Ontstoken ogen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xvanity22

Ontstoken ogen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 21:24

Ik werd vandaag wakker met dikke ogen die ik haast niet open kreeg, met veel getrek toch open gekregen. Er zit allemaal slijm in en als ik het eruit haal zit het na 10 minuten er weer in. Heeft iemand tips zodat het sneller weggaat? Want ik zie geen hand voor ogen :n

Pasamba

Re: Ontstoken ogen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:59

Sowieso geen make up dragen, oude make up weggooien, als je lenzen hebt die sowieso uitdoen. Het weekend is net begonnen dus dan zou ik maandag de huisarts maar even bellen als het nog niet over is en dan krijg je wel een zalfje voorgeschreven denk ik. :)

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 22:05

Schoonmaken/deppen met kamillethee of gekookt water. Wel afgekoeld natuurlijk. Het verlicht. Waarschijnlijk dat het niet er mee weggaat maar dan kom je in ieder geval het weekend door.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 22:06

inderdaad geen make up, niet wrijven (dat maakt het alleen maar erger) goed schoonhouden met afgekoeld gekookt water. als je er echt heel veel last van hebt zou ik morgen even naar de huisartsenpost gaan voor oogdruppels of misschien kan je die wel halen bij een goede drogist

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 22:10

Dat had ik ook!! :o

Eerst had ik wat pijn bij het make up afhalen, toen werd ik op een ochtend wakker en was m'n oog zo dik! Leek net alsof ik in elkaar geslagen was. Toen naar de dokter die zich druk maakte omdat het toch in een van je schedelholtes zit wat dus door kan slaan naar achter richting je hersenen. Dus antibiotica gekregen, ziek thuis gebleven en goed schoon gehouden. Volgende dag kon ik m'n oog niet meer open doen en ook boven m'n oog dik! Dus ik weer naar de dokter en die zei heel wat anders... Ik had namelijk een steenpuist in het hoekje aan de binnenkant van m'n oog. Hij hem uitgeknepen en dat moest ik ook ieder uur doen. Antibiotica blijven slikken. Dit was gister en vandaag ziet het er al beter uit.

Ik ga nooit naar de huisarts, maar dit zag er vrij ernstig uit en ik had ook hoofdpijn, idd ook geirriteerd en er kwam pussig spul uit. Dus toen heeft m'n moeder me er naar toe gesleept maar ik raad het jou ook wel aan om naar de huisarts te gaan! Straks word het wel erger... Dan moeten ze gaan opereren namelijk, als het doorslaat naar je hersenen.

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 22:15

Heel vervelend! In elk geval, zolang je er last van hebt geen make-up dragen, al je oude make-up die contact heeft met je ogen weggooien & inderdaad ook lenzen uitdoen. Als het s'ochtends dicht zit, een beetje water koken, af laten koelen & op een watje doen en daarmee zachtjes van buiten naar binnen 'wrijven' (heel zachtjes) Verder even langs de HA gaan, die geeft je wel een zalfje of druppels mee. :) Succes!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 22:17

Make up niet dragen en weggooien.
Ik maakte ze s'ochtends schoon met lauw water.
Heb er 3 weken last van gehad, maar heb geen spul gebruikt.
Dat had ik zeker wel gedaan als het toen niet zo'n rotte tijd was.
Dus als ik jou was zou ik zeker naar de huisarts gaan!

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 22:32

Carmenn_ schreef:
Dat had ik ook!! :o

Eerst had ik wat pijn bij het make up afhalen, toen werd ik op een ochtend wakker en was m'n oog zo dik! Leek net alsof ik in elkaar geslagen was. Toen naar de dokter die zich druk maakte omdat het toch in een van je schedelholtes zit wat dus door kan slaan naar achter richting je hersenen. Dus antibiotica gekregen, ziek thuis gebleven en goed schoon gehouden. Volgende dag kon ik m'n oog niet meer open doen en ook boven m'n oog dik! Dus ik weer naar de dokter en die zei heel wat anders... Ik had namelijk een steenpuist in het hoekje aan de binnenkant van m'n oog. Hij hem uitgeknepen en dat moest ik ook ieder uur doen. Antibiotica blijven slikken. Dit was gister en vandaag ziet het er al beter uit.

Ik ga nooit naar de huisarts, maar dit zag er vrij ernstig uit en ik had ook hoofdpijn, idd ook geirriteerd en er kwam pussig spul uit. Dus toen heeft m'n moeder me er naar toe gesleept maar ik raad het jou ook wel aan om naar de huisarts te gaan! Straks word het wel erger... Dan moeten ze gaan opereren namelijk, als het doorslaat naar je hersenen.

Nee ze zijn niet zo dik hoor! ik heb het wel is eerder gehad, maar het is niet zo dik dat ik bijv. morgen mijn ogen niet meer open kan doen. Maar toch bedankt voor de tip :j