Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Uthrick schreef:Zie net inj je profiel dat je 16 bent. Dan snap ik de arts wel, kan me voorstellen dat jij nu pijn/last hebt maar je bent nog niet uitgegroeid en dan zitten de artsen liever niet aan gewrichten als het niet echt heel erg noodzakelijk is. Sterkte/succes iedergeval!
(kwam ook door het groeien ofzo?)
toen wou hij dat ik ook die bandjes kocht, toen wist hij niet hoe ze om die knie heen moestte want het was een ander merk (aarrrrrgg). Toen heb ik andere bandjes gekocht, en die werkten idd helemaal geen moer. 

eindelijk een kijkoperatie gehad, waaruit bleek dat ik zacht kraakbeen heb, dis is helaas niet te verhelpen, ik moest er mee leren leven 
Oliebeer schreef:hier nog een kniepatiënt, ik had altijd vooral met skiën last. Helaas kreeg ik vorig jaar ook pijn met dansen, en toen besloten we maar eens naar de dokter te gaan, die adviseerde de fysio. Dat was zonder succes, ik heb bijna een jaar bij de fysio gelopen maar het werd alleen maar slechter. Nu stappen we naar de orthopeed, en die heeft een mri scan gemaakt. uitslag weten we nog niet
o, mijn probleem heeft een hele moeilijke naam, maar het komt er op neer dat ik teveel speling op mijn knieschijven heb(kwam ook door het groeien ofzo?)
de fysio heeft getaped, daar werd ik harstikke allergisch van omdat hij niet wist dat die tape er maar 4 tot 6 uur per dag op mag zittentoen wou hij dat ik ook die bandjes kocht, toen wist hij niet hoe ze om die knie heen moestte want het was een ander merk (aarrrrrgg). Toen heb ik andere bandjes gekocht, en die werkten idd helemaal geen moer.
dus ik volg dit topic even
als je een verslag wilt van mijn jaar moet je maar pmmen, want dat was ook niet zo heel erg positief. Ik werd knetter gek dat ik niks kon doen
Hobby schreef:Zolang je pijnklachten hebt, is het belangrijk om de volgende dingen te voorkomen:
- met sterk gebogen knieën zitten;
- overstrekken van de knieën;
- hurken;
- veel traplopen;
- fietsen met een zware versnelling;
- oftewel, houdingen of bewegingen waarbij veel kracht op jouw knieën terecht komt (denk bij sporten aan veel hardlopen, springen of bijvoorbeeld het maken van kikkersprongen).
Normaal nemen de klachten af als de spierkracht en coördinatie van de spieren hersteld is.
Storm76 schreef:Ik heb dit ook gehad maar toen ik iets ouder was, ook ik kon niet meer lopen van de pijn, soms was het weer weken over en dan kwam het terug en kon ik alleen maar strompelen.
Bij mij zei de dokter ook dat het vanzelf over moest gaan, maar ik kreeg wel fysiotherapie. Het is inderdaad vanzelf over gegaan.
Hobby schreef:Op die manier hou je de klachten in stand. Tijdens het vakkenvullen zou je op een laag krukje (bijvoorbeeld een opstapje of een leeg bierkrat) kunnen gaan zitten. Op school zou je kunnen regelen dat je gebruik mag maken van de lift en als je veel moet fietsen, kun je een lage versnelling gebruiken, zodat je lichter trapt. Zo zijn voor allerlei dingen wel oplossingen te bedenken. Het overstrekken van de knieën is een gewoontehouding geworden die je kan afleren. Zorg dat je dan jouw knieën echt alleen 'van het slot' doet en niet te ver gebogen houdt, want dan hou je het niet vol.
Mocht je het echt niet vertrouwen, dan moet je er gewoon weer een doktersbezoek aan gaan wagen, maar ik denk dat je in jouw dagelijks leven al wel wat aanpassingen kan doen om jouw knieën te ontlasten.
) maar daarna hielden mijn spieren ermee op. Het laatste uurtje heb ik 2 uur over gedaan, ik kon niet meer! Nu ben ik dus gewoon alles weer gaan doen (voorzichtig, en zonder bandjes of tape) en ga naar de sportschool. Als mijn conditie beter wordt zal het ook vast wel wat beter gaan met mijn kniën, en dat helpt best wel! Ik heb nu nouwelijks meer pijn in het dagelijks leven. Iig geen hele dagen meer kreupel lopen, soms alleen gewoon dat ik ze voel dat ze me niet lief vinden. (sprinten en voetballen doe ik niet hoor, dat sla ik nog even over bij de gym. Ik juig toe, ook goed voor je conditie
grapje)