op mijn voet gestaan. We waren buiten aan het wandelen en ik wilde omkeren, ze keerde dus op bovenop mijn voet. Rechtervoet en dan net boven mijn kleiine teen en die ernaast. Kon op dat moment niet lopen dus ben naast mijn pony mank naar huis gegaan. Onderweg even mijn schoen uitgedaan om te kijken of alles er nog aan zat :+

Op stal aangekomen direct gekoeld. Bleef dag erna nog heel pijnlijk en werd steeds dikker. Ben naar de dokter gegaan en die heeft me doorgestuurd naar ziekenhuis voor foto's. Niet gebroken, wel flink gekneust! Ik heb zo'n strakke sok gehad die ik 2 weken gedragen heb, om de zwellig tegen te gaan en wat steun te hebben voor het lopen.

Mijn voet is niet heel erg pijnlijk meer, kan weer goed lopen. Maar op die plek waar mijn pony is gaan staan is het nog steeds dik. Je voelt wel degelijk een dikker verschil tussen links en rechts. Is dat normaal? Dat het dik blijft?
Laatst bijgewerkt door iefke op 14-09-09 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Spelfout uit titel

Thats_Me

Re: Kneuztng voet, na 4 weken nog steeds dik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 20:26

Aan een flinke kneuzing kun je heel lang last houden. Ligt er ook aan wat je er allemaal mee doet. Als je veel loopt en weinig met je been omhoog zit zal het ook langer duren voordat de zwelling weg is.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 20:29

Idd.het kan maanden duren voor het echt helemaal beter is.
Daarom zeggen ze wel eens, je kan beter iets breken dan zwaar kneuzen.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 20:56

Ja inderdaad, kan het vaak beter breken. Heb vorig jaar ook mijn bovenarm flink gekneust en weet dus hoe het je blijft achtervolgen. Je arm gebruik je natuurlijk ook altijd. Zodra ik maar iets til wat te zwaar is, is het weer raak en kan ik weer naar de fysio. Dat is niet zo dik geweest.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:53

Mijn been is na een half jaar nog steeds dik en je ziet echt een deuk waar paardlief erop gestaan heefd. heb dr ook echt nog last van, en dat is afgelopen november gebeurt, dus het kan wel een poos duren.
(Meneer had me dr eerst afgegooid en besloot daarna dat ie wel over me heen kon wandelen :+ )

patserke

Re: Kneuzing voet, na 4 weken nog steeds dik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:00

hier nog een, mijn pony heeft er op gestampt, toen hij achteruit ging en ik achter hem stond. is nu 5 weken geleden. alles was dik en blauw tot zwart...
nu is het nog steeds gevoelig niet naar de dokter geweest.
maar kan geen schoen met hak aan. en heb laatste weken veel op mijn crocies gelopen.
ik wou eigenlijk deze week ook naar de dokter gaan om te laten checken, maar wat kunnen die er aan doen?

Paulusjuh

Re: Kneuzing voet, na 4 weken nog steeds dik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 19:42

Als het gekneust is kunnen ze er niets aan doen, ik heb een sok gekregen toen als steun en tegen de zwelling.

Ze kunnen ook foto's maken om te kijken of het gebroken is, misschien een klein botje ofzo.

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 12:10

Het schijnt normaal te zijn dat de zwelling niet helemaal wegtrekt. Omdat het te lang gezwollen is is er een weefsel ontstaan en dat blijft daar dus mooi zitten.
Mijn voet is na een zware kneuzing en gigantische zwelling weer even dun als de andere, maar mijn enkel die ik gebroken had een jaar geleden is nog steeds veel dikker dan mijn andere enkel, dat zal altijd zo blijven.

Veel beterschap, ik weet hoe het voelt :x

ijskast2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 20:29

weet wat je wenst :o . Je kunt toch beter iets kneuzen dan breken :7 . Spreek uit ervaring, ooit mijn voet zwaargekneusd toen die dubbelklapte onder een hek, dat deed zeer, maar toen ik mijn been brak ging pas echt door de hel. uit ervaring kan ik helaas zeggen dat breken toch pijnlijker is dan kneuzen en met een breuk ben je veel langer zoet :o . Toen ik mijn voet kneusde is dat wel drie maanden wat dikker gebleven, daarna toch bijgetrokken. En na mijn gebroken been is dat been voorgoed wat dikker gebleven, valt niet op, maar het is helaas wel.