striemen, bah!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jenthe_x

striemen, bah!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 16:29

mijn zoveelste topic in melsenwelzijn :P
ik heb dus de laatste maanden (jaar) veel last van striemen op mijn billen en aan de binnenkant van mijn bovenbenen.. vind het niet echt smakelijk, en ik hoop dat ze nog weggaan?
iemand tips om ze weg te krijgen of mensen die met hetzelfde probleem zitten?

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 16:31

Og daar was een woord voor. spreekt uit: striejee ofzo.
weg gaan ze volgens mij niet . komt doordat je huid te gauw is gegroeid in een korte tijd. het is menselijke en meerdere hebben het :)
ik heb het een heeeeeel klein beetje :o

Steef

Re: striemen, bah!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 16:33

Ik heb het ook op sommige plekken hoor... Volgens mij gaat het inderdaad niet meer weg, maar wordt het wel minder zichtbaar ;)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 16:33

ik heb het ook :')

vind het echt vreselijk!
ben nou ook niet echt dik, dus baal er echt van!

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 16:34

ik heb het ook ;( Gelukkig niet erg maar ik vind het ook vreselijk

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 16:35

;( ja ik heb t dus ook een beetje! bij mijn boven benen/billen,maar opsig ben ik niet heel dik of zo? maar ik hoop wel dat het ooit nog weg gaat! vind het zo lelijk!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 16:36

Bij mij zie je het vooral goed als ik weer ietsje dikker ben
Maar als ik op mn slanks ben haast niet..
Ik ben gewoon 1keer heel snel dik geworden en toen is het gekomen.

DL_

Striae? dat was het volgens mij.

goed vet houden, nertsolie smeren iedere dag schijnt wel te helpen. :j

dennisje

je hebt nu die bio oil die blijkt wel te helpen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 16:37

dit gaat niet weg en heet idd striae. Dit zijn onderhuidse scheurtjes doordat je snel groeit (puberteit, zwangerschap etc.). nu zijn ze nog rood/blauw, na verloop van tijd worden ze zilver-wit.
Bio-oil smeren kan de strepen iets verminderen.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 16:38

Ik heb het ook. Ze waren ooit paars-achtig, nu zijn ze wit geworden & bijna niet meer zichtbaar, dus kan me er niet zo druk om maken. Verdwijnen doen ze niet volgens mij, wel minder opvallend

Jenthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 16:38

watvoor bio oil is dat dan ? kan je dat gewoon in een bodyshop of kruidvat ofzo kopen?
bij mij zijn ze nog paars.. als ze wit worden zieje ze waarsschijnlijk niet echt meer, heb nl een heel erg lichte huid :D heeft dat tóch nog voordelen??

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 16:39

Striae heet dat ja :j..
Volgens mij hebben ontzettend veel meiden en vrouwen daar last van en sommige jongens zelfs ook.
Ik heb het ook, vind het ook echt niet mooi.

Weet wel dat een vriendin van me er altijd iets tegen haalde bij de drogist, maar of dat ook werkte weet ik eigenlijk niet, nooit gevraagd!

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 16:40

Mijn broertje heeft dat ook, hebben dit weekend bio-oil gehaald. Deze is te koop bij de Douglas, althans, daar hebben wij hem gehaald.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 16:40

Jenthe ik kan ook als tip geven blijf een tijd goed op je gewicht letten als je snel aankomt dan scheur je ook uit je huid heb ik ok gehad !
Laatst bijgewerkt door shilady op 10-09-09 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 16:53

je krijgt het niet omdat je dik bent hoor ;)

tis meestal omdat je sneller bij bent gekomen dan dat je huid in die tijd kan mee rekken, en als je dan afvalt zie je dat, het is een soort litteken weefsel

Ik heb t al jaren echt verschikkelijk.. op mn borsten zonder bh (Als dus de zwaartekracht zn werk doet) en op mn boven benen! :(

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 16:53

Het heeft niets met dik zijn te maken.
Het heeft ermee te maken dat je te snel groeit, waardoor je onderhuid het niet bij kan houden en daardoor scheurt.
Kan natuurlijk door gewichtstoename komen.

