Ik heb soms eetbuien, vaak door emotie, maar kan ze toch wel redelijk onder controle houden, (eigenlijk meer door 'het maandelijkse feest'
).Maargoed, nu zit ik net Dr.phil te kijken, en zie ik een aantal obese mensen vertellen over hun eetbuien.
Wat in mijn hoofd weer linkt naar een boek, dat ik een tijd terug gelezen heb over een meisje die boulimia heeft, die eigenlijk dezelfde 'symptomen' heeft als deze obese mensen. (met boulimia hoef je niet perse te braken).
Dus nouja, dan rijst de vraag bij mij, in hoeverre zijn eetbuien 'normaal'? heeft iedereen die eigenlijk?
En voor de voedselkenners/psychologen etc onder ons;
Is er inderdaad een link tussen veel eetbuien (met uiterste obesitas) en boulimia (met of zonder braken). Of denk ik nu te simpel?
Beide word door (onverwerkte) emotie veroorzaakt en dwangmatig eten/handelen.
En waarom het me zo interreseert, is omdat obesitas zo ontzettend veel voorkomt...

). Ik ken maar weinig mensen die nooit echt een zak chips leegsnaaien.
) maar echt alles door elkaar, vreselijk .. En ohja, als het die tijd van de maand is; stop ik NIET met chocolade eten - zout interesseert me dan geen fluit ! 
Ik heb lang boulimia gehad, in die periode bestond een eetbui uit heel wat meer eten dan mijn 'eetbuien' van tegenwoordig, of die van vriendinnen. Het is pas een probleem als het je leven beheerst. Natuurlijk is het beter om emoties op een andere manier te verwerken dat te gaan eten, maar er zit een groot verschil tussen af en toe wat meer snaaien omdat je ongesteld bent of structureel grote eetbuien hebben omdat je niet anders meer
Daarna voel ik me heel slecht, maar wel verzadigd 
Verslavend maar oh zo pijnlijk voor je mond als je het
. Moet er echt op gaan letten nu!