Paar kilo kwijt willen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PoelieWoelie

Paar kilo kwijt willen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 18:40

Hallo,
ik ben net 3 maanden in Italië geweest en heb mij al die tijd niet gewogen. Toen ik net op de weegschaal ging staan schrok ik wel! Ik weeg nu (net gegeten en kleren nog aan) 69 kilo terwijl ik voor de vakantie nog maximaal 64 woog. Ik ben 173 cm en ik weet dat ik een gezond gewicht heb, maar ik vind toch wel dat ik een paar kilootjes kwijt moet, vooral op de meest voorkomende plaatsen, namelijk de buik/billen/bovenbenen.
Het probleem is alleen dat ik dat eigenlijk al een paar jaar probeer, maar toch kom ik langzamerhand steeds iets meer aan. Ik ga sinds het begin van dit schooljaar al met de fiets naar school (is bij elkaar zo'n 40 minuten fietsen per dag) en ga binnenkort ook beginnen met sporten op de Aclo (sportcentrum van de Hanzehogeschool). Ik moet natuurlijk ook letten op wat ik eet, maar dat vind ik erg moeilijk. Heeft iemand hier tips voor mij? Zelf was ik eigenlijk ook nieuwsgierig of ik eventueel terecht kan bij een diëtist, om een eetschema of iets dergelijks op te stellen. Maar dat is gelijk weer zo extreem, en ik ben niet te zwaar ofzo. Heeft iemand hier ervaringen mee? Alvast bedankt!
Laura

upendo

Re: Paar kilo kwijt willen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 18:42

Tsja, hoe moeilijk het ook is in het begin, het begint volgens mij echt bij een ander eetpatroon.. :j

Verder zou ik het ook niet weten, als je al aan genoeg beweging doet!

Veel succes in ieder geval!

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 18:43

Maar het probleem is dat ik niet precies weet hoe ik dat patroon aan moet passen. Bedankt voor je reactie :)

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 18:44

Ga in Noorwegen wonen, niks lekkers te vreten (en je kan het niet betalen) en waar je ook heen wil, op de een of andere manier moet je altijd een of andere steile berg opstrompelen.

De manier om af te vallen. :')
Laatst bijgewerkt door Lepeltje op 13-09-09 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 18:46

gezond eten, dus gewoon 3 goede maaltijden per dag en eventueel gezonde tussendoortjes zoals een bakje yoghurt of fruit.
drink ook vooral voldoende, vooral water, frisdranken of vruchtensappen bevatten nog vrij veel suiker.

en uiteraard: veel bewegen :D

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 18:46

Gewoon goed bewegen, en regelmatig (gezond) eten!
Dus 5 eetmomenten op een dag. En dan kleine beetjes.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 19:49

Maar is er niet iets of iemand waar je een goed 'dieet' kunt samenstellen?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 20:58

Als je zelf bewust gaat nadenken over wat je wel en niet eet kom je een heel eind. Je kunt toch niet eeuwig volgens een schema op papier gaan eten ;)

Zet elke avond eens op een rijtje voor jezelf wat je eigenlijk die dag allemaal hebt gegeten bijvoorbeeld. Ga eens na of je fruit gegeten hebt, hoeveel je hebt gedronken. Hoeveel koek/ snoep heb je genomen enzovoort. Als je meerdere avonden concludeert dat je bv. te weinig fruit eet zul je daar verandering in moeten brengen. En als je vaak om 4 uur trek krijgt en wat zoetig neemt, kun je dat misschien door bv. fruit of bouillon vervangen.

Een dieetschema op papier is voor even nog wel te volgen, maar kans is groot dat je daarna weer in je oude ritme valt. Liever dus gewoon gelijk beginnen met je eetpatroon omgooien zodat het ook vol te houden is.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:44

Je kunt een puntendieet volgen, daar is genoeg over te vinden op internet!
Ik denk dat wanneer je goed op je tussendoortjes let, dat je een heel eind komt.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:46

sonja bakker!
mijn man is er in een paar weken tijd 10 kilo mee afgevallen