Ikzelf heb het ook en heb Littekencreme van Biodermal ervoor, daar vermindert het erg door.

Jenthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 17:01

ik ben echt niet dik geworden hoor :) (pasop, strax krijg ik nog complexen!) is gewoon door het groeien, zit nu volop in de pubertijd :D en ik hoor net van de mama dat zij nog sint-jansolie heeft, dat dat ook heel goed schijnt te helpen tegen littekens enzo, strax direct mee beginnen :D
als het niet helpt laat ik het jullie weten hoor, dan ga ik ook ineens die bio oil zoeken!

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 17:01

Ja dat Straie..
Dat hoor je heel veel! Dat kan door het groeien komen, of doordat je wat bent aangekomen ofzo..
maar dat is zoiets dat bindweefsel onder je huid scheurt scheurt, en dan krijg je laat maar zeggen van die 'striemen'.

O wacht ©wikipedia;
Het bindweefsel wordt onderhuids door te grote spanning verscheurd, wat niet pijnlijk is, maar wel leidt tot paarsrode strepen die na enige jaren in witte littekens overgaan. De strepen zijn meestal wat zigzaggend maar lopen ruwweg parallel aan elkaar en aan de lichaamsas.

Striae zijn onschuldig maar worden door de meeste mensen als ontsierend ervaren; een effectieve behandeling is echter nog niet gevonden.

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 17:01

Zelfs de magerste mensen kunnen het hebben, dus idd maakt niet uit of je wat aan de mollige kant bent of niet. Ben zelf ook niet bepaald dik en heb er toch ook last van op dezelfde plaatsen als jij beschrijft. Jammergenoeg gaan ze idd niet weg en zijn het een soort littekens. Is me al bij vele meiden opgevallen, vooral bij degene die een bruiner kleurtje hebben valt het op.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 17:12

Mo_I_Rana schreef:
Zelfs de magerste mensen kunnen het hebben, dus idd maakt niet uit of je wat aan de mollige kant bent of niet. Ben zelf ook niet bepaald dik en heb er toch ook last van op dezelfde plaatsen als jij beschrijft. Jammergenoeg gaan ze idd niet weg en zijn het een soort littekens. Is me al bij vele meiden opgevallen, vooral bij degene die een bruiner kleurtje hebben valt het op.

Klopt idd, ik heb het ook. Alleen mijn vriend (speelt ere-klasse rugby) is ook in een korte tijd flink aangekomen (in spieren) en heeft het dus ook.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:24

Ik heb het ook! Het is gewoon omdat je in een keer hard groeit, dan kan je huid het niet aan en die scheurt dan.
Simpelweg littekenweefstel :j .
En het gaat niet meer weg..

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:27

Bij mij is de striae op m'n borsten helemaal weggegaan door Bio-Oil. Je moet het wel 3 maanden lang iedere dag smeren. Maar het is nu weg bij mij :D
En zo ook bij een vriendin van mij, die had het op haar borsten (rood/paarse strepen) en op haar billen (echte donkerpaarse strepen). Op haar borsten is helemaal weg, op haar billen is het nu verkleurd naar donkerroze.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:28

Ik heb eens gehoord dat de donkerroze / paarse lijnen nog weg kunnen trekken .. Maar (zoals ik heb) de wit / gelige lijnen blijven jammer genoeg :(

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:30

Heb(of had) ze inderdaad ook. Inmiddels is het een stuk minder en zie je op de plek waar die striemen zaten, hele lichte vlekken/lijnen(littekenidee eigenlijk). Alleen met koud weer(winter) zie je ze soms nog heel duidelijk.
Hoop dat ze niet meer terugkomen, was niet bepaald fijn nee.