Slecht slapen....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

obelix

Slecht slapen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 10:53

Wie o wie herkent dit?

Ik heb sinds woensdag nacht bijna geen oog meer dicht gedaan.
Ik heb toch wel zo'n 8-10 uur slaap per dag nodig,maar ik kom nu net aan 2uurtjes per nacht.
Verder lig ik te woelen en te draaien.
(Gelukkig slaapt mijn partner vast en heeft er geen last van)

Maar goed, je kunt je voorstellen dat het niet erg goed is voor mijn humeur..
Plus dat ik er nu ook hoofdpijn bij heb. }:0

Wie heeft de tip voor mij? Mag ook iets homepatisch zijn ofzo..
Als ik maar weer aan slapen toe kom,want... :z :Z daar heb ik veel voor ver op t moment.. :D

Anoniem

Re: Slecht slapen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:09

Niet computeren voor het slapen gaan :+.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:11

Ik heb ook een hele tijd last gehad van slecht slapen. Ik heb melatonine gekocht (bij zo'n homeopatische winkel zeg maar), dit werkt op je bioritme. Ik nam 1 zo'n pilletje onder mn tong en een uur later viel ik echt om van de slaap, bijna kruipend naar boven en weg was ik.
Nam ze niet iedere nacht (al zouden ze niet verslavend moeten zijn), maar zo af en toe als ik even goed wilde slapen.
De laatste tijd neem ik ze weer niet, want slaap van mezelf heel goed gelukkig.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:13

ik raad je toch aan even vol te houden, ga sporten, ga zwemmen, skaten of hele stukken hardlopen, dan slaap je veel beter.

Ga niet gelijk naar de middeltjes grijpen voor je het weet kan je niet meer zonder

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:14

ik hou dit topic even bij heb namelijk last van hetzelfde probleem

Avary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:18

Blijkbaar is er iets waardoor je niet goed slaapt. Ik hab dit ook een hele tijd gehad. Dan sliep ik een week lang niet, tot ik zo moe was dat ik wel moest. Pieker je voor het slapen gaan? Of komt het doordat je zoiets hebt van: Ik moet slapen, ik moet slapen, waardoor je dus niet slaapt. Of heb je geen ritme..? Dat zijn allemaal dingen waardoor je slecht slaapt. Bij mij is het overgegaan door meer op m'n ritme te letten en vooral van het 'ik moet slapen' af te komen. Maar inderdaad ook bewegen, geen cafeine voor het slapen en een donkere kamer, kan ook helpen. het hangt er maar net vanaf waardoor je niet goed slaapt denk ik..

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:19

Momenteel heb ik er ook weer veel last van. Wss zijn er toch dingen waar je je druk over maakt (misschien iets spannends wat binnenkort staat te gebeuren?) of kom je net uit een stressvolle periode. Niet kunnen slapen komt bijna altijd voor uit iets anders. Probeer een vast ritme aan te houden (dus toch op tijd opstaan, ook als je moe bent) en op vaste tijden naar bed. Probeer overdag zoveel mogelijk licht en beweging te pakken. En probeer je er niet te druk over te maken als je niet kunt slapen, maar ik weet dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is.
En, heel belangrijk, kijk eens naar de onderliggende oorzaak!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:20

Ik heb een paar weken geleden ook een periode slecht geslapen. Veel wakker liggen (niet door stress), niet in slaap kunnen komen ondanks dat ik heel moe was. Erg frustrerend. Ik heb valeriaanthee (goede nachtrust thee) van zonnatura gekocht, daar word je lekker rustig van. Verder zorgen dat je 's avonds geen thee, koffie of iets met veel suiker neemt. Niet tot het laatste moment voor je gaat slapen computeren of tv-kijken, zorg voor gedimd licht in je slaapkamer. Oh, en ik heb een ander kussen gekocht waardoor ik fijner lig.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 11:26

Sifra: Ik pieker nergens over :) Ritme heb ik zeker,dus daar ligt het niet aan.

Dramaqueen: Kwa beweging niks te klagen, ik fiets,loop hard,zwem, rij paard en wandel dagelijks lange stukken met de hond.

Cruesli: Bedankt.. Ik kijk het nog even aan,anders zal ik daar ook eens naar gaan kijken.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:31

Oja, nog ff over melatonine. De melatonine die je bij de drogist kunt kopen is zó laag gedoseerd dat je echt heel veel pilletjes tegelijk moet slikken om effect te krijgen (alhoewel, het placebo effect is ook een effect natuurlijk). Je huisarts kan het je wel hoger gedoseerd voorschrijven en het kan zeker helpen. Succes!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 12:06

Lezen voordat je gaat slapen?
Melatonine is ook echt een aanrader.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 12:39

sifra01 schreef:
Oja, nog ff over melatonine. De melatonine die je bij de drogist kunt kopen is zó laag gedoseerd dat je echt heel veel pilletjes tegelijk moet slikken om effect te krijgen (alhoewel, het placebo effect is ook een effect natuurlijk). Je huisarts kan het je wel hoger gedoseerd voorschrijven en het kan zeker helpen. Succes!

Nou ik weet niet of het bij mij als een placebo werkt of niet, maar als ik 1 zo'n pilletje neem val ik na een uurtje ongeveer echt om. Kan mn ogen dan niét meer openhouden. Of ik dat pilletje nou om 19 uur of om 23 uur inneem, maakt geen verschil. Ik slaap er iig heerlijk op :D

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 12:43

cruesli schreef:
sifra01 schreef:

Nou ik weet niet of het bij mij als een placebo werkt of niet, maar als ik 1 zo'n pilletje neem val ik na een uurtje ongeveer echt om. Kan mn ogen dan niét meer openhouden. Of ik dat pilletje nou om 19 uur of om 23 uur inneem, maakt geen verschil. Ik slaap er iig heerlijk op :D

Maakt toch ook niet uit als het tussen je oren zit? Als het maar werkt!

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:13

cruesli : hoeveel mg melatonin zat er bij jou in? 3 mg?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:51

3 mg is niet de dosering die je bij de drogist haalt.
Die dosering is namelijk veel lager. Het hielp bij mij ook niet in die lage dosering :n

Ukje112

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:30

ik lees ook even mee.
Ik heb het probleem dat ik op een gegeven moment erg moe wordt, maar wanneer ik op bed ga lig ik klaar wakker naar het plafond te loeren, erg vervelend! Dit wel tot soms een uur of 5 's ochtends. Erg vervelend als je er om kwart over 6 weer uit moet! Wie heeft hier een oplossing voor????

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:10

Pollewoppy: Dankjewel! :)

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 06:42

Mijn broer gebruikt Valeriaan pilletjes van de Kruidvat geloof ik. Zitten in zo'n bruine pot. Hij heeft er ook erg veel baat bij :j