antibiotica doxycycline wanneer moet het werken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

antibiotica doxycycline wanneer moet het werken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 16:45

Ik gebruik sinds woensdag deze antibiotica doxycycline voor mijn bacteriele/infectie de griep nou moet ik het 2x daags 1 tablet innemen wanneer moet je zoiets beginnen te merken dat het gaat helpen??
wie heeft ervaring met deze antibiotica? hoor het graag..

Zwartwitje

Re: antibiotica doxycycline wanneer moet het werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 17:30

Ik heb vorig jaar na een ontstoken kattenbeet een kuurtje doxycycline gehad. Dat was van bij de DA vandaan waar ik toen stage liep, pilletjes die eigenlijk voor honden bedoeld waren (en dus met vleessmaak :r :D ). Bij mij werkte de antibiotica al wel na een dag of anderhalf, maar je mag met een kuurtje nooit zomaar stoppen; altijd alle pillen slikken die je voorgeschreven hebt gekregen, ook blijven doorslikken wanneer je je al beter begint te voelen en je denkt dat het kuurtje al niet meer nodig is!

Succes en sterkte ermee.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 17:31

Dat zou bijna gelijk moeten werken. Maar neem je het tegen griep? Dat zou wel eens de reden kunnen zijn dat het niet werkt ;)

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 17:35

Doxycycline wordt meestal gegeven bij luchtweginfecties. Ik heb vandaag mijn kuur afgemaakt. Bij mij slaat de antibiotica niet altijd goed aan, maar meestal merk je na een dag of drie-vier wel verbetering. Heb al vaker doxycycline gehad i.v.m. mijn astma en heb eigenlijk nooit last van bijwerkingen.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 19:33

Hobby schreef:
Doxycycline wordt meestal gegeven bij luchtweginfecties. Ik heb vandaag mijn kuur afgemaakt. Bij mij slaat de antibiotica niet altijd goed aan, maar meestal merk je na een dag of drie-vier wel verbetering. Heb al vaker doxycycline gehad i.v.m. mijn astma en heb eigenlijk nooit last van bijwerkingen.

oke want begin nu ook iets verbetering te merken,en ik heb het ook voor de luchtweginfectie/combinatie griep...want door de bacterie voel ik me ook ziek merk nu de vierde dag pas verschil
Laatst bijgewerkt door Emaartje op 12-09-09 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 19:50

ik kreeg ook doxycycline voor een longontsteking en bij mij werkte het idd naar een dag of 2.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 20:02

carrie79 schreef:
ik kreeg ook doxycycline voor een longontsteking en bij mij werkte het idd naar een dag of 2.

na 2 dagen al das snel dan tot hoelang had jij een kuur?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 20:07

Als het pas na 4 dagen begint te werken kan het ook zomaar zijn dat je zonder antibiotica ook opgeknapt was ;)

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 20:09

gomir schreef:
Als het pas na 4 dagen begint te werken kan het ook zomaar zijn dat je zonder antibiotica ook opgeknapt was ;)

nou had het wel nodig had alles vast zitten en had een bacterie :Y)

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 19:51

Emaartje schreef:
carrie79 schreef:

na 2 dagen al das snel dan tot hoelang had jij een kuur?

dat was mijn eerste kuur van 10dgn (geloof ik).
maar over het algemeen slaat antibiotica snel aan bij mij....(weet niet of dat uitmaakt maar goed).

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 19:54

Bij mij duurde het ook een paar dagen voordat hij begon te werken, ik voelde me de eerste dagen juist nog slechter dan eerst. :roll:

Als ik jou was zou ik ze wel uit nemen, ik heb dat niet gedaan vorige week en nou ben ik nog niet helemaal beter. :+

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 21:28

bij mij beginnen ze nou inderdaad goed te werken,er zit verbetering in,alleen nog wat slapjes moet de kuur tot woensdag 8 dagen gebruikt..

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 14:20

ben nog ziek heb dokter net weer gebeld,voel me nog niet lekker,gisteravond met hoofdpijn weer in bed gestapt en houdty nou hoofdpijn en hoest ook af en toe weer wat,en heb dikke klieren,en nog rode ogen snap er niets van dat dat zolang duurt,voordat je echt helemaal beter bent,of is dat pas als je de kuur op hebt..??

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 14:30

de dokter belde mij net,moest stoppen met de antibiotica,en verder uitvieren want het was de griep!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:36

Beterschap!

Ik werd van Doxy alleen maar veel zieker, ik mag het dan ook niet meer nemen... troep :\

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 15:59

Rock schreef:
Beterschap!

Ik werd van Doxy alleen maar veel zieker, ik mag het dan ook niet meer nemen... troep :\

wat voor klachten kreeg jij er allemaal van dan? ook hoofdpijn enzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:00

Ja volgens mij wel... Het is alweer een tijdje geleden maar werd er ook heel misselijk van. Toen moest ik per direct stoppen...

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 16:01

Rock schreef:
Ja volgens mij wel... Het is alweer een tijdje geleden maar werd er ook heel misselijk van. Toen moest ik per direct stoppen...

waarom kreeg jij de kuur dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:02

Volgens mij vanwege voorhoofdsholte ontsteking en middenoorontsteking.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 16:04

Rock schreef:
Volgens mij vanwege voorhoofdsholte ontsteking en middenoorontsteking.

oke ik kreeg het ook voor de luchtweginfectie en ook omdat ik een bacterie had en was al 2 weken ziek,dacht hij schrijf dit voor,moest het eingelijk tot woensdag gebruiken maar vandaag gestopt...heb jij verders er ook niks meer voor gekrewgen dan moest jij het ook gewoon uitzieken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:05

Ik heb er ook niets anders meer voor gekregen en werd toen vanzelf weer verder beter. Heb nu wel duidelijk in mijn dossier laten zetten dat ik het niet meer wil :